• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98110503501
  • خبرنگار : 71533

باهنر مدعی شد:

ردصلاحیت یک امام‌جمعه به دلیل عدم التزام به اسلام!

ردصلاحیت یک امام‌جمعه به دلیل عدم التزام به اسلام!

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مدعی شد که یکی از ائمه جمعه کشور به دلیل عدم التزام به اسلام از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید تلاش کنیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم با مشارکت حداکثری حضور پیدا کنند، گفت: اولین هدف ما برای حضور در انتخابات همین است که مردم به صحنه بیایند.

وی افزود: در ایام تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی متاسفانه حادثه تلخی در کرمان رخ داد که کمی بی‌تدبیری در آن موثر بود. در حادثه تأسف‌بار سقوط هواپیمای اوکراینی نیز کشور ما داغدار شد. بدون شک ابعاد مختلف این حادثه پس از بررسی‌ها مشخص خواهد شد. هرچند سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران نقشه راه را برای همه ما مشخص کرد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حجم وسیع ثبت نام‌ها برای حضور در مجلس، بیان کرد: ثبت نام ۱۶ هزار نفر برای حضور در انتخابات، کار را برای شورای نگهبان سخت کرد اما امروز شاهدیم که برخی از افراد صلاحیت حضور در انتخابات را پیدا نکرده‌اند که حتی امام جمعه هستند ولی عدم التزام به اسلام خورده‌اند!

باهنر گفت: متاسفانه در کشور ما کادرسازی نشده است. بنده معتقدم کسانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کنند باید در قامت یک فرمانده قوی باشند تا در پارلمان به طور موثر عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۷

الو باهنر جون یعنی تو میگی شش تا فقیه اسلام و التزام به آن رو نمیفهمند ولی تو میفهمی؟:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۴۲

ادمین داستان این سایت چیه.داری کامنت میزنی یهو صفحه ریستارت میشه. کامنت از اول میاد

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۴۳

نصف قرن تو مجلس بودی. خدا وکیلی یه قانون که به نفع مردم تصویب کردی رو مثال بزن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۲:۰۱

خوب برچسبی هست برای رد صلاحیت، سلیقه ها متفاوت و متنوع هست!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۲

با این همه زحمت مسئولین عزیز کشور و گل به خودی که دیگه نیازی به نیروی تبلیغاتی ضد نظام از طرف غربیها نیست.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۵

سلام .التزام عملی به اسلام فرقی بین روحانی و غیر روحانی ندارد چون همواره در تمام اقشار جامعه انسانهای شریف و پاک و همچنین افراد ناپاک و ریاکار بوده و هستند. تاریخ در خود از این دست زیاد دارد. کافی است کمی از تاریخ گذشته اطلاع کسب گردد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۰۸:۰۰

به نظر می رسد نمایندگان بجای اینکه نماینده مردم باشند نماینده شورای نگهبان هستند وبر این اساس دیگر نیازی به رای گیری هم نیست .شورای نگهبان خود نماینده اصلح را انتخاب کند وبجای مردم به مجلس بفرستد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۵

دقیقا درست است. ضمنا شورای نگهبان باید از روی استعلام 4 گانه صلاحیت ها را بررسی کند.شورای نگهبان خود باید التزام عملی به قانون اساسی داشته باشد. آیا شورای نگهبان تحقیقات محلی 16 هزار نفر را در این وقت محدود واقعا مطالعه کرده است؟؟؟؟!!! چقدر می تواند این تحقیقات صحیح و عاری از هر گونه سو گیری باشد؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۶

توکه نزدیک به یه قرن نماینده بودی چنتا از خدمات ارزنده ات رو برامون بشمار فرمانده.....

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۲

ما تا بحال فکر می کردیم التزام به اسلام همان چیزی است که ائمه (س) بیان نموده اند و لاکن نمی دانستیم آن هم در شورای نگهبان تغییر یافته است بهتر است شورای نگهبان مصادیق و الزامات التزام عملی را از نو در شیعه تعیین نماید تا مردم به آن ایمان آورند ولکن بنظر می رسد هر چه به مذاق برخی خوش نیاید رنگ دینی زده می‌شود .