• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98110201643
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه:

تعاونی‌های حوزه جوانان کرمانشاه تسهیلات کارآفرینی می‌گیرند

تعاونی‌های حوزه جوانان کرمانشاه تسهیلات کارآفرینی می‌گیرند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات کارآفرینی به تعاونی‌های حوزه جوانان در کرمانشاه خبر داد.

صابر رحیمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه که امروز(دوم بهمن) برگزار شد، از پرداخت 14 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به جوانان کرمانشاهی خبرداد و گفت: این رقم تسهیلات که از ابتدای امسال پرداخت شده زمینه اشتغال 49 جوان را در حوزه دامداری فراهم کرده است.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت ورزش وجوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حمایت از تعاونی‌های حوزه جوانان اشاره کرد و گفت:  در استان کرمانشاه اجرای این طرح در دستورکار قرار گرفته تا بتوانیم با حمایت از این تعاونی‌ها گامی در راستای کارآفرین کردن آنها برداریم.

وی در ادامه افزایش تعداد سمن‌های استان به 81 سمن، اجرای مستمر سه شنبه‌های جوانی، پیشرفت 85 درصدی خانه جوان و اجرای 25 برنامه ملی و مذهبی را از اقدامات سه ماه اخیر حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کرد.

در ادامه این نشست، مهدی فتاحیان معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برنامه ارائه آموزش‌های منتهی به ایجاد اشتغال حوزه کسب و کارهای مجازی در استان خبر داد و گفت: در این راستا آموزش هزار نفر از جوانان کرمانشاهی را در دستورکار قرار داده‌ایم که طی یازده ماه آموزش می‌بینند و وارد بازار کار در حوزه فضای مجازی خواهند شد.

وی تاکید کرد: میزان اعتباری که برای انجام این آموزش‌ها در نظر گرفته‌ایم، نزدیک به 600 میلیون تومان خواهد بود و مجری ارائه آموزش‌ها نیز انجمن سینمای جوان و نظام صنفی رایانه‌ای استان هستند.  

افشین آزادی رئیس حوزه هنری کرمانشاه نیز در این نشست، به اهمیت کسب و کارهای حوزه فضای مجازی در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: برای اینکه در آینده بتوانیم از این حوزه اشتغالزایی خوبی داشته باشیم، باید آموزش‌های فضای مجازی را از مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم.

وی اضافه کرد: اگر آموزش بنیادین رسانه و فضای مجازی را در دانشگاه داشته باشیم، نوجوانان و جوانان ما هم با راه‌های اقتصادی شدن و کسب درآمد از این حوزه‌ها آشنا می‌شوند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در ادامه به همسایگی کرمانشاه با بخشی از منطقه اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: تاکنون به رونق گردشگری استان به شکل استفاده از فضای مجازی و نرم افزارها برای جذب گردشگران اقلیم توجه نکرده‌ایم که به نظر می‌رسد باید آن را در دستورکار قرار دهیم.

وی یادآورشد: همچنین در کرمانشاه ظرفیت خوبی برای انجام کارهای انیمیشن داریم، اما متاسفانه تجهیزات و استودیو تخصصی برای انجام این کار نداریم.

کامران رضایی رئیس انجمن سینمای جوان استان نیز در این نشست، به انتقاد از صداوسیمای کرمانشاه درعدم توجه به ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی و ساخت فیلم و انیمیشن توسط جوانان استان پرداخت و گفت: هرچند که ظرفیت‌های زیادی در این حوزه داریم، اما شبکه زاگرس توجه چندانی به این ظرفیت‌ها نمی‌کند.

وی در ادامه از ساخت یک سریال انیمیشن توسط تعدادی از جوانان فعال حوزه مجازی کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه ساخت این انیمیشن که درحال انجام است، برای 25 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha