• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102419094
  • خبرنگار : 50339

لاریجانی:

شهر چابهار و منطقه آزاد دریچه ورود به دریای عمان است

شهر چابهار و منطقه آزاد دریچه ورود به دریای عمان است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده چابهار گفت: شهر چابهار و منطقه آزاد دریچه ورود به دریای عمان است.

علی لاریجانی، در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده چابهار گفت: شهر چابهار و منطقه آزاد دریچه ورود به دریای عمان است و خیلی پیش از این باید مسئله پیشرفت آن مورد بررسی و اقدام قرار می گرفت.

وی افزود: پیش از این، کالاها برای بارانداز به اسکله شهید رجایی می رفتند که با توسعه بندر چابهار دیگر نیاز نیست مسیر طولانی بندرعباس طی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه و پیشرفت این بندر موجب ایجاد شغل در منطقه نیز خواهد شد که بسیار مهم است.

لاریجانی در ادامه گفت: طرح الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد اقتصادی چابهار یک اقدام ویژه بود که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی تصریح کرد: البته الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد اقتصادی چابهار برای خود این بنادر نیز خوب و پر منفعت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این الحاق کمک بسیار زیادی در راستای سرعت گیری توسعه و بالا رفتن سرمایه گذاری خواهد شد و از این رو این اقدام مجلس خیلی خوب و عاقلانه بود.

لاریجانی تاکید کرد: این اقدام از طرف دیگر به رونق تولید نیز کمک خواهد کرد و در بالا رفتن مقدار صادرات کشور نیز سهیم خواهد بود و اکنون حجم کالا های ورودی به بندر بیشتر شده که موجب اشتغال نیز شده و از طرف دیگر صادرات نیز افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: مسئله توسعه ریلی استان سیستان و بلوچستان نیز بسیار مهم است که با درایت رهبری، اختصاص بودجه مخصوص برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو پروژه ریلی چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد برای انتقال کالاهای ورودی از دریا بسیار مهم است و با این اتصال بازرگانی ما به آسیای میانه وصل خواهد شد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شاهد آن هستیم که فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توجه به سواحل مکران کم کم دارد محقق می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha