• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98110503107
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزارت بهداشت با انتقاد از آتش زدن کتاب علمی پزشکی:

برخی در جهت تخریب جایگاه پزشکی گام برمی‌­دارند/مراجع قانونی با عوام فریبی مقابله کنند

برخی در جهت تخریب جایگاه پزشکی گام برمی‌­دارند/مراجع قانونی با عوام فریبی مقابله کنند
عکس دریافتی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت با محکوم کردن اقدام عده‌ای در آتش زدن یکی از کتب پزشکی، بر لزوم برخورد مراجع قانونی با چنین عوام فریبی هایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام دکتر علی اکبر حقدوست به شرح زیر است:

"وَ لاَ تَسُبُّوا الَّذِینَ‌ یَدْعُونَ‌ مِنْ‌ دُونِ‌ اللَّهِ‌ فَیَسُبُّوا اللَّهَ‌ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ‌

(به معبود) کسانی که غیر خدا را می‌خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها (نیز) از روی (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند! (انعام، آیه 108)

متاسفانه مدتی است که بعضی با استفاده از ابزارهای مختلف در جهت تخریب جایگاه پزشکی گام برمی‌­دارند و در این مسیر از هیچ چیز فروگذار نمی­‌کنند. اقدام اخیر در آتش زدن کتاب مرجع طب داخلی نیز در راستای چنین نگاهی است. اما به دلیل اثرات اجتماعی این اقدام نازیبا، لازم است موارد زیر روشن شود.

آیا شما که در ظاهر کسوت یک عالم دینی خود را معرفی می­‌کنید، اجازه می­‌دهید به منابع شما اهانت شود؟ آیا اهانت شما به منابع سایرین نمی‌­تواند زمینه‌­ساز اهانت متقابل گردد. در این صورت پاسخ­گو چه کسی خواهدبود؟

عدم قبول یک موضوع ابداً دلیل بر حق داشتن شما بر آتش ­زدن یک کتاب مرجع شناخته ­شده بین‌­المللی نیست. حرکت­ های تند از این جنس بر پایه هیجانات قطعاً منطبق بر یک برخورد عالمانه نیست و در طول تاریخ عالمان و دانشمندان با نگاهی باز و رویی گشاده حتی با مخالفین سرسخت خود مناظره علمی، اما در محیط آرام را، داشته­‌اند.

آیا شما و کسانی که به ظاهر پیروی از شما را دارند، هرگز از دستورات پزشکان حاذق که با این کتاب‌ها تعلیم دیده‌­اند پیروی نمی­‌کنند. اگر همین امروز مبتلا به یک درد شکم و آپاندیسیت شوید به جراحی پشت می­‌کنید و صبر می­‌کنید که به دلیل پارگی آن از عفونت شکم جان به جان آفرین تسلیم نمایید.

اگر چنین کنید که قطعاً کار غیر قابل توجیهی مرتکب شده‌­اید که هیچ فردی عاقلی چنین اقدامی را تایید نمی­‌کند و اگر مراجعه نمایید یعنی قبول دارید که محتوای این منابع علمی هستند که جان هزاران انسان را نجات می­دهند.

اما جان کلام اگرچه باید مراجع قانونی با چنین عوام فریبی هایی مقابله نمایند؛ اما مهمتر از این باید تاکید گردد که جلوگیری از بروز چنین اقدامات سخیف جز با بالا رفتن درک جامعه ممکن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha