• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98110201004
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار با اشاره به روزهای بارانی تاکید کرد:

ستاد مدیریت بحران ایلام، در آمادگی کامل

ستاد مدیریت بحران ایلام، در آمادگی کامل

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن روزهای برفی و بارانی گفت: لازم است تا این ستاد آمادگی لازم را داشته باشد.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست مشترک قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ضمن تشکر از عملکرد تمامی عوامل درگیر در کار باز سازی مناطق سیل زده استان، اظهار کرد: ایلام در صدر پرداخت خسارت‌ها به مناطق سیل زده در حوزه جهاد کشاورزی قرار گرفته است و این جای تقدیر دارد.

وی گفت: عملکرد بنیاد مسکن در باز سازی منازل مسکونی و همچنین همکاری خوب سیستم بانکی استان در ارائه تسهیلات رضایت بخش است.

استاندار ایلام ضمن تشکر از توجه خوب دولت در اختصاص اعتبارات به مناطق سیل زده استان، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به مناطق سیل زده استان در این شرایط سخت مالی در نوع خود بسیار مهم و قابل توجه است چرا که این میزان قریب ۳ برابر بودجه عمرانی استان است.

سلیمانی خواستار اطلاع‌رسانی قوی دستاوردهای نظام و دولت در آستانه دهه مبارک فجر شد توسط فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی شد و گفت: مدیران با حضور در صدا و سیما، برگزاری نشست های خبری، تورهای رسانه ای و حضور در میان اصحاب رسانه نسبت به گزارش عملکرد خود اقدام کنند.

وی در ادامه به مدیرانی که اصول و قواعد جلسات را رعایت نمی کنند تذکر داد و گفت: از آنجا که جلسات در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم برگزار می‌شود مدیران باید شخصا در این نشست ها حضور پیدا کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود.

سلیمانی تاکید کرد: مدیران تا مادامی که رفتار نظامند و صادقانه‌ای در پیش گرفته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در غیر اینصورت جایی در سیستم مدیریتی دولت نخواهند داشت.

 نماینده عالی دولت در استان سپس  نسبت به برخی انتقادات از ستاد بحران استان واکنش نشان داد و گفت: عملکرد خوب ستاد بحران در وقایع مختلف از جمله در سیل فروردین ماه تراز این ستاد را مشخص کرد.

استاندار در ادامه ضمن دفاع از عملکرد مطلوب ستاد بحران استان، گفت: در قضاوت هایمان انصاف داشته باشیم و نمی شود به خاطر اینکه ستاد بحران استان برخلاف میل و سلیقه ما عمل نکرده است آن را زیر سئوال ببریم.

وی با اشاره به اینکه هر تعطیلی و هر تصمیم‌سازی در ستاد بحران باید بع دور از احساس و تابع سازوکار قانونی باشد، ادامه داد: ضمن اینکه تعطیلی های بی حد و حصر خسارات و زیان های زیادی به مراتب بیشتر از وضعیت حاصله در پی خواهد داشت باید مواظب بود که ستاد بحران یک سازوکار مشخص بر اساس استانداردهای ایجاد شده دارد و بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رئیس ستاد بحران استان در ادامه با اشاره به سامانه پرقدرت بارشی در روزهای آینده گفت: مجموعه عوامل ستاد بحران استان آماده باشند و  به تناسب بارش‌ها و وضعیت پیش‌رو آمادگی کامل داشته باشد.

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در روزهای آینده، گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان ها نیز توسط فرمانداران تشکیل جلسه دهد و آمادگی کامل در ارتباط با سامانه اخیر داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha