• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98110502897
  • خبرنگار : 71429

ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد

ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد

اعمال محدودیت ثبت طلاق از امروز(شنبه) مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۵ در دفاتر طلاق سراسر کشور اجرا می‌شود.

علی مظفری رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفت‌وگو با ایسنا، از اعمال محدودیت ثبت طلاق از امروز(شنبه) مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۵ در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داد.

اعلام تعداد سهمیه مجاز دفاتر طلاق جهت ثبت طلاق به تفکیک استان‌های سراسر کشور در هر سال به شرح زیر است: 

بر این اساس هر دفترخانه طلاق در هر استان در سال مجاز به ثبت تعداد طلاق تعیین شده است.

مظفری پیش‌تر در این باره به ایسنا گفته بود: در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در مبارزه با فساد به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق و موافقت سازمان ثبت با بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین می شود. میزان طلاق در شهرهای مختلف متفاوت است و بر همین اساس نمی توان تعداد خاصی را برای این موضوع تعیین کرد؛ لذا فرمولی را برای محدودیت ثبت طلاق در نظر گرفتیم، بدین صورت که  دفترخانه‌های هر شهر بر اساس میانگین طلاق واقع شده در سال گذشته به نسبت دفاتر آن شهر ضرب در 20 درصد می شوند و بیشتر از آن، دفاتر اجازه ثبت طلاق را ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۱۶

مگه نون هستش سهمیه بندی شده ! با اعمال محدودیت و دستکاری آمارها نمیشه واقعیات رو نادیده گرفت این صرفا پاک کردن صورت مسئله هستش به جای اینکه ریشه یابی بشه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۳:۰۰

در نظر نگرفتن سوابق دفاتر و مجبور کردن مردم برای مراجعه به دفاتری که از سهمیه آنها خبر ندارند کاری است اشتباه. ای کاش مسئولین فرق عدالت و تساوی رو میفهمیدن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۵:۳۳

این قانون مثل همیشه فقط به ضرر خانوم هاست. آقایون که با صیغه و زن دوم و سوم و چهارم به زندگی خودشون می رسن. بدبخت زنهایی که اسیر این مسخره بازی ها میشن. فقط جوونیشون از دست میره. فردای قیامتی هم هست. پیامبر این سهمیه رو گذاشته بود یا ائمه؟ قرآن گفته سهمیه بذارید؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۷

با سلام...خدا بانیان این قانون و حفظ کند من جمله رییس محترم قوه قضائیه...دیگه طرف ازدواج دو روزه نمیکنه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۸:۳۷

این قانون من دراوردی که هیچ وجه شرعی و عرفی ندارد بیشتر باعث ناراحتی و عصبی شدن زوج هایی می شود که تصمیم شان رابرای طلاق گرفته اند و برای آینده شان برنامه ریزی کردن که بعد از طلاق چه کار کنند و این کار برنامه شان را به هم می ریزد .کاش مسیولین به جای این کارهای پوچ به فکر حل اساسی مشکلات کشور بودن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۲

برای رفع مشکل« زدوبند صاحبان محضر » راه دیگری نبود که اینطور غیرکارشناسانه با ناشی‌گری، بخشنامه صادرکردید!؟ مگر ازدواج و طلاق هم دستوری و بخشنامه‌ای است! آبروی ما را در رسانه های خارجی نبرید....

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۰

یعنی تو این استان تهران به این بزرگی فقط 182نفر میتونن طلاق بگیرن؟ اونوقت تو کرج 230 نفر؟!!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۴

این بخشنامه چند تا ایراد دارد: 1- نوبت طلاق بازار سیاه پیدا می کند 2- زن و شوهر بدون طلاق هر که می رود زندگی مجردی خودش 3- تکلیف سه طلاقه روشن نشده 4- تمایل به طلاق شرعی بالا می رود(بدون ثبت و فقط با جاری شدن صیغه) 5- بجای اینکار سعی کنید صلح و سازش برقرار کنید 6- دادگاه مدنی خاص پس چه کاره است؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۵

باید سهمیه مناطق محروم رو افزایش بدن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۲

مگه بنزینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه زندگی مردم و سهمیه بندی کردین

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۰۱:۴۷

آیا با سهمیه بندی مشکل طلاق حل می شود؟ خیر . مشکلات دیگر از جمله خرید و فروش بازار آزاد سهمیه ثبت طلاق و زد و خورد و کشتار خانواده ها توسط خودشان به آن اضافه خواهد شد. طلاق در دین اسلام حلال است و هر شخص حق دارد طلاق بگیرد.