• جمعه / ۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98110402518
  • خبرنگار : 71210

گزارشی از سخنان امامان جمعه در سراسر کشور/ بروز رسانی شد

امام جمعه خاش: بارش‌های سیلابی، فقر مردم سیستان و بلوچستان را دوچندان کرد

امام جمعه خاش: بارش‌های سیلابی، فقر مردم سیستان و بلوچستان را دوچندان کرد

ایسنا/تهران تبیین بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته، لزوم حضور حداکثری در انتخابات، بیان مباحث مرتبط با سانحه هوایی، اشاره به راهپیمایی میلیونی امروز مردم عراق در بغداد برای تسریع در خروج آمریکایی‌ها از عراق، اهمیت عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین السد، ضرورت اتکا به اقتصاد داخلی و قوی شدن آن، مبارزه با فساد و اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله محورهایی بود که امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های امروز، 4 بهمن به آن پرداختند.

امام‌جمعه بندرعباس: نگران آینده مردم سیل‌زده شرق هرمزگان هستم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی گفت: اگرچه بحران در مناطق سیل‌زده فروکش کرده اما من برای آینده این مردم نگرانم به همین سبب از همه مسئولان و مردم خواهش می‌کنم پس از رساندن کمک‌های مردمی به این مناطق مشکلاتشان را به‌طور ریشه‌ای پیگیری و رفع کنند.

وی در خصوص سفرش به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان عنوان کرد: با گذشت حدود دو هفته از سیل هنوز راه دسترسی به ۹ روستای شهرستان جاسک مشکل دارد و تنها خودروهای کمک دار می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: آنچه در عکس‌ها و فیلم‌ها و خبرها به تصویر کشیده می‌شود با آنچه در آن مناطق می‌بینیم، متفاوت است، با وجود اینکه همه سرداران سپاه و گروه‌های جهادی همچون یک کارگر در خدمت مردم هستند اما همچنان مشکلات بسیاری برای مردم وجود دارد.

وی بیان کرد: از رسانه‌ها گله دارم چراکه باید درزمینهٔ انعکاس اخبار سیل پررنگ‌تر بوده و بیشتر پای‌کار بیایند، در بشاگرد شرایط مطلوب نیست و ساختن پل رودخانه جگین باید در اولویت قرار بگیرد؛ زیرساخت‌های راه شامل پل‌ها و جاده‌ها اصلی‌ترین مشکل شهرستان بشاگرد است و تا زمانی که رفع نشود در انتقال مایحتاج مردم به روستاها موانع بسیاری وجود دارد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت برقراری برق روستاها و تأمین آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای حادثه‌دیده بشاگرد، افزود: با وجود همه فعالیت‌های صورت گرفته اما در بخش گافر هنوز شرایط مطلوبی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده از احداث پل موقت و یا دائمی روی رودخانه گابریک به‌عنوان مهم‌ترین کار اصولی برای تردد ساکنان ۳۰ روستای گافر به بخش مرکزی نام برد و تأکید کرد که هم‌اکنون با مشکلات بسیاری انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: بشاگرد یکی از پرباران‌ترین شهرهای استان اما متأسفانه همچنان تشنه است از این‌رو باید در آن سدهای آبخیزداری کوچک و بزرگ احداث و آب‌های حاصل از این باران‌ها مهار شوند، با رعایت این نکات بشاگرد می‌تواند درزمینهٔ کشاورزی، نمونه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ادامه داد: همچنین صنایع‌دستی بشاگرد هنوز برای مردم استان و کشور ناشناخته است و مسئولین کشوری و استانی باید در شناسایی و عرضه این محصولات به کشور تمهیداتی را بیندیشند.

امام جمعه خاش: بارش های سیلابی، فقر و نیازمندی مردم سیستان و بلوچستان را دوچندان کرد

 حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در سیستان و بلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: بارش های سیلابی با خسارتهای انبوه زندگی مردم استان را نابود و فقر و نیازمندی آنها را دوچندان کرد، بنابراین دولت به فکر رفع مشکلات این مردم خسارت دیده و محروم باشد.

وی افزود: رسیدگی به امور مردم محروم و نیازمند از وظایف مهم دولتمردان است، بنابراین تاکید می کنیم که مسئولین امر خانه های مسکونی محرومین را به موقع تکمیل و تحویل نیازمندان دهند.

امام جمعه اهل سنت خاش: مسئولان به فکر مردم سیل زده سیستان وبلوچستان باشند

 مولوی محمدعلی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: هم اینک وظیفه مسوولان است که به فکر مردم سیل زده و محرومان جامعه سیستان و بلوچستان باشد و هر چه سریعتر زیرساخت ها را برای خدمت رسانی به مردم فراهم کند.

وی افزود:  بارش های سنگین و سیلابی اخیر در شهرهای سیستان و بلوچستان با برجا گذاشتن انبوهی از خسارت و نقصان، مردم فقیر و نیازمند ما را فقیرتر کرد.

امام جمعه فارس: دسترسی افراد بیمار به داروهای حیاتی با تحریم ایران سخت شده است

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه چهارم بهمن شیراز، با اشاره به فعال شدن فرآیند ماشه توسط سه دولت اروپایی، تاکید کرد که روسیاهی آلمان و انگلیس و فرانسه نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، مشخص شد.

او این کشورها را به روباه و شغال‌هایی تشبیه کرد که در کنار آمریکا به عنوان یک گرگ، به دنبال بهره‌گیری از منافع سایر جوامع و کشورها هستند و گفت: از سه روباه و کفتاری که دور و بر آمریکای گرگ جمع شده‌اند، بیش از این انتظار نیست، اینها ظاهر شیک و دیپلماتیک و باطن وحشی دارند و چیزی جز وحشی‌های دوره بربریت نیستند که ظاهری مردم فریب برای خود درست کرده‌اند.

امام جمعه شیراز، اوج وحشی‌گری و ظلم این کشورها را در تحریم ایران دانست که منجر به سخت شدن دسترسی افراد بیمار به داروهای حیاتی آنان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اقدامی که ای اف سی در مورد فوتبال ایران انجام داده است،‌ آن را هم یک وحشی‌گری دیگر توصیف کرد که برای شکستن مقاومت ملت ایران انجام می‌شود و گفت: آنها قصدشان اینست که ما از دین و عزت خود دست برداریم.

امام جمعه تبریز: استیضاح ترامپ نشانه سرشکستگی او در دنیاست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: استیضاح ترامپ در مجلس سنا نشانه سرشکستگی بزرگ ترامپ در دنیا و عدم محبوبیت وی حتی نزد مردم آمریکا است و نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی و شخص ترامپ حتی به رقبای درون کشور خود نیز رحم نمی‌کنند و قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به راهپیمایی امروز میلیونی مردم عراق در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی، گفت: امروز، مردم عراق کفن پوش شدند و یکدست پرچم عراق را به دست گرفته و همچنین پرچم آمریکا و مترسک ترامپ ملعون را به آتش کشیده و خواهان خروج آمریکا در عراق هستند.

وی با اشاره به استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا، بیان کرد: طرح استیضاح ترامپ از زمانی آغاز شد که یک افشاگر، اعلام کرد که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، وی را تحت فشار قرار داده تا نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را تحقیر کند تا بر اعتبار رقیب سیاسی‌اش خدشه وارد شود.

وی در خصوص شاخص‌های نماینده برتر، اظهارکرد: فردی را انتخاب کنید که به درد کشور و ملت بخورد، با مردم یگانه و صمیمی باشد، به دنبال اشرافی‌گری خود نباشد، پایبند به اسلام و منافع ملی باشد و مرز و حد و حدودش با دشمن مشخص باشد، چراکه برخی افراد، ملاحظه دشمنان را می‌کنند در حالی که باید مردم و خدا را ملاحظه کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: بر اساس شنیده‌ها، برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا برای تبلیغ، پوسترهای میلیونی چاپ کنند در حالی که امسال در آستانه سال تحصیلی با کمبود و گرانی کاغذ روبه رو بودیم به طوریکه کتاب‌های درسی با تاخیر دراختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی گفت: مشکل جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغال و بیکاری در کشور است و باید به این موارد فکر کنیم. مشکل جوانان جامعه، مصرف مواد مخدر، تعطیلی برخی کارگاهای تولیدی و کارخانه‌ها و... است و نمایندگان باید به این موارد فکر کنند.

امام جمعه قم: قاجار و پهلوی‌ها بدترین رژیم‌ها بوده‌اند و استقلال و آزادی کشور را فروختند

آیت‌الله علیرضا اعرافی، خطیب جمعه قم امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به سخن یکی از مقامات آمریکا که خطاب به جانشین سردار سلیمانی گفته است اگر راه شهید سلیمانی را بروی به همان سرنوشت دچار خواهی شد، گفت: اگر شما هم راه ترویستی خود را ادامه دهید، با موشک‌های ایران در همه پایگاه‌های خود در منطقه مواجه خواهید شد.

وی ادامه داد: تطهیر آمریکا و نگاه خوش‌بینانه به آمریکا و دست نشاندگان آنها خطی است که در ایران و منطقه دنبال می‌شود. وی افزود: خط دیگر این است که رژیم منحوس پهلوی را خوب نشان داده و یا بدی‌های آنها را کمرنگ جلوه دهند. قاجار و پهلوی‌ها بدترین رژیم‌ها بوده‌اند و استقلال و آزادی کشور را فروختند و دست اجانب را به همه مقدرات باز کردند و دست آنها به خون ملت آلوده است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: عظمت ملت ایران با اسلام گره خورده است، سخن ملی‌گراها و باستان‌گراها که می‌گویند اسلام از ایران جداست، غلط است و ایران با آغوش باز از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) استقبال کرد و عظمت ایران در پرتو اسلام و معارف اهل بیت است.

وی با تجلیل از حضور گسترده مردم در تشییع و مراسم بزرگداشت سرار سلیمانی گفت: علاوه بر حضور قابل تقدیر و گسترده مردم عراق در این زمینه حضور 30 میلیون جمعیت در شهرهای ایران و حضور ملت در مراسم‌های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی، جلوه‌ای از عالم فیض و ملکوتی و نشانی از عظمت ملت ایران است.

وی افزود: در این بین متاسفانه حادثه غم انگیز سانحه هواپیمای اوکراینی نیز رخ داد که همه را متالم کرد؛ البته باید گفت که خانواده‌های داغدیده در سانحه هواپیمای اوکراینی، با وجود غم جانکاه در امتحان خود سربلند شدند.

امام جمعه مشهد: اقبال مردم در نماز جمعه پیشین به امامت رهبر معظم انقلاب، بیشتر به معجزه شباهت داشت

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی،  امام جمعه مشهد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری نماز جمعه هفته گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اصل این نماز جمعه و اقبال مردم بیشتر به یک معجزه شباهت داشت و چشم دشمنان را کور کرد. پس از مسائلی که ما در سانحه هوایی داشتیم و بعضی حرکت‌های مذبوحانه دشمنان خدا در اطراف مملکت برگزاری این نماز جمعه باعث کوری چشم استکبار و دشمنان اسلام در سراسر کره زمین شد.

وی با اشاره به سه نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در سخنان خود در نماز جمعه هفته گذشته تهران بیان کردند، ادامه داد: این سه نکته نیازمند تحلیل است و باید در موقعیت‌های مختلف مورد تحلیل قرار گیرد و ابعاد این سه نکته مشخص و مولفه‌های آن بیان شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: نکته اول اینکه مقام معظم رهبری توصیه کردند که کشور باید قوی شود. نکته دوم ایشان اعلام کردند که سپاه قدس رزمندگان بدون مرزند و هر کجا جریان مقدس یا مظلومی وجود داشته باشد، سپاه قدس در عرصه جهاد و مبارزه حضور خواهند داشت. نکته سوم اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک شهید نبود بلکه فرمودند که یک مکتب است و مقام معظم رهبری مسئله و راهبردی تحت عنوان مکتب سلیمانی بیان کردند که باید ابعاد و مولفه‌های آن کاملاً تبیین شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی در یک شبکه اجتماعی، فضای حقیقی در عرصه‌های حقیقی در عرصه حرف‌زدن، ابراز نظر کردن و سخن ‌گفتن همه مردم دنیاست. چگونه است که اگر در فضای داخلی یک کشور و یک جامعه انسان‌ها محدود شدند می‌گویید این بر خلاف آزادی بیان است، اما اگر در یک شبکه اجتماعی انسان‌ها محدود شوند، بر خلاف آزادی بیان نیست؟

وی تصریح کرد: در یک شبکه اجتماعی خارجی، صفحه‌ها را پاک کردند، هر کجا عکس و تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی بوده حذف کردند، در هر صفحه‌ای -حتی در صفحه افرادی که انقلابی هم نیستند و گاهی مواضع غیر انقلابی هم می‌گیرند- به خاطر علاقه به حاج قاسم سلیمانی عکس این شهید را گذاشتند حذف کردند، اما آن‌جایی که عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را پاره می‌کنند، می‌گذارند. این آزادی بیان و عدل بشری است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: آیا در این مملکتی که استعداد توانمند در عرصه‌های مختلف فناوری الکترونیک داریم که موشک نقطه‌زن به وجود آورده، نمی‌توانیم یک شبکه اجتماعی داخلی ایجاد کنیم که مردم ما به شبکه‌های اجتماعی خارجی که تحت نفوذ امریکا و اسرائیل است محتاج نباشند و نیازهای خود را با استفاده از شبکه اجتماعی داخلی رفع کنند؟ 

وی تأکید کرد: ما کسی را متهم نمی‌کنیم، اما گاهی اوقات آدم شک می‌کند که نکند در عرصه مدیریت ارتباطی ما عوامل دشمن نفوذ کردند و جریان مدیریت ارتباطی ما را با دشمن همدست کردند.

امام جمعه موقت گرگان: حضور حداکثری در انتخابات، اقتدار ملی را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان گفت: از مردم می خواهم در انتخابات حضور چشمگیر و فراگیر داشته باشند چرا که هر چه میزان آراء بیشتر باشد، اقتدار ملی و قدرت ایران اسلامی افزایش می‌یابد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: مردم اصلی ترین عنصر انتخابات هستند و باید افراد متفکر، کاربلد، اهل فن و آشنا به مسائل اقتصادی و سیاسی را انتخاب کرده و راهی مجلس کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی امروز مردم عراق در بغداد، گفت: به طور قطع این حضور پرشکوه خروج آمریکا از عراق را تسریع می‌بخشد.

امام جمعه یاسوج: وعده های داوطلبان مجلس یازدهم عاقلانه و واقعی باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج گفت: داوطلبان مجلس و طرفداران آن‌ها از دادن وعده‌های دروغ بپرهیزند و وعده‌ها باید عاقلانه و واقعی باشند.

وی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم بهمن ماه شهر یاسوج با اشاره به سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: آن حضرت مقام و جایگاه والایی دارند همسر ولایت؛ مادر امامت و دختر نبوت هستند.

امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: بی‌شک موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد یوم‌الله بود و همچنین تشییع میلیونی حاج قاسم سلیمانی که انقلاب و نظام را بیمه کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به همراهی اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها در تحریم‌ها تصریح کرد: این بیانگر خلف وعده و دروغگویی آن‌هاست همچنان که در طول تاریخ از سوی اروپایی‌ها به خصوص انگلیسی‌ها شاهد توطئه‌ها و خلف وعده‌های زیادی از سوی استعمار پیر انگلیس بوده‌ایم.

امام جمعه موقت بوشهر: جوانان مسئولیت خود را در قبال شهدا بدانند

حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: جوانان باید با شهدا آشنا شوند و مسئولیت خود را در قبال آنان بدانند؛ انسان های وارسته ای که در زمان حیات و پس از شهادت تاثیرگذار و نقش آفرین بوده اند.

وی ظهر جمعه ۴ بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه شهر بوشهر با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و همچنین تقدیر از برگزارکنندگان کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر گفت: برگزاری چنین آیین هایی سبب ایجاد روحیه جهادی در میان نسل جوان و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا می شود، لذا لازم است که استمرار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه رویداد مهم انتخابات را در پیش داریم، گفت: اصل انتخابات و حضور در عرصه انتخابات ضرورت دارد و حضور مردم در انتخابات جمهوریت نظام و اینکه مردم حامی این نظام هستند را به جامعه جهانی نشان می دهد. 

دشتی ادامه داد: مسئولین و خواص باید مراقب باشند و حضور مردم را منوط به حواشی و اینکه کدام کاندید انتخاب شده و یا نشده ندانند، زیرا حضور در انتخابات از واجبات است. 

امام جمعه خرم آباد: مقابله با فساد در جامعه وظیفه همه فرزانگان و دلسوزان انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از ما تربیت جوان مؤمن، انقلابی، پای‌کار، معنویت‌گرا و عدالت‌خواه است.

وی تصریح کرد: جوانان مطالبه‌گری کنند و نگذارند فساد به تاروپود دستگاهی وارد شود، بعد تازه اقدام کنند.

امام جمعه موقت اصفهان: نابود کردن پایگاه آمریکا با موشک‌های ایران از الطاف الهی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان گفت: ریشۀ موفقیت ملت ما در آموزش‌ است که ما را به یک قدرت در برابر قدرت‌های کثیف دنیا تبدیل کرده است.

میردامادی در رابطه با نماز جمعه هفته گذشته که به امامت مقام معظم رهبری قرائت شد گفت: مقام معظم رهبری پس از هشت سال، با این نماز جمعه تمام فتنه‌ها را در هم کوبید. روز جمعۀ گذشته یک یوم‌الله بود.

میردامادی افزود: چیزی از پایگاه عین الاسد نماند و آن‌ها باور نمی‌کردند که ایران چنین قدرتی داشته باشد. نابود کردن پایگاه آمریکا توسط موشک‌های نقطه زن ایران از الطاف الهی بود.

امام جمعه یزد: توسعه ایران مستلزم رسیدن به اقتدار علمی و صنعتی است

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در خطبه های این هفته چهارم بهمن ماه نماز جمعه یزد با بیان اینکه افزایش اقتدار ملی یکی از موثرترین راهکاری مقابله توطئه دشمنان دین است، گفت: رسیدن به اقتدار علمی و صنعتی ملاک عمل مسئولان و دست اندرکاران قرار گیرد.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به اهمیت عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین السعد، گفت: این عملیات نمایش اقتدار اجرایی، سیاسی و نظامی ایران است.

ناصری یزدی تلاش برای افزایش اقتدار صنعتی، نظامی، علمی و فرهنگی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در برابر مستکبران دانست و بیان کرد: مسئولان و دست اندرکاران نظام می توانند با جذب مشارکت مردم ایران رابه سمت اقتدار صنعتی، اقتصادی و فرهنگی هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در توسعه کشور، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف پشتوانه نظام برای حراست از دستاوردهای کسب شده است.

امام جمعه کرمانشاه: سپاه با درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد هیمنه آمریکا را شکست

آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز(چهارم بهمن) در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه، گفت: سپاه پاسداران با در هم کوبیدن مواضع آمریکا در پایگاه عین‌الاسد، هیمنه آمریکای جنایتکار را شکست.

آیت‌الله علما با بیان اینکه در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد توان ما را نشان داد، تاکید کرد: سپاه پاسداران در حمله به پایگاه عین الاسد هیمنه آمریکا را شکست و سیلی محکمی بر صورت آمریکا نواخت، این در حالیست که پس از جنگ جهانی دوم که بیش از ۷۰ سال از آن می گذرد کسی جرئت حمله به مواضع آمریکا را پیدا نکرده است.

 امام جمعه کرمانشاه  با اشاره به رو سیاهی آمریکا در ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: دشمنان بدانند اگرچه اتفاقاتی مثل سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن مسافران آن و جان باختن تعدادی از هموطنانمان در مراسم تشییع حاج قاسم دل همه را به درد آورد، اما اینها دلیل نمی شود مردم دست از حمایت از نظام بکشند.

وی با اشاره به اعلام خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی مبنی بر اینکه اجازه سو استفاده دشمنان از این قضیه را نخواهند داد، گفت: عده ای از جوانان از روی کم تجربگی بعد از مشخص شدن علت ماجرای سقوط هواپیما حرکاتی انجام دادند که خیلی زود جمع شد.

امام جمعه اهواز: اروپا و آمریکا در نهان و پنهان با هم متحد و دشمن ما هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های امروز ۴ بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام بسیاری از ساده‌اندیشان تصور می‌کردند که بین آمریکا و دولت‌مردان اروپایی شکاف و اختلاف رخ می‌دهد و لذا وقتی از مذاکره با آمریکا ناامید شدند با وجود هشدارهایی که امامین انقلاب دادند، سرشان به سنگ نخورد، گفت: اروپا و آمریکا در نهان و پنهان با هم متحد هستند و اروپایی‌ها همواره استعمارگر و دشمن ما بودند و هستند.

وی درباره مکانیزم ماشه توضیح داد: براساس مفاد برجام، هر کدام از طرف‌ها که معاهده را ترک کند، طرف مقابل می تواند این موضوع را به کمیسیون مشترک که شامل نمایندگان پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا است ببرد، اگر در آن کمیسیون این مرحله حل شد که حل شد، اگر نه به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می دهد و در یک بازه سی روزه تحریم ها باز می گردد. هدف آنها خسته سازی ایرانیان مخصوصاً تغییر در رفتارهای مسئولان است.

موسوی فرد گفت: آنهایی که می‌گفتند ما ادبیات دنیا را می‌فهمیم حالا که تو دهنی خوردند هم حاضر به عذرخواهی نیستند. چرا دنیا را در سه، چهار کشور خلاصه می کنید؟ تاریخ را بخوانید اینها هرگز از ذات کثیف‌شان بر نمی‌گردند.

وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس اگر سه هفته کمک‌های فرانسه به صدام قطع می‌شد رژیم صدام ساقط می‌شد. کشور آلمان پلید، نام آشنایی برای جانبازان شیمیایی مردم سردشت، اشنویه و سرپل ذهاب است. آلمانی ها در ۱۲۰ کیلومتری بغداد کارخانه سلاح شیمیایی ساخته بودند. ۳ هزار و ۵۰۰ بار حمله شیمیایی به رزمندگان اسلام و ۳۵ بار حمله شیمیایی به شهرهای ایران اسلامی، نتیجه عملکرد آلمان بود.

موسوی فرد گفت: آقایانی که هنوز دلخوش به مذاکره هستند از خواب بیدار شوید. به تعبیر مقام معظم رهبری این جنتلمن‌ها همان تروریستهای فرودگاه بغداد هستند. مواظب تله‌های انفجاری این افراد شیک پوش بر سر میز مذاکره باشید و بیش از این کشور را معطل نکنید.

امام جمعه قزوین: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به وجود دغدغه‌های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه‌های استان و متدینین و همه دغدغه‌مندان حل نمی‌شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع‌رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آب ما آلوده شود و خاک ما تبدیل به ریزگرد شود و اجازه نفس کشیدن را به ما ندهد اگر همگان برای رفع این مشکلات محیط زیستی بسیج نشویم آب و خاک و نفسمان بند خواهد آمد لذا باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.

امام جمعه ایلام: ترامپ آخرین آمار رسانه‌های خودشان یعنی 134 کشته و 245 نفر مجروح در پایگاه عیدالاسد را کتمان می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: تناقض‌گویی آمریکا در مورد خسارات حمله به پایگاه عین‌الاسد گویای درماندگی آن‌هاست چون ترامپ آخرین آمار رسانه‌های خودشان یعنی 134 کشته و 245 نفر مجروح را کتمان می‌کند و برای فریب مردمشان جسد نیروهای کشته شده را ابتدا به افغانستان و  سپس به آمریکا می‌برند تا به افکار عمومی آمریکا بگویند این‌ها کشته‌های افغانستان هستند.

کریمی‌تبار گفت: باید افتخار کنیم در حالی که سران استکبار جهانی دنبال تغییر نقشه منطقه ما بودند الان رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر پیام فارسی صادر می‌کند و با زبان ما حرف بزند که نشانه‌ی این است که در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام  گفت: آلمان در جنگ با مواد شیمیایی برای ما خسارت‌زا شد و ما مجبور بودیم برای معالجه‌ی جانباران آنان را به آلمان اعزام کنیم و پزشکان این کشور با مشاهده اثرات این مواد در بدن رزمندگان ما نتیجه علمی به دست می‌آورند، فرانسه نیز تجهیزات را در اختیار صدام قرار می‌داد و انگلیس هم که نمی‌دانیم چه ریشه‌ای در کشور ما دوانده که گستاخی خود را به حدی رسانده که سفیرش در خیابان در کنار کسانی که عکس شهید سلیمانی را پاره می‌کنند، می‌ایستد و آنان را تشویق می‌کند و متاسفانه مسئولان برخورد قاطعانه‌ای در برابر این سفیر نداشتند.

وی تاکید کرد: ما نیازمند وحدت هستیم و صدای مخالفت با نظام و فرمایشات رهبری از زبان هر کسی که مطرح شود خیانت به انقلاب و خون شهداست و چراغ سبز نشان دادن و اعتماد و اتکا به دشمنان  پس از این همه تجربه جز ذلت و خواری اثری نخواهد داشت.

امام جمعه موقت بیرجند: استکبار جهانی به دست رزمندگان بدون مرز مقاومت نابود می‌شود

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه تفکر بسیجی تنها مختص ایران نیست، گفت: باید هسته‌های مقاومت در سراسر جهان اسلام تشکیل شود و رزمندگان بدون مرز باید در تمام دنیا در مقابل مستکبران ایستادگی کنند. 

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: مومنان باید تجلی صفات الهی بوده و نسبت به یکدیگر رحمت و لطف داشته باشند، بنابراین در حادثه سیل سیستان و بلوچستان باید درد آنان را درد خود احساس کنیم چرا که مهربانی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیروان پیامبر(ص) و مکتب اسلام است.

امام جمعه اردبیل: حمله موشکی ایران به عین‌الاسد ناتوانی نظامی آمریکا را ثابت کرد

 آیت الله سیدحسن عاملی،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد ثابت شد که سیستم دفاع هوایی آمریکا کاملا به هم ریخته و ناتوانی نظامی آمریکا مشهود است.

وی امروز چهار بهمن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ایران با حمله به عین‌الاسد بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را برای روسیه و چین برملا کرد به طوری که اذعان می‌کنند این موضوع بالاترین اثر حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد و یک گنجینه بسیار قیمتی برای روسیه و چین است.


وی با اشاره به اینکه این هفته ترامپ اهانت بزرگی به ملت ما کرد، خاطرنشان کرد: او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا مرتکب نشد و با این حال او در توئیت فارسی به ملت ایران عشق و ارادت نشان داد و ابراز نگرانی از وضعیت ایرانیان کرده در حالی که این اهانت و تحمیق علیه ایران است در حالی که ملت ما هیچ وقت زیر بار این حماقت نمی‌رود.


امام جمعه اردبیل به یاس و ناامیدی آمریکا در حمله نظامی به ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ از درگیری نظامی مأیوس کامل است و می‌داند که از حیث نظامی نمی‌تواند با ایران درگیر شود و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است.



نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: از عجائب امور این است که سفیر انگلیس لباس مبدل پوشیده در بین دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان معترض و تشویق معترضین حاضر و دستگیر شده و خود را معرفی نکرده است. ملت ما از وقاحت شما خوب اطلاع دارد و با این ژست قانون‌مداری شما فریب نمی‌خورد و شما را اول قانون‌شکن دنیا می‌داند. 

امام جمعه سنندج: مسئولان با حفظ امانت‌داری زمینه خدمت صادقانه به مردم را فراهم کنند

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج با تأکید بر لزوم رعایت امانت‌داری در پذیرش مسئولیت گفت: مسئولان باید با حفظ امانت‌داری در مسئولیت خود زمینه خدمت صادقانه به مردم را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اجرای عدالت در جامعه اسلامی و دستورات مؤکد دین اسلام در این زمینه افزود: عدالت یکی از پایه‌های اصلی دین اسلام بوده و مسئولان در ارائه خدمات خود باید اصل عدالت را در اولویت امور خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امانت‌داری همواره مورد تأکید قرآن و پیامبر (ص) بوده است، عنوان کرد: امانت‌داری در پذیرش مسئولیت نیز وظیفه سنگینی است که بر عهده مسئولان نظام مقدس انقلاب اسلامی گذاشته‌ شده است.

امام جمعه موقت همدان: ابرپوشالی قدرت آمریکا و اروپا بعد از حمله موشکی ایران فروریخت

حجت الاسلام محمد محمدی قائینی، امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ابر پوشالی قدرت اروپا و آمریکا بعد از حمله موشکی ایران فرو ریخت، گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم که به دنبال ارتباط بیشتر با آمریکا و اروپا و غرب نباشید چرا که در شش سال گذشته ثابت شد که برجام راه حل مشکلات ما نیست و در این سالها جز تحریم و تهدید چیزی نصیب ایران نشده است.

امام جمعه موقت همدان، شکر عملی نعمت نزول برف و باران را هدر ندادن آب دانست و ادامه داد: با جلوگیری از اسراف آب، آب های زیرزمینی برای استفاده در فصل های مختلف و کشاورزی ذخیره می شود؛ همچنین اسراف یک عمل ضد تقوا است.
 

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم عراق دریافته‌اند که راه نهایی عزت و پیشرفت بیرون راندن دشمن به ویژه آمریکا از خاک کشورشان است، گفت:دهه فجر ایام الله است و سلطنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی که همه از او حمایت می کردند به اراده خدا از هم پاشید و امت ما از اسارت آزاد شد.


وی با بیان اینکه معنای دهه فجر مقاومت بوده و استقامت هزینه دارد اما هزینه آن نسبت به دیگر مسائل کمتر و دارای نتایج بیشتر است، بیان کرد:امروز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که می‌ترسیم اگر جواب ایران را بدهیم همه مراکز ما را نابود کند.

امام جمعه موقت ورامین: جوسازی‌های بی‌منطق خللی در عملکرد شورای نگهبان ایجاد نخواهد کرد

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه هیچ کس در هیچ جایگاهی حق دفاع از عناصر فتنه گر و فاسد را ندارد گفت: جوسازی‌های بی منطق خللی در عملکرد شورای نگهبان ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری این همه درباره فتنه هشدار می‌دهند و فتنه را خط قرمز نظام معرفی می‌کند به خاطر ویرانگر بودن فتنه است و باید عرض کنم که سال ۸۸ معیار سنجش است؛ آنان که در برابر فتنه سال ۸۸ که دشمنان به مثابه جنگ احزاب به راه انداخته بودند و در مقابله با نظام اسلامی برخاستند سکوت کردند یا با فتنه‌گران همراه شدند ظلم بزرگی به نظام کردند، اینها نباید انتظار داشته باشند که در کرسی‌های مسئولین نظام و سنگرهای حساس مانند مجلس قرار بگیرند و بر علیه شورای نگهبان داد بزنند که چرا این افراد را رد کردند یا کسانی که فساد اقتصادی دارند چرا رد شده‌اند.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: به شورای نگهبان هم عرض می‌کنیم همان گونه که امام و رهبری تاکید کردند به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند و از این جو سازی های بی منطق نگران نباشند؛ به این عناصر فتنه گر و حامیان آنها نیز می‌گوییم باید توبه کنید و به سوی منافع ملی برگردید و گرنه مردم انقلابی ایران هرگز با شما سر سازش نخواهند داشت و این شعار مردم خواهد بود که مرگ بر منافق فتنه گر.

امام جمعه موقت بجنورد: گمانی زنی بدون آگاهی نسبت به داوطلبان انتخاباتی که صلاحیت آن ها تایید نشده، گناه است

 حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد گفت: گمانی زنی بدون علم و آگاهی نسبت به داوطلبان انتخاباتی که هنوز صلاحیت آن ها تایید نشده، گناه است.  اجازه نداریم نسبت به داوطلبانی که صلاحیت آن ها احراز نشده، تهمت بزنیم و مطلبی را نسبت به آن ها در فضای مجازی و حقیقی منتشر کنیم.

وی افزود: اجازه دهیم که فضا، فضایی آرام باشد، آن هایی که تایید شده اند به صورت سالم به رقابت بپردازند و آن هایی که رد شده اند نیز در پست ها و مکان هایی دیگر از ظرفیت آن ها استفاده شود.

نوری خطاب به داوطلبانی که صلاحیت آن ها نیز تایید شده است، بیان کرد: داوطلبانی که تایید صلاحیت شده اند، قانون را رعایت کنند و سعی نکنند با تهمت زدن، رقبای خود را تخریب کنند و از این طریق خود را بالا بکشند.

وی ادامه داد: هواداران نامزدها نیز از بازنشر هر مطلبی که شایعه است و به صحت آن ها اطمینان ندارند، به طور جدی خودداری کنند که این امر نیز گناه است.

امام جمعه کرج:شیطان بزرگ برای شکستن مقاومت ما تلاش می‌کند فوتبال ایران را منزوی کند

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی‌ترین نگرانی‌های دنیای استکبار است و می خواهند با سخت گرفتن بر ما این مسیر را قطع کنند اما ببینید در سایه ایستادگی و مقاومت حال و روز آمریکا چگونه است؛ مشکلاتی سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی به جان آمریکا افتاده و در حال طی کردن  مسیر فروپاشی از درون است.

وی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم بهمن ماه کرج  گفت: در حالی که ما در وسط میدان مبارزه و جنگ رسانه ای قرار داریم، با چه استدلالی در سیمای جمهوری اسلامی برنامه ارزشی و انقلابی که کار روشنگری، مطالبه گری و دشمن شناسی را آموزش می دهد در مسیر تعطیلی قرار می‌دهید، رسانه ملی باید مخاطب ملی داشته باشد و به مخاطب ملی فکر کند و همه اقشار را در نظر بگیرد.

امام جمعه کرج افزود: اگر کشور، مردم و رهبر انقلابی هستند نمی‌شود رسانه ملی لیبرال، سکولار و بی تفاوت به ارزش‌ها و آرمان های انقلاب باشد، در بحبوحه مشکلات اقتصادی، اشتغال، تولید و رکود به جای حرکت در مسیر امید دادن به مردم، دائم تبلیغ مصرف گرایی، نمایش تجمل، اشرافی‌گری و  قتل و کشتار،گرفتاری و ناامید کردن مردم نمایش داده می شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد: وحدت برای ما اقتدار اجتماعی ایجاد می‌کند

 حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: وحدت برای ما اقتدار اجتماعی ایجاد می‌کند مانند وحدتی که زیر تابوت حاج قاسم شکل گرفت این وحدت در همه جا از جمله انتخابات باید خود را نشان دهد و با انتخاب درست کسانی را انتخاب کنیم که عزت بیافرینند و مجلسی آبرومند و عزت آفرین را بسازنند.

وی، چهارم بهمن‌ماه در خطب‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در برابر دشمن نباید کوتاه آمد، اظهار کرد: لشکر طالوت در برابر دشمن از خود ضعف نشان دادند و دشمن بر آن‌ها مسلط شدند اما عده کمی که مومن بودند و با شعار«خدا با صابران است»  در برابر دشمن ایستادند و معتقد بودند که خدا مومنان را کمک می‌کنند هرچند تعدادشان کم باشد.

امام جمعه موقت شهر کرمان: با اراده و اخلاص و می‌توان حاج قاسم‌ها را تربیت و به جهان اسلام تقدیم کرد

حجت الاسلام "محمد صباحی"، امام جمعه موقت شهر کرمان تصریح کرد: نبود سردار سلیمانی و یارانش برای ملت ایران و آزادگان جهان سخت است، اما می‌توان با اراده و اخلاص حاج قاسم‌ها را تربیت و به جهان اسلام تقدیم کرد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به توصیه‌های موکد اخلاقی در زمینه تقوا گفت: صاحبان اموال و افراد متمکن باید در پرداخت حقوق دینی خود و ادای دین واجب مالی یعنی خمس و زکات پیش قدم باشند.

وی با بیان اینکه افرادی که نسبت به فرایض دینی کوتاهی می کنند و واجب مالی را نپردازند قطعا بی تقوا هستند تصریح کرد: قبولی اعمال تنها از ناحیه متقین است و متقین کسانی هستند که در اموالشان حق افراد مختلف یعنی حق معلوم تعیین شده است.

امام جمعه موقت شهر کرمان با تاکید بر اینکه ترک واجبات مصداق بارز بی تقوایی است گفت: پرداخت حقوق واجب نشان از این نیست که دیگر حقی برگردنشان نیست، بلکه باید از نیازمندان و مستمندان هم دستگیری کند.

امام جمعه رشت: برجام به دنبال از بین بردن قدرت موشکی ما بود

آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت، برجام را بزرگترین جفا به جامعه ایرانی دانست و تصریح کرد: ماهیت برجام روز به روز بیشتر برای مردم آشکار می‌شود و در قالب برجام می‌خواستند قدرت موشکی ما را از بین ببرند.

وی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد:‌ فاطمه زهرا(س) یک انسان عابد، مجاهد و خستگی‌ناپذیر  بود و در دفاع از امامت و ولایت به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha