• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102821520
  • خبرنگار : 50339

بازسازی نقاط سیل زده مطالبه مردم سیستان و بلوچستان است 

بازسازی نقاط سیل زده مطالبه مردم سیستان و بلوچستان است 

ایسنا/سیستان و بلوچستان با توجه به وقوع بارش های سنگین و سیلابی حجم بالایی خسارت در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان برجای ماند که جبران آن امکان پذیر نیست، اما آنچه مهم می نمایاند و در شرایط حساس کنونی بایستی مورد توجه قرار گیرد اعتماد سازی مسئولان و تلاش برای بازسازی نقاط سیل زده برای کاهش دردهای آسیب دیدگان مطالبه مهم مردم است.

بارش برف و باران سنگین و سیلابی در شهرهای خاش، چابهار، نیکشهر، فنوج، سرباز، کنارک، دلگان، ایرانشهر، میرجاوه، زاهدان و غیره با حجم بالایی از خسارت همراه بود که منازل مسکونی، اراضی زراعی و باغی، دام های مردم و زیرساختهای شهری و روستایی و غیره به شدت آسیب دیدند.

الحمدلله سیل خروشان وحدت و همدلی در جای جای ایران سربلند و سرزمین پهناور سیستان و بلوچستان برای کمک به آسیب دیدگان به راه افتاده و با قدرت نیازهای اولیه مردم زجر کشیده، مستمند و سیل زدگان را تامین می کنند.

شماری از شهروندان سیستان و بلوچستان بر ضرورت و اهمیت اعتمادسازی مسئولان برای کمک به سیل زدگان و قشر آسیب دیده تاکید کردند.

محمد ملازهی از شهرستان سرباز گفت: دولت و مسیولان هر چه سریعتر نسبت به بازسازی نقاط سیل زده و جبران خسارت های مردم اقدام نمایند.

مهرداد جانی هم گفت: در شرایط دشوار زندگی مردم باید در دولت اقدامات و کارهایی شکل بگیرد که دردها و آلام مردم کاهش یابد، مردم زجرکشیده سیستان و بلوچستان هم اکنون به حمایت های دولت و مشارکت خیران و مردم نوعدوست نیاز دارند.

مولوی کرمزهی از شهروندان خاش هم بیان کرد:  امدادرسانی به سیل زدگان توسط مردم مومن و خیرین هم در حال انجام است و بحمدالله نهایت سعی و تلاششان را انجام می‌دهند و به یاری سیل زدگان شتافتند و خدماتشان را بخاطر خدا صادقانه انجام می‌دهند.

نظیراحمد ریگی هم با اشاره به اینکه کاروان های بزرگ کمک های مردمی از خاش و گوهرکوه و نوک آباد و غیره با رهبری علما جمع آوری و چندین نوبت میان سیلزدگان توزیع شده و همچنان تداوم دارد گفت: امروز کامیون های کمک های مردم خاش برای سیل زدگان استان جمع آوری تا همبستگی و همدردی خود را به مردم آسیب دیده ناشی از سیلاب سنگین اعلام کنند و الحمدلله خاشی ها در کنار دیگر هم وطنان ایرانی و مردم خیرخواه و دلسوز سیستان و بلوچستان خالق زیبائی مهر و محبت و نوعدوستی شده اند.

وی با ابراز گلایه از عملکرد مسئولان خاش در ارتباط با بارش های سنگین و سیلابی گفت: چرا با گذشت شش روز از بارش های سنگین در خاش تاکنون هیچ گزارشی از تخریب منازل و وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی و تلف شدن دام ها و نابود شدن زندگی مردم داده نشده است؟

این شهروند خاشی اظهار کرد: فرماندار شهرستان، هلال احمر، شهرداری ها و ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، راه و غیره گزارش کار بدهند که چه اقدامات انجام داده اند و چه میزان خسارت وارد شده است، زیرا سکوت کردن در شرایط بحران هیچ دردی را درمان نمی کند.

محمد ناروئی از شهروندان دلگانی هم گفت: حجم خسارت های ناشی از بارش های سنگین و سیلاب در دلگان بسیار بالا بوده که نیاز است، مسئولان برای رفع مشکلات مردم تدبیر کنند و بایستی مقامات کشوری به این منطقه بیایند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند و خسارتهای وارده را ببینند تا بتوانند برای جیران این خسارت ها فکری بردارند.

نعمانی از شهروندان نیکشهری هم گفت: سیل سیستان و بلوچستان فقط در دشتیاری و کنارک نیست، بلکه در فنوج و دلگان آسیب هایی را به همراه داشته و ۳۸ روستای آهوران نیکشهر همه راه‌های ارتباطی‌شان قطع شده و سقف برخی خانه‌ها ریخته و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

محمد اربابی هم با اشاره به اینکه مردم اطراف بنت مثل رودگلندام، دفتولگ دهان وفا، جوزدر، ملوران، دستگرد دن کاپاران، چاهعلی، کنارکمبان، نیامکند و غیره نیازمند توجه هستند بیان کرد: با گذشته یک هفته از بارندگی و سیل ویرانگر اخیر راه های ارتباطی و تلفن همراه روستاهای ریتک، بیرمین و گیران و آب انبار با بخش کتیچ و شهر فنوج و شهرهای دیگر قطع می باشد و مردم هیچگونه دسترسی با مناطق دیگر ندارند از مسئولین مربوطه به طور جد تقاضا می شود به داد مردم این سه روستا برسند.

یک هفته از بارش های سنگین و سیلابی حدود 200 میلی متری در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان می گذرد و قبل از آن بارش سنگین 90 میلی متری دیگری در خاش و برخی شهرهای استان به وقوع پیوست و بسیاری از منازل مردم آسیب دیده و یا تخریب شدند و هم اینک نیز در معرض تخریب قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha