• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98110201048
  • خبرنگار : 71415

خرابکاری معترضان فرانسوی در بزرگترین بازار تره‌بار جهان در پاریس

خرابکاری معترضان فرانسوی در بزرگترین بازار تره‌بار جهان در پاریس

در ادامه اعتراضات به سیاست‌های دولت فرانسه گروهی از کارگران معترض متعلق به بخش انرژی این کشور با خرابکاری در تجهیزات تامین برق بازار تره‌بار مرکزی شهر پاریس، اقدام به قطع کامل برق این بازار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که فرانسه در چند هفته گذشته درگیر اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی علیه اصلاحات جنجالی بازنشستگی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور بوده است.

اقدام خرابکارانه اخیر که از سوی واحد کارگران حوزه انرژی در زیرمجموعه اتحادیه صنفی چپگرای موسوم به "کنفدراسیون سراسری کار" (CGT) در فرانسه صورت گرفت عزم اتحادیه‌های چپگرای این کشور برای ادامه اقدامات اعتراضی را نشان می‌دهد. با این حال مجموعه اعتصاب‌ها و اعتراضات رخ داده علیه اصلاحات جنجالی بازنشستگی دولت ماکرون از اوایل دسامبر گذشته تاکنون هنوز رئیس جمهور فرانسه را مجبور به لغو این اصلاحات نکرده است.

واحد کارگران حوزه انرژی در اتحادیه کنفدراسیون سراسری کار اعلام کرد مسئولیت قطع برق در بازار تره‌بار مرکزی شهر پاریس موسوم به بازار "رنجیس" که بزرگترین بازار تره‌بار کل جهان محسوب می‌شود را به عهده می‌گیرند. این قطعی برق همچنین منجر به متوقف شدن خدمات یک قطار راه‌آهن مخصوص فرودگاه "اورلی" شهر پاریس شد.

در یک هفته گذشته اعضای اتحادیه‌های کارگری تندروی فرانسه دو بار وارد مقر یک اتحادیه مهم میانه‌رو به نام اتحادیه "کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه" شدند. این اتحادیه که بزرگترین اتحادیه تجاری فرانسه محسوب می‌شود از برخی بندهای کلیدی اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون حمایت کرده است. اعضای اتحادیه‌های تندروی مذکور برق مقر متعلق به کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه را قطع کردند و در ادامه اقداماتشان دسترسی به چند بندر و پالایشگاه در فرانسه را نیز مسدود کردند.

ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه در پارلمان این کشور گفت: اینکه عده‌ای دسترسی به مکان‌هایی را مسدود کنند و با ورود به حریم خصوصی به قانون بی‌احترامی کنند و باعث قطعی برق شوند یعنی کاملا به دموکراسی و قوانین بی‌احترامی کردند و باید این رویه مجازات شود.

از سوی دیگر گزارش شد که یکسری معترضان دیگر که جدا از اتحادیه‌ها بودند در محل یک کنفرانس سرمایه‌گذاری سازماندهی شده از سوی امانوئل ماکرون در نزدیکی کاخ ورسای با پلیس درگیر شدند و تلاش داشتند که وارد تئاتری که رئیس جمهور فرانسه و همسرش در آن حضور داشت، شوند.

روز شنبه نیز گروه‌هایی از معترضان یک رستوران در شهر پاریس که امانوئل ماکرون در سال ۲۰۱۷ پیروزی انتخاباتی‌اش را در آنجا جشن گرفت به نام رستوران "لاروتوند" را به آتش کشیدند. هر چند که هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.

حدود یک سال پیش جنبش جلیقه‌ زردهای فرانسه که معترض به افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های بالای زندگی بودند دست به اغتشاش و یکسری غارتگری‌ها در شهر پاریس زده و ده‌ها خودرو را نیز به آتش کشیدند.

قرار است نخست وزیر فرانسه روز جمعه طرح رسمی اصلاحات بازنشستگی را به کابینه دولت‌اش ارائه کند و اواسط فوریه نیز این طرح را به پارلمان خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha