• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 98110100341
  • خبرنگار : 71603

باز آلدرین ۹۰ ساله شد

باز آلدرین ۹۰ ساله شد

"باز آلدرین" فضانورد اسبق ناسا که در ماموریت "آپولو ۱۱" شرکت کرد و به دومین انسانی تبدیل شد که روی ماه قدم گذاشته، ۹۰ ساله شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزویک، "باز آلدرین"(BUZZ ALDRIN) متولد ۲۰ ژانویه سال ۱۹۳۰ میلادی در نیوجرسی آمریکا است.

وی در سال ۱۹۵۱ میلادی از " آکادمی نظامی ایالات متحده" که یک دانشگاه افسری است، فارغ التحصیل و خلبان نیروی هوایی آمریکا شد. او در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرد و در جنگ کره به عنوان خلبان جنگی استخدام شد.

در سال ۱۹۶۶ میلادی آلدرین در ماموریت "جیمینای ۱۲"(Gemini ۱۲) ناسا شرکت کرد و سه پیاده‌روی فضایی انجام داد.

وی در این ماموریت، طی پیادروی فضایی خود، این عکس را هنگامی که دریچه فضاپیما باز بود، از خود گرفت. "آلدرین" در آن ماموریت خلبان بود.

وی گفت: در ابتدا نمی‌توانستم این عکس را بگیرم زیرا عکس انداختن از پنجره باز فضاپیما سخت بود.

آلدرین این عکس را در حالتی غیرمعمول انداخت، وی دوربین را در لبه دریچه فضاپیما قرار داد، کلاه ایمنی خود را سرش گذاشت و سپس اولین سلفی جهان را به ثبت رساند.

این ماموریت نشان داد که فضانوردان می‌توانند در شرایط خلاء فضا به صورت موثر کار کنند. دانستن این امر به فرود اولین انسان روی ماه کمک کرد.

نکته‌ای که سبب شده باز آلدرین به فضانوردی معروف تبدیل شود، این است که وی در سال ۱۹۶۹ میلادی با انجام ماموریت "آپولو ۱۱" به دومین انسانی تبدیل شد که روی ماه قدم نهاده است.

وی در این ماموریت، همراه "نیل آرمسترانگ" و "مایکل کالینز" بود.

این فضانورد بزرگ حال ۹۰ ساله شده و موسسات علمی متعددی تولد وی را تبریک گفتند که از میان آن‌ها می‌توان به جامعه علمی مکس پلانک، آژانش فضایی اروپا و سازمان " Mars Society" اشاره کرد.

در این راستا، "رابرت زوبرین"(Robert Zubrin) رئیس انجمن "Mars Society" اظهار کرد، به نمایندگی از انجمن جامعه مریخ تولد ۹۰ سالگی آلدرین را به وی تبریک می‌گویم. نه‌تنها به خاطر نقش قهرمانانه وی در خلبانی ماموریتی که اولین انسان را روی ماه فرود آورد. بلکه به خاطر کاری که وی انجام داد و جهشی بزرگ را برای تمام بشریت به وجود آورد.

وی خطاب به آلدرین ادامه داد، ما مشتقانه منتظر هستیم که تولد ۱۰۰ سالگی شما را همزمان با گام نهادن اولین انسان روی مریخ، جشن بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha