• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98110502854
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان:

مردم باید احساس کنند با شرکت در انتخابات آینده بهتری دارند

مردم باید احساس کنند با شرکت در انتخابات آینده بهتری دارند

ایسنا/اصفهان دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: قطعاً یکی از راه‌های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این است که احساس کنند با آمدنشان در پای صندوق‌های رأی وضعیت آینده‌شان از گذشته بهتر خواهد شد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند مشروعیت نظام را در نزد افکار عمومی و به خصوص جهانیان بالا ببرد بحث مشارکت بیشتر مردم در انتخاباتی است که هر نظام سیاسی در کشور خودش برگزار می‌کند و از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی ایران مورد قبول مردم است باید در این برهه حساس با حضور خودشان درصد مشارکت را بالا نشان دهند.

وی افزود: در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی دیدیم که مردم چه حضور پرشوری داشتند و همین موضوع به نوعی به دنیا نشان داد مردم با نظام خودشان و حکومت مستقر در ایران همراه هستند و نسبت به افرادی که در این حکومت تلاش صادقانه می‌کنند تعهد دارند.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: بنابراین در این زمان، وظیفه دیگر این است که مردم در پای صندوق‌های رأی، حضور گسترده داشته باشند و افرادی را که فکر می‌کنند برای مجلس مناسب هستند انتخاب کنند و اتحاد و همدلی خود را یک بار دیگر به منصه ظهور برسانند.

قربانی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا امید به آینده در بین مردم وجود داشته باشد و وضعیت اقتصادی نیز بهبود یابد. آینده اوضاع اقتصادی را باید در نزد مردم به گونه‌ای ترسیم کرد که مردم امیدوار و برای حضور پرشور در انتخابات ترغیب شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: قطعاً یکی از راه‌های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این است که احساس کنند با آمدنشان در پای صندوق‌های رأی وضعیت آینده‌شان از گذشته بهتر خواهد شد. این کاری است که افراد صاحب نفوذ، احزاب، جمعیت‌ها، تشکل‌ها و رسانه‌ها به خوبی می‌توانند انجام دهند.

وی گفت: در هر کشوری اشکالات و ایراداتی وجود دارد که این مشکلات شدت و ضعف دارد. نباید وضعیت را به شکلی برای مردم ترسیم کنیم که در بین کشورهای دنیا بدترین وضعیت را داریم و هیچ امیدی برای بهبود وضعیت وجود ندارد و کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارند و در رفاه کامل هستند. حتی در بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته هم مشکلات فراوانی را در مباحث گوناگون شاهد هستیم، اما در مواقع ضروری تصمیمات درستی را برای بهبود اوضاع اتخاذ می‌کنند.

قربانی افزود: موضوعی که ممکن است حضور مردم در انتخابات را با مشکل مواجه کند این است که رسانه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی در جامعه گسترش یابد و رسانه‌های با این مشکل مقابله نکنند. رسانه‌های رسمی و متعهد می‌توانند در این موقعیت حساس نقش مؤثری ایفا کنند.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: معمولاً هر دو سال یک بار یک انتخابات را در کشور داشته‌ایم و در هر دوره شاهد بوده‌ایم که در روز انتخابات مردم احساس مسئولیت می‌کنند و پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند. مردم کشورشان را دوست دارند و برای آینده خوشان ارزش قائل هستند. بنابراین در روز دوم اسفند مشارکت مردم مطلوب خواهد بود هر چند مشکلات اقتصادی از جهاتی مردم را دل آزرده کرده است. امیدواریم این دلگیری به حدی نباشد که خللی در حضور مردم پای صندوق‌ها ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: هنوز لیست نهایی شورای نگهبان اعلام نشده است و تا ۱۱ بهمن که این لیست اعلام خواهد شد تصور می‌کنم بسیاری از افراد رد صلاحیت شده، صلاحیتشان تأیید شود. به نظر می‌رسد برای هر کرسی مجلس ۲۰ کاندیدا با یکدیگر رقابت کنند و به نظر می‌رسد با اعلام لیست نهایی، نگرانی جناح‌های سیاسی کمتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha