• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98102821563
  • منبع : جهاد دانشگاهی

افتتاح همزمان ۵ مرکز نوآوری و شکوفایی در کشور

افتتاح همزمان ۵ مرکز نوآوری و شکوفایی در کشور
عکس دریافتی است

پنج مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) امروز به طور همزمان در پنج استان کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی در کشور به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی در وزارت ورزش و جوانان و دکتر ابتکار و مسوولان استان‌های هرمزگان، ایلام، کردستان، بوشهر و فارس افتتاح شد.

رسالت مراکز مراکز نوآوری و شکوفایی (منش) شتابدهی به کسب‌وکارهای فناورانه جوانان و همچنین ترویج و نوآوری و شکوفایی برای دانش آموختگان استان است.

خودباوری اولین گام در شکوفایی استعدادها

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در این مراسم اظهار کرد: اولین گام در شکوفایی استعدادها بحث خودباوری است و باید باور کنیم خداوند در تمام انسان‌ها این توانمندی را به ودیعه گذاشته و منابع آن را در همه سرزمین‌ها به شکل‌های مختلف قرار داده است و باید شکوفا شود.

وی با اشاره به این‌که در کشور هیچ مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و تجاری‌سازی آن نداریم، گفت: تنها باید شرایط این کار فراهم شود.

دکتر طیبی تصریح کرد: در سال ۱۳۷۷ در راستای اشتغال به‌ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها تاسیس و کارهای ارزنده‌ای در این زمینه انجام شد.

وی افزود: این نهاد علاوه بر فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهد، دارای سه پارک علم و فناوری و تعداد زیادی مراکز رشد است، اما روش‌های بهتری هم برای تسریع اشتغال جوانان وجود دارد و طرح سرباز ماهر نیز یکی از این زمینه‌هاست که وزارت ورزش فراهم کرده است. در یک پیشنهاد برای داشتن همکاری بسیار جدی با وزارت ورزش، پیشنهاد تشکیل مراکز شکوفایی و نوآوری داده شد.

دکتر طیبی خاطرنشان کرد: مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی تفاوتشان با سایر مراکز مشاوره این است که بر اساس مزیت‌های محلی و منطقه‌ای و نیازهای محلی و منطقه‌ای آموزش‌های لازم را به جوانان می‌دهند. در حقیقت شرایطی را برای جوانان فراهم می‌کنند که صاحب ایده شوند و خودشان بر اساس نیازها و مزیت‌های محلی و منطقه‌ای خود ایده‌ای را مطرح کنند و در ادامه روی این ایده کار کنند تا به مرحله تجاری‌سازی و کسب و کار برسد.

وی در ادامه با تاکید بر این که جهاددانشگاهی برای برنامه وزارت ورزش آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند تا در تمام استان‌های کشور بتوانیم آن را توسعه دهیم، افزود: منطقه‌ای هم اگر توانمند باشد، در حوزه نیازهای ملی هم می‌تواند فعالیت کند؛ بنابراین برای این که بتوانیم در ۳۱ استان کشور این مراکز را توسعه دهیم، اعلام آمادگی می‌کنیم.

توسعه کسب و کارهای فناوران با مراکز نوآوری و شکوفایی

دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش نیز اظهار کرد: ظرفیت‌های خوب استان می‌تواند زمینه و بستر خوبی باشد تا این مراکز در راستای اهدافشان قدم بردارند. امروز به نقطه‌ای رسیدیم که مرکز نوآوری و شکوفایی استان بوشهر را در آستانه فجر چهل و یکم افتتاح و بهره‌برداری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این افتتاح برای همه مردم و جوانان استان مبارک باشد و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی که هم دولت و بخش خصوصی انجام داده است، می‌تواند زمینه و بستر خوبی باشد تا این مراکز در راستای اهداف و وظایف و برنامه‌هایی که برای آن پیش‌بینی شده، موفق باشند و قدم‌های خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای فناوران بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha