• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98110503195
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

افتتاح ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در دهه فجر

افتتاح ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در دهه فجر

ایسنا/کردستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ضمن گرامیداشت ایام الله فجر، گفت: همزمان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۲ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس افتتاح خواهد شد.

سعدی نقشبندی امروز(۵بهمن) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری و در حوزه سدهای گاوشان کامیاران با حجم سه هزار متر مکعب، در حوزه سد سفیدرود شهرستان دیواندره با یک هزار و ۳۳۰ مترمکعب، حوزه سد قشلاق سنندج ۲ هزار و ۳۰۰ متر مکعب از جمله پروژه‌های مهم  قابل افتتاح در این ایام مبارک است.

وی با اشاره به  انجام این عملیات‌ها در شهرستان سروآباد در حوزه سد داریان، افزود:  انجام سازهای رسوب‌گیر آبخیزداری در شهرستان‌های مریوان، بیجار، بانه، دیواندره و سقز نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، با اشاره به توزیع ۲۴ دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان، بیان کرد: پروژه‌های حفاظتی در قالب جایگزینی و اصلاح الگوی مصرف سوخت در روستاهای جنگلی شهرستان مریوان و بانه انجام می‌گیرد.

نقشبندی عنوان کرد: جنگلکاری مشارکتی با گونه‌های چند منظوره اقتصادی نیز در مساحت ۶۱۴ هکتار از اراضی ملی روستای «بان سعید سفلی» شهرستان کامیاران نیز از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه ها ۵۵ نفر اشتغالزایی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به طور کلی اجرای این پروژه ها در راستای اهداف عالی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور یعنی حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی بوده که کنترل روان‌آب سطحی و سیلاب جلوگیری از فرسایش و رسوب خاک و در نهایت افزایش پوشش گیاهی از نتایج انجام این فعالیت ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha