• جمعه / ۲۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98102720839
  • خبرنگار : 71381

۱۰ خبر پربازدید سیاسی ایسنا در روزهای ۲۶و۲۷ دی

 ۱۰ خبر پربازدید سیاسی ایسنا در روزهای ۲۶و۲۷ دی

اخبار مرتبط با حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران/ تاکید رییس جمهور بر محدود نبودن در حوزه انرژی اتمی/ گفت‌وگوی ظریف با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام/ نامه وزیر کشور به سخنگوی شورای نگهبان و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه و جمعه، بیست و ششم و بیست و هفتم دی ماه ۱۳۹۸ بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، گزیده بیانات رهبر انقلاب در جمع نمازگزاران جمعه این هفته تهران، اولین خبر پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که ایشان در بخشی از بیانات خود تاکید کردند: حوادثی درس‌آموز در این دوهفته برای ما پیش آمد.

گزارش ایسنا از حضور مردم در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد هم از اخبار پربازدید بود.

درهمین ارتباط، توضیحات ‌رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران درباره راهپیمایی بعد از نماز جمعه  نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. حجت الاسلام محمودی دیروز(پنج شنبه)در جلسه فوق العاده در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که بعد از نماز جمعه در شهر تهران راهپیمایی نخواهیم داشت ولی در تمام استان‌های کشور و تمام شهرستان های استان تهران فردا بعد از نماز جمعه راهپیمایی باشکوه برگزار خواهد شد.

پیش خبر اقامه‌ نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  هم از پربازدید های امروز بود.

اکبر در کامنتی برای این خبر نوشت: جانم به فدای رهبر عزیزم.

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه در رسانه‌های بین‌المللی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

از دیگر اخبار پربازدید، صحبت های رئیس جمهور در پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور بود. روحانی در بخشی از صحبت‌هایش در این نشست با بیان اینکه امروز در انرژی اتمی هیچ محدودیتی نداریم و از نظر وضعیت هسته‌ای وضع‌مان بهتر از قبل برجام است، گفت: امروز غنی‌سازی بیشتر از آن موقع انجام می‌شود و ما دست روی دست نگذاشتیم. شرایط ساده نیست اما متوجه هستیم که دنیای سیاست، امنیت و اقتصاد باهم ارتباط تنگاتنگ دارند.

حضور اسحاق جهانگیری در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

معاون اول رییس جمهور در بخشی از صحبتهایش در این مراسم با تاکید بر اینکهرهبری نباید تضعیف شود، گفت: نباید در بیان انتقادات از موضع انصاف خارج شد و به تضعیف نهادهایی پرداخت که بنیان آن برای سکان‌داری نظام است. رهبری نظام مایه اقتدار کشور است؛ لذا تضعیف آن جایگاه می‌تواند برای ایران خطرآفرین باشد.

جهانگیری همچنین شوک ناشی از سقوط هواپیما و مرگ جان‌گداز مسافران آن تکان‌دهنده، عنوان کردو افزود: به جامعه حق و اجازه انتقاد دهیم. فاجعه را درست تحلیل کنیم و پاسخگویی سریع به ابهامات داشته باشیم.

مخاطبان در بخش کامنت این خبر بر پاسخگو بودن همه مقامات تاکید کردند.

خبر  بعدی که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، گفت‌وگوی صریح ظریف با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام در دهلی نو بود.

یک مخاطب پس از خواندن این خبر ابراز عقیده کرد که سعی اروپایی‌ها به این است که از روی سر ایران با چین و روسیه چانه زنی کنند تا موشکهای ایران را در برجام گنجانده و یا به شکلی مهار کنند. بنابراین ایران باید با نشان دادن توان موشکی خود در کارهای فضایی سریعتر به برد پنج هزارکیلومتر برسد که راه برگشتی نباشد.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی حضور داشتند نیز از دیگر خبر های پر بازدید شد که وی ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست ابراز تعجب کرد.

خبر بعدی نامه وزیر کشور به سخنگوی شورای نگهبان بود که رحمانی فضلی در این نامه ضمن تبیین سخنان رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در عرصه انتخابات، بر ضرورت وحدت و انسجام و تحقق مشارکت حداکثری تاکید کرد.

پاسخ محمد شهریاری، کارشناس مسایل حقوقی به این سوال که مسئولیت آسمان فرودگاه در موارد ریسک و خطر با کیست؟ از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha