• پنجشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98110302245
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

بیمارستان‌های قزوین فرسوده هستند

بیمارستان‌های قزوین فرسوده هستند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: وقتی به موضوع شاخصه‌های درمانی در حوزه بودجه اشاره می‌شود همه به کمبود تخت‌های بیمارستانی اشاره می‌کنند، در حالی که یکی از مشکلات ما در بحث درمان، بحث فرسودگی بیمارستان‌ها است‌.

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز سوم بهمن در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بودجه باید واقعی شود، بودجه‌های غیر واقعی سبب شده که نگاه مدیران کلان کشوری نسبت به استان تغییر پیدا کند و همین امر سبب می‌شود که ما ضرر کنیم.

وی افزود: وقتی به موضوع شاخصه‌های درمانی در حوزه بودجه اشاره می‌شود همه به کمبود تخت‌های بیمارستانی اشاره می‌کنند، در حالی که یکی از مشکلات ما در بحث درمان، بحث فرسودگی بیمارستان‌ها است، مطالبه تخت برای بیمارستانی که ۹۰ سال عمر دارد شاخصه درستی نیست.

به گزارش ایسنا، استاندار قزوین اظهار کرد: شاخص درمانی این استان نسبت به همه استان‌ها بدتر است، بیمارستان‌های ما به جز بیمارستان ولایت، فرسوده و اجاره‌ای هستند و اگر فردا حکم تخلیه بیمارستان‌ها را بگیرند، ما بیمارستان نداریم و بر اساس قانون هم نباید در بیمارستان‌هایی با بنایی بالای ۴۰ تا ۵۰ سال عمر، بیمار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر ما شاخصه تخت بیمارستانی را صرفا مطرح کنیم می‌گویند شما مشکل ندارید و ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی دارید، این نشان می‌دهد ما از روز اول اطلاعات غلط داده‌ایم و امروز باید آن را تصحیح کنیم.

جمالی‌پور اظهار کرد: در خصوص فضاهای ورزشی هم این مسئله وجود دارد و فضاهای ورزشی فرسوده است، برخی از مجموعه‌های ورزشی برای ورزش مناسب نیست و باید بازسازی شود اما در شاخص می‌گویند سرانه ورزشی استان عالی است، باید شاخص‌ها درست شود و این امر در تمام شاخص‌ها وجود دارد و به ظاهر شاخص‌های استان خیلی خوب است.

وی خاطرنشان کرد: ما در بخش بودجه جاری با چالش‌های جدی مواجه هستیم، در دیگر استان‌ها در بحث بودجه جاری وضعیت بسیار بهتر است، همچنین در بحث تملک وضع بدی داریم و باید چند پروژه مهم تعریف شود، بنابراین لازم است نمایندگان قزوین در مجلس در حوزه بودجه کمک کنند تا چند کار شاخص در استان شکل بگیرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: در حوزه اشتغال نیز همین امر است واحدهای صنعتی متعددی در استان فعال است ولی مشاهده می‌کنیم بخش زیادی از نیروهای این واحدها، کارگران غیربومی بوده و مردم هم گله‌مند هستند که آلودگی و هزینه این واحدها برای استان بوده و اشتغال آن نصیب نیروهای غیربومی می‌شود و نیروی کار استان بیکار است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در سایر استان‌ها پایین می‌آید اما در استان با این ظرفیت اتفاقی نمی‌افتد چرا که نیروهای کار از استان‌های دیگر در قزوین به کار گرفته می‌شوند این مسائل باید بررسی و پیگیری شود، اشکالات باید مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم.

جمالی‌پور بیان کرد: نگاه به گذشته در قزوین وجود نداشته اما ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که اشتباهات گذشته را پیدا و برای حل آن‌ها قدم برداریم.

استاندار قزوین یادآور شد: یکی از راه‌های مهم برای مدیریت منابع، صرفه‌جویی در مصارف و منابع است و امروز نحوه برخورد ما با این منابع خوب نیست و با ارزش‌های دینی ما تطابق ندارد؛ ما مردم پرمصرفی هستیم و استاندارد منطقی برای مصرف نداریم.

وی اظهار کرد: همه باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند، در این میان صدا و سیما نقش مهمی دارد و در ادارات مدیران به موضوع صرفه‌جویی در منابع آب، برق، گاز و اموال توجه لازم را داشته باشند، همچنین مدیران به اموال توجه جدی کنند، برخی اموال حتی ثبت نیست و این امر بعدها مشکل ساز می‌شود، شهرداران هم در این خصوص دقت داشته باشند و انتظار است همه دستگاه‌ها بحث اموال را جدی بگیرند که ثبت شود.

جمالی‌پور بیان کرد: یکی از موارد مهمی که باید اجرا شود حضور مدیران در شهرستان‌ها است، بازدیدهای شهرستانی، ارتباط با فرمانداران و حل مشکلات در شهرستان‌ها مورد توجه مدیران قرار گیرد و این امر در ارزیابی مدیران اثرگذار است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha