• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98102922736
  • خبرنگار : 71251

طلا ثابت ماند/ ارز عقب رفت

طلا ثابت ماند/ ارز عقب رفت

بازار ارز امروز کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد و بازار طلا ثبات تقریبی داشت.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (یکشنبه) چهار میلیون و ۸۵۵ هزار تومان است که اندکی نسبت به دیروز ارزان شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

در این میان نیم‌سکه و ربع سکه هم بدون تغییر ماندند و به ترتیب دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شوند.

اما هر قطعه سکه یک گرمی ۱۰ هزار تومان ارزان شده و ۹۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در طلافروشی‌ها ۴۹۳ هزار و ۳۲۰ تومان عرضه می‌شود که ثبات قیمت دارد.

در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلا ۱۵۵۷ دلار ثبت شده است.

در بازار ارز نیز امروز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم؛ به طوریکه روند کاهشی قیمت خرید و فروش ارز در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز ادامه یافت و قیمت خرید دلار و یورو توسط بانک‌ها به ترتیب ۵۰ و ۲۰۰ تومان کاهش داشت.

در این راستا بانک‌ها هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۶۲۰ و هر یورو را نیز ۱۴ هزار تومان خریدند.

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خریدند که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش دارد و نرخ فروش این ارز ۱۳ هزار تومان است.

نرخ خرید هر اسکناس یورو هم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به دیروز ۱۵۰ تومان کاهش یافته است.

ارز مسافرتی نیز که تا سقف ۱۰۰۰ یورو به مسافران کشورهای غیر همسایه ارائه می‌شود با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک‌ها، حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۷

با سلام / یا صاحب الزمان ادرکنی ........هیچکس به بازار افسارگسیخته خودروهای داخلی توجهی ندارد و در حالیکه قیمتهای خودروهای داخلی کارخانجات سایپا و ایران خودرو بسیار گران می باشد بدتر از آن قیمتهای بازار است که کاذب و بی معنا بالا رفته است شاید یکسری از مسئولین از این جریان لذت می برند و یا منافعی سرشار برای آنان دارد و خیل عظیمی از مردم که دارای کمترین درآمد ماهیانه هستند و بیشترین فشار اقتصادی را تحمل می کنند و تعدادی هم در این میان برای داشتن درآمد و یا جبران حقوق ماهیانه یک ونیم میلیونی و کمک خرجی باید بیش از 50 میلیون برای یک دستگاه پراید خارج از رده .... بپردازد و یا 30 میلیون تومان بدهد تا یک پراید مدل 88 مثلا تمیز بخرد؟!!!! وای بر مسئولینی که درآمد سرشار دارند و اصلا سختی قشر ضعیف جامعه را درک نمی کنند و آنهایی که خودرو که هیچ ، برای امرار معاش و گذران ماهیانه به سختی ماهشان را تمام می کنند و خدا خدا می کنند!!!!! یا صاحب الزمان ادرکنی