• جمعه / ۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98110402605
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

واکنش وزارت بهداشت به آتش‌زدن کتاب‌ پزشکی توسط یک مدعی طب‌ اسلامی

واکنش وزارت بهداشت به آتش‌زدن کتاب‌ پزشکی توسط یک مدعی طب‌ اسلامی

معاون وزارت بهداشت خواستار برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با مدعی طب اسلامی شد که کتاب‌ پزشکی را به آتش کشید.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی درباره این اتفاق گفت: در مراسمی آئینی با فیلم و تصویر فردی به نام "تبریزیان" که پیروانش او را «آیت الله» می‌خوانند و تحت عنوان طب اسلامی، تجارتخانه‌ای برپا کرده است،  کتاب "اصول طب هاریسون" که از کتب مرجع پزشکی است را به آتش می‌کشد.

وی با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده ادامه داد: آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه افراد مدعی از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع  مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتارهایی است.

وی افزود: به نظر میرسد که این اتفاق نادر و عجیبی نیست و در حال تبدیل شدن به رویه و قاعده‌ای است که به اشکال مختلف شاهد تکرار آن بوده‌ایم از دخالت جاهلانه در درمان صدها بیمار مبتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن تا توصیه به خوردن نمک در هنگامه بسیج ملی "کنترل فشارخون" از تریبون صدا وسیما.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی در خاتمه با سخیف و جاهلانه خواندن این اقدام از  کلیه مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی خواست که در برابر این چنین اقدامات واکنشی در خور از خود نشان دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۲

باسلام این کار آقای تبریزیان خوب نیست ولی رفتار برخی پزشکان هم خوب نیست چون برخی واقعیت ها را به بیماران نمی گویند وبیمار ی وقتی حاد شد باید کلی هزینه پرداخت کند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۶

طب سنتی برخی از بیماری هایی که طب غربی نتونسته مداوا کنه رو داره خوب میکنه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۲

با سلام و احترام چند وقت پیش مرا تو یکی از این گروه های تلگرامی منسوب به همین فرد با ادعای پدر طب سنتی اسلامی عضو کردند که بعضی از ادعاهای این فرد از جمله درمان مونگولیسم یا سندروم داون را بصورت علمی نقد کردم که مونگولیسم یک نقص هست و مثال زدم که دست بیمار را میشه درمان کرد ولی دستی که وجود ندارد یک نقص هست مونگولیسم هم یک نقص ژنتیکی هست و فقط می توان عوارض آن را کاهش داد و قابل درمان نیست و نکته بعدی مگر طب سنتی اسلامی معاصر و جدید هست که فردی امروزه پدر آن باشد بجای پاسخ استدلالم حدیثی از حضرت علی را نقل کردند که بجز مرگ هر بیماری قابل درمان هست و مرا به نداشتن اطلاعات علمی متهم کردند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۱

پزشکان و گروه درمان باید خواستار برخورد قاطعانه با این شخص شوند.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۰۸:۲۸

نظرتان درباره زیر میزی گرفتن پزشکان محترم چیست استاد ؟