• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98102921980
  • خبرنگار : 50107

آرین‌منش:

شورای نگهبان با سعه صدر بیشتر، به مشارکت حداکثری کمک کند

شورای نگهبان با سعه صدر بیشتر، به مشارکت حداکثری کمک کند

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه آحاد جامعه از جمله شورای نگهبان باید با سعه صدر بیشتر و با در نظر داشتن شرایط کشور به گونه‌ای عمل کنند که مشارکت حداکثری رقم بخورد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ما در شرایط بسیار ویژه و حساسی قرار داریم، اظهار کرد: از یک طرف با مشکلات شدید اقتصادی و در کنار آن با مشکلات اجتماعی و نارضایتی‌هایی که به دلایل مختلف در جامعه وجود دارد، مواجه هستیم. تحریم‌های گسترده و ظالمانه‌ای که از سوی آمریکایی‌ها تحمیل شده، اقتصاد ایران را دچار مشکلات جدی کرده، شاخص بیکاری، نرخ تورم و مسائلی از این دست اقتضا می‌کند که ما در داخل کشور از انسجام بالایی برخوردار باشیم.

وی افزود: وحدت و انسجام همیشه رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی بوده و در هر مقطعی که ما توانسته‌ایم وحدت و انسجام داشته باشیم، با موفقیت از پیچ‌های خطرناک و تاریخی عبور کردیم. انتخابات یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود و می‌تواند عامل وحدت‌بخش در جامعه تلقی شود.

آرین‌منش بیان کرد: ما در شرایط حساس کنونی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌توانیم به سمت انسجام ملی حرکت کنیم، بنابراین هر عاملی که مانع مشارکت حداکثری در چنین شرایطی شود، حتما با مصالح ملی ما سازگاری ندارد. عملکرد شورای نگهبان می‌تواند در مشارکت حداکثری یا حداقلی مردم نقش و تاثیر جدی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر نمایندگان اقشار و سلایق مختلف به عنوان کاندیدا و داوطلب نمایندگی در مجلس در صحنه حضور داشته باشند، میزان مشارکت را افزایش خواهد داد، اما اگر گروهی از اقشار جامعه یا سلایق سیاسی احساس کنند که افراد مناسب از دید آنها و منطبق با سلایق سیاسی‌شان در صحنه حضور ندارند و گزینه مناسبی پیش روی خود احساس نکنند، ترجیح می‌دهند در انتخابات شرکت نکنند که این به نفع مصالح ملی کشور نیست، بنابراین همه آحاد جامعه از جمله شورای نگهبان باید با سعه صدر بیشتر و با در نظر داشتن شرایط کشور به گونه‌ای عمل کنند که مشارکت حداکثری رقم بخورد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به رد صلاحیت‌های نسبتا گسترده‌ای که در مقایسه با گذشته انجام گرفته، برخی جریان‌ها به ویژه جریان اصلاحات انگیزه خود را تا حدودی برای مشارکت از دست دادند، عنوان کرد: امیدوارم مانند گذشته تجدید نظرهایی صورت گیرد تا با مطالعه بیشتر موجب بازگشت افرادی شود که به دلایلی صلاحیت آنها در این مرحله رد شده، در نتیجه به صحنه انتخابات برگشته و انتخابات آینده پررونق‌تر شود.

وی در خصوص مشوق‌های لازم برای ترغیب مردم به حضور در انتخابات، گفت: مشوق‌ها تبیین اهمیت انتخابات و جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌ساز و قانون‌گذار در کشور، حضور نمایندگان سلایق مختلف و امید دادن به جامعه و مردم بوده که می‌تواند برای مشارکت بیشتر مردم موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha