• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98110201106
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

جزیره هرمز به لحاظ فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار دارد

جزیره هرمز به لحاظ فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار دارد

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: جزیره هرمز به لحاظ فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار دارد و باید هرمز را تبدیل به جزیره‌ای پاک از لحاظ فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و گردشگری تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، روز گذشته، اول بهمن‌ماه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی تمدن‌سازی است که بخش عمده آن نرم‌افزاری و بر عهده شورای فرهنگ عمومی استان است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی دو مأموریت دارد، افزود: مأموریت اول توجه به ایجاد فضای مناسب و تحقق بخش نرم‌افزاری شامل سبک زندگی اسلامی، فرهنگ عمومی، اخلاق و ... است و بخش دیگر تعمیم به جامعه است و باید با کمک رسانه‌ها این کار را انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه جزیره هرمز باید تبدیل به جزیره پاک شود، تصریح کرد: در دیداری که مسئولان استان هرمزگان به برکت کنگره بین‌المللی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان بر توجه جدی به جزیره هرمز و آبادانی آن تأکید کردند.

وی ادامه داد: جزیره هرمز به لحاظ فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار دارد و باید هرمز را تبدیل به جزیره‌ای پاک از لحاظ فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و گردشگری تبدیل کنیم.

‌عبادی اضافه کرد: هر میزان که گردشگری در جزیره هرمز توسعه می‌یابد، باید به چالش‌های حاصل از آن، رفع آسیب‌ها و صیانت از فرهنگ بومی و سنتی آن نیز توجه شود.

وی مهم‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی را تحقق گام دوم انقلاب دانست و عنوان کرد: ایجاد فضای مناسب و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و رواج سبک زندگی اسلامی برای تمدن‌سازی اسلامی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

امام‌جمعه بندرعباس در خصوص ضروریات شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای شورای فرهنگ عمومی از ضروریات است زیرا تأمین محتوای مناسب و خوراک فکری برای جلسه اصلی مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد تمهیدات لازم برای تأمین پشتوانه مالی شورای فرهنگ عمومی جهت اجرایی کردن مصوبات الزامی است و کمیته‌ای باید برای مشخص کردن راهکارها تشکیل شود.

‌عبادی در پایان گفت: نقش رسانه‌ها و نخبگان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شورا بسیار مهم است و این ظرفیت باید شناسایی و در مسیر تعالی فرهنگی استان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha