• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102921937
  • خبرنگار : 50339

روستائیان خاش در شرایط دشوار برف و باران به حمایت نیاز دارند

روستائیان خاش در شرایط دشوار برف و باران به حمایت نیاز دارند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس شورای اسلامی روستای شوگه بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: روستائیان فقیر و مستمند این شهرستان در شرایط دشوار برف و باران به حمایت و توجه نیاز دارند.

محمدامین میربلوچزهی با اشاره به اینکه بارش های برف و باران در راه است و مردم محروم و اقشار نیازمند روستائی چشم انتظار توجه دولت و نهادهایی مانند هلال احمر هستند بیان کرد: مردم روستائی در این شهرستان از تهیه پلاستیک برای پوشاندن سقف منازل خسارت دیده شان عاجزند.


وی افزود: بارش های سنگین برف و باران 90 و 120 میلی متری باران در روزهای اخیر خسارت های جبران ناپذیری را به منازل خشت و گلی، کپری، سیاه چادر، آجری و بلوکی خاش وارد کرد که ضرورت دارد برای اسکان اضطراری، توزیع پلاستیک، مواد غذائی و غیره ویژه این خانوارهای آسیب دیده هر چه سریعتر تدبیر کرد.


میربلوچزهی ادامه داد: روستاهای شوگه، تلگزی، خان بی بی، الله آباد، کروجی، گووندان، اسپیتک، دشت آبخوان، آپک سیاهان، نقاط حاشیه بیرک و ایرندگان و گوهرکوه و غیره در خاش سیستان و بلوچستان از شدت بارش های سنگین و سیلابی خسارت دیده اند.


وی اظهار داشت: در جریان وقوع بارش های سنگین و سیلابی خاش از هلال احمر برای امدادرسانی و کمک به مردم انتظار بیشتری می رفت که متاسفانه بسیاری از مردم روستائی از خدمات این نهاد محروم ماندند.


رئیس شورای شوگه خاش همچنین از نجات دو فرد گرفتار در بندهای خاکی همجوار این روستا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی از آب پشت بندهای خاکی، سنگی و ملاتی، چاله ها و چاهک ها جمع شده و تردد در اطراف چاه ها نیز خطر آفرین است، بنابراین به تمام شهروندن خاش، گردشگران و طبیعت گردان توصیه می کنیم مراقب فرزندان خود باشند تا در این آب ها غرق نشوند.


وی به افرادی که با فنون شنا آشنائی ندارند نیز هشدار داد که به آب های پر حجم سدها و بندهای خاکی و غیره نزدیک نشوند.


میربلوچزهی افزود: با توجه به اینکه بافت این روستا و محیط های همجوار به شکل شوره زار و حالت باتلاقی و گل و لای دارد از رانندگان خودروهای سواری می خواهیم برای پیشگیری از خطر فرو رفت در گل و لای در جاهایی که آب جمع هست و جاده نیست تردد نکنند که به دردسر می افتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha