• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98110603561
  • منبع : فضای مجازی

«تبریزیان» کیست و چرا «هاریسون» را آتش زد؟

«تبریزیان» کیست و چرا «هاریسون» را آتش زد؟

عباس تبریزیان کتاب اصول طب داخلی هاریسون را که مرجع علم پزشکی است آتش زده. او آموزه های طبی خودش را تنها مرجع درست پزشکی معرفی کرده و مدت‌هاست که دارو تجویز می‌کند.

به گزارش ایسنا، «عصرایران» در ادامه نوشت: عباس تبریزیان در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده و درس خارج و فقه را هم تدریس می‌کند. او چند سالی است که خود را پدر طب اسلامی نامیده و می‌گوید علم پزشکی امروز دروغ و فریب است. تبریزیان می‌گوید دستیابی به علم طب همانند فقه است و درمان بیماری‌ها را باید از قرآن و احادیث استخراج کرد.

سال ۱۳۹۶ وزارت بهداشت فعالیت او را غیرقانونی دانست و خواستار توقف فعالیت‌های او و شاگردانش شد، اما فعالیت‌های او در زمینه آموزش و تولید دارو ادامه دارد و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی او همچنان فعال هستند. در این سایت‌ها داروهایی برای انواع بیماری‌ها معرفی شده و بخشی هم برای ثبت‌نام دوره‌های آموزشی برای کارآموزان وجود دارد.

تبریزیان به مخالفینش گفته همان داروهای شیمیایی را بخورند، چرا که به گفته او، با خوردن آن‌ داروها زودتر نابود می‌شوند.

تاکنون نقدهای زیادی بر دخالت‌های پزشکی تبریزیان شده که همه آن نقدها هم صرفا از طرف پزشکان و متخصصان نبوده؛ مثلاً نقد حجت‌الاسلام ایازی مدرس حوزه علمیه خراسان که همانند کردن علم طب و فقه را مغالطه دانسته است. ایازی گفته فقه مستند به آیات قطعی قرآن و احادیث معتبر است و حدیث معتبری درباره تجویز دارو برای بیماری وجود ندارد.

حالا تبریزیان با آتش زدن این کتاب دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرده؛ کتاب اصول طب داخلی هاریسون که از مهم‌ترین منابع طب داخلی است. سرپرست نویسندگان این کتاب تینسلی هاریسون پزشک آمریکایی بود و از سال ۱۹۵۰ تاکنون ۲۰ بار توسط پزشکان ویرایش مجدد شده. در این کتاب از عصب‌شناسی تا بیماری‌های عفونی توضیح داده شده و تا امروز مهم‌ترین کتاب مرتبط با طب داخلی در جهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۰

تبریزیان با این کارش کلک خودشو کند و با دستهای خودش افتاد توی چاه . به خاطر داروهای ایشون و زمانی که از ما تلف کرد . سرطان مادرم پیشروی کرد و کار به پرتودرمانی کشید . حالا ما که خدارو شکر سریع عمل کردیم ولی دوست متعصبم با توصیه ایشون مادرش رو از عمل منصرف کرد و بر اثر سرطان بیمارشون فوت کرد امیدوارم با این کتاب اتش زدن ریشه این خرافات کنده بشه هر چه زودتر

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۰

الهی آمین

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۳

یعنی ایشون باعث فوت مادر دوست شما شد؟؟؟ یعنی اینایی که الان تو بیمارستان‌ها شیمی درمانی و پرتودرمانی میشن وبعد فوت میکنن، تقصیر ایشونه؟؟؟ کار این آقا مضحک بوده. اما یه چیزی بگیم به قول معروف بگنجه!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۳:۵۶

آقای تبریزیان چرا به چین فرستاده نمیشن تا مساله این ویروس رو حل کنند؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۰۰:۲۹

اقا سینا ایول

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۱

فکر کنم کتابو خونده دیده سر در نمیاره گفته آتیش بزنم‌بهتره

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۹

من رفتم پیش تبریزیان گفت می خواهی برو پیش دکتر هیچ مخالفتی با دکتر ها نداشتم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۲۱:۴۲

جالبه که توسط وزارت بهداشت منع فعالیت میشه ولی همچنان به فعالیت خودشون ادامه می دهند بعد این جناب بیشتر متوجه میشوند یا کتابی که بیست بار چاپ مجدد شده وبه بیشتر زبان های زنده ترجمه شده . اخه چرا درگیر خرافات می کنید مردم رو.همون دارو شیمیایی تاثیرش از بقیه داروها بیشتره.نهایت با طب سنتی این آقا بشه سرماخوردگی رو مداوا کرد

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۲۳:۵۵

این که کار ایشون اشتباه بوده شکی نیست ولی بدانید که مافیای پزشکی هم این افراد رو مخالف منافع خود میداند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۰۰:۴۱

من کاری که تبریزیان کرده رو تایید نمیکنم ولی چون منافع پزشک ها با طب سنتی به خطر می افته سرسخت باهاش مخالف هستن! هیچ جای دنیا پزشکا مثل ایران درامد ندارن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۰۰:۴۹

خلایق هرچه لایق اگر درک درستی از علم پزشکی داشته باشیم متوجه میشویم که مخلوط کردن این دو کاملا بی مفهوم است مردم هم اگر قدری دقت داشته باشند درگیر عوام فریبی این اشخاص نمیشوند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۰۷:۴۹

خرافه تا کجا؟؟! اگر واقعا ایشون مدعی هستند،هرگز علم رو آتش نمیزدن!علت عصبانیت ایشون غیر از اینه ک مردم با خرافه گرایی بیشتر بازارشو داغ تر میکنن و علم و واقعیت بشدت جلوی کارشون رو میگیره؟ وگرن کسی ک واقعا چیزی بلد باشه گارد اینچنینی در برابر مسائل نمیگیره...چون از خودش مطمئنه تشریف ببر چین و مسئله رو حل کن... ن ب تعصبات کور!و ن ب خرافه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۹

نادانی ما تا کجا پیش خواهد رفت

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۰۳:۱۴

خدا به خیر کنه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۲۱:۱۸

من با ۳ دوره مصرف منظم دارهای طب اسلامی بیماری کم کاری تیروئید و گره در تیروئید خود را درمان کردم لطفا قبل از قضاوت کامل تحقیق کتی.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۵ ۲۰:۱۳

من هم مواردی در مورد شفا با طب اسلامی شنیده ام یادمون نره پزشکی نوین در ایران مشکلات زیادی داره

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۱۱:۳۸

چطور تشخیص دادی تیروئیدت کم کاره؟ با طب این آقا؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۱۱:۵۹

احتمالا اسم شما به جای اسماعیلیان تبریزیان باشه 😐

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۲۱:۲۶

من برای اضطراب و استرس شدید که سال ها از دارو های شیمیایی استفاده کردم و نتیجه ای ندیدم،به طب اسلامی روی آوردم و پس از چند دوره مصرف دارو حالم خیلی بهتر شده ولی هنوز هم استفاده می کنم و هیچ عوارضی مانند دارو های شیمیایی نداد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۲۱:۳۳

بنده برای زانو درد شدید به داروالشفا مراجعه کردم از داروی طب اسلامی استفاده نمودم وبطور کامل بعداز ۲ هفته درمان شدم.امیدوارم بدون مطالعه قضاوت نکنیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۴ ۰۸:۵۱

بنده خدا نیاز به پیدا کردن جایی برای خودش دارد.اما متاسفانه از شیوه بسیار بدی استفاده می کند .ایشان بهتر است دنبال کار دیگری بروند . یک آدم عاقل با علم روز در نمی افتد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۴ ۲۲:۳۳

بیاد امیر کبیر که صد سال جلوتر با خرافه جنگید

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۱۰:۲۴

آتش زدن کتاب پزشکی توسط تبریزیان: واقعا اگر هنر و عرضه ای دارید بروید چین کرونا را درمان کنید؛ که هم باعث میشه معروف بشید و هم یه عده افراد بیچاره رو درمان کرده اید. آخه الان و توی اوضاع کنونی آتش زدن کتاب علمی چه دردی را دوا می کند؟؟؟!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۰

هرکس با طب سنتی موافقه.....یه نگاهی به مصاحبه پسر شاهرودی بندازه