• پنجشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98102620497
  • خبرنگار : 50223

سوابق نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج

سوابق نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی تحصیلات ابتدایی را در مرکز استان و شهر یاسوج سپری و سپس در سال ۱۳۶۲ با تشویق و ترغیب خانواده و علاقه‌اش به فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) این شهر شد.

گذری بر زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی / از تحصیل در محضر علمای نامی تا حضور در جبهه و جنگوی پس از گذراندن دوره مقدمات، برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه آقاباباخان شیراز مراجعه کرد و در آنجا به تحصیل علوم دینی پرداخت و تا سال ۱۳۶۹ همزمان با تحصیل، به تدریس علوم دینی در آن حوزه همت گمارد.

وی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به درجه جانبازی نائل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با پایان جنگ برای ادامه تحصیل مجدد به حوزه علمیه قم رفت و دروس رسائل و مکاسب و خارج فقه و اصول را در محضر اساتیدی، چون آیات عظام مکارم شیرازی، بهجت، وحید خراسانی، جوادی آملی، کریمی جهرمی و استادی فرا گرفت.

وی در حوزه علمیه قم سطوح عالی فقه و اصول را آموخت و سه دوره به عنوان نماینده طلاب و فضلای استان در مجمع نمایندگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

به گزارش ایسنا، وی از آبان ماه سال ۱۳۸۸ به امامت جمعه شهر دهدشت منصوب شد و در کنار ارشاد مردم در خطبه‌های نماز جمعه، در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به تدریس و تربیت جوانان این شهر پرداخت.

گفتنی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه، ۲۵ دی ماه ۹۸ در حکمی حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج منصوب کردند. همچنین از خدمات و زحمات جناب آقای ملک‌حسینی و نیز جناب حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه‌ی پیشین یاسوج تشکر کردند.

لازم به ذکر است که پس از رحلت آن عالم مجاهد؛ فرزند ایشان آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در کسوت نمایندگی ولی فقیه انجام وظیفه کرد تا این که با درخواست استعفای آیت‌الله ملک‌حسینی حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی به حکم رهبر انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha