• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98110201094
  • خبرنگار : 71605

مدیرکل آموزش فناوری و امور شتابدهنده‌های دانشگاه آزاد:

به دنبال راه‌اندازی شتابدهنده در استان‌ها به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری هستیم

به دنبال راه‌اندازی شتابدهنده در استان‌ها به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری هستیم

مدیر کل آموزش فناوری و امور شتابدهنده‌های دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف همایش و نمایشگاه شتابدهنده‌های آزاد را آشنایی شتابدهنده‌های برگزیده کشور با آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری عنوان کرد و گفت: امیدواریم دهه فجر سال آینده دومین همایش و نمایشگاه را با حضور شتابدهنده‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، حامد معیری کاشانی در نخستین همایش و نمایشگاه شتاب دهنده‌های آزاد که امروز با حضور ۲۰ شتابدهنده برگزیده کشور در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با بیان این که طبق آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی حرکت عظیم در راستای راه‌اندازی سراهای نوآوری در استان‌ها آغاز شده است، گفت: سه جزو اصلی در این آیین‌نامه شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری هستند که تاکنون عضو شتابدهنده به طور مستقل فعالیت خود را آغاز نکرده بود. برای تکمیل اکوسیستم فناوری به دنبال این هستیم که شتابدهنده‌ها را در استان‌ها راه‌اندازی کنیم که موفقیت آنها به منتورها و تجربه دوره‌های شتابدهی بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا با ۲۰ شتابدهنده برگزیده کشور مکاتبه کردیم و گام دوم برگزاری این همایش و نمایشگاه بود که مدعوین آن از یک سو شتابدهندگان فعال صندوق نوآوری و شکوفایی و از سوی دیگر مسوولان واحدها هستند.

مدیر کل آموزش فناوری و امور شتاب دهنده‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که شتابدهنده‌ها در حوزه‌های علوم پزشکی، گردشگری، فناوری اطلاعات و سایر آنهایی که برای رفع نیاز مردم فعالیت می‌کنند در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: یکی از اهداف ما آشنایی این شتابدهنده‌ها با آیین‌نامه جامع بازار فناوری است که در آن ۱۰ نوع همکاری تعریف شده است و هر شتابدهنده ۱۰ دقیقه فرصت دارد از حوزه‌های تحقیقاتی خود صحبت کند.

وی در پایان افزود: همچنین در کنار غرفه‌های شتابدهنده‌ها اتاق جلسات هم تعبیه شده تا در صورت امکان قرارداد هم با آنها بسته شود. امیدوار هستیم دهه فجر سال آینده دومین همایش و نمایشگاه را با حضور شتابدهنده‌های دانشگاه آزاد برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha