• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98110100248
  • خبرنگار : 71610

الشرق الاوسط نوشت

واشنگتن به کشورهای آمریکای لاتین درباره منابع مالی حزب‌الله لبنان اطلاعات داده است

واشنگتن به کشورهای آمریکای لاتین درباره منابع مالی حزب‌الله لبنان اطلاعات داده است

یک رسانه عرب زبان فاش کرد که آمریکا اطلاعاتی را درباره شبکه‌های پشتیبانی و تأمین مالی حزب‌الله لبنان در اختیار برخی کشورهای آمریکای لاتین قرار داده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط در گزارشی فاش کرد که آمریکا در چارچوب محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله در آمریکای لاتین و تحت فشار قرار دادن آن، اطلاعاتی را درباره شبکه‌های پشتیبانی و تأمین مالی حزب‌الله به آرژانتین، کلمبیا، برزیل، اروگوئه و پرو ارائه کرده است.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک در واشنگتن در گفت‌وگو با الشرق الأوسط مدعی شد: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تعدادی از افراد وابسته به حزب‌الله لبنان را در کشورهای مذکور بازداشت کرده است و طبق اطلاعات به دست آمده این افراد قصد توسعه فعالیت‌های‌شان در داخل آمریکا را داشتند.

وی افزود: پس از آنگه پاراگوئه و آرژانتین حزب‌الله را در لیست گروه‌های "تروریستی" قرار دادند هندوراس و گوآتمالا نیز برای این کار اعلام آمادگی کردند.

این منبع در ادامه از کشورهای دیگر نیز خواست تا این اقدام را انجام داده و اقدامات "قانونی" را برای محاصره حزب‌الله انجام دهند.

این اقدامات همزمان با تلاش‌های آمریکا برای متحد کردن یک جبهه متشکل از ۲۰ کشور از آمریکای لاتین در سومین کنفرانس به اصطلاح مقابله با "تروریسم" صورت گرفته است؛ کنفرانسی که دوشنبه با حضور مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کلمبیا آغاز شد.

در همین راستا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این گونه ابراز عقیده کرد که پس از بازداشت افراد وابسته به حزب‌الله توسط پاراگوئه، برزیل و پرو در چند سال اخیر به اتهامات کذایی "تروریستی"، "پولشویی" و غیره،  پامپئو در این کنفرانس درباره فعالیت‌های حزب‌الله در کشورهای آمریکای لاتین صحبت کرد.

وی افزود: به دنبال دو نشست قبلی وزیران در نیمکره غربی برای مبارزه با "تروریسم" که در دسامبر ۲۰۱۸ در واشنگتن و ژوئیه ۲۰۱۹ در بوئنوس آیرس برگزار شد، ایالات متحده به یک مجموعه‌ لاتینی متشکل از ۲۰ کشور در سومین "کنفرانس ضد تروریستی" در پایتخت کلمبیا پیوست.

اورتاگوس در ادامه گفت در کنفرانس مذکور همچنین استقبال نظام نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از افراد وابسته به حزب‌الله مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha