• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98110603756
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی

ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی
عکس آرشیوی است

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر احسان شیرنگی در چهاردهمین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با بیان اینکه دبیرخانه سراهای نوآوری تاکنون مجوز فعالیت ۱۳ سرای نوآوری را به واحدهای دانشگاه اعطا کرده و تعدادی در حال بررسی است، گفت: در این بین استان اصفهان پیشتاز بوده و همچنین استان بوشهر نیز با دریافت مجوز سرای نوآوری تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی از دیگر واحدها پیشی گرفته است.

وی با اشاره به آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هدف در این آیین‌نامه، ایجاد روح استقلال در سراهای نوآوری و فعالیت مستقل سراها از واحدهای دانشگاهی است، به طوری که حتی حساب بانکی و چرخش مالی سراها از واحدهای دانشگاهی جداگانه در نظر گرفته شده تا سراهای نوآوری مستقل اداره شوند.

دکتر شیرنگی، ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی را از برنامه‌های مهم اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: در این نرم‌افزار امکان قرار دادن ایده‌های دانشگاهی نیز وجود داشته تا صاحبان ایده به واحدهای فناور نزدیک شوند.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد داشبورد مدیریتی طرح‌های اقتصادی دانشگاهی خبر داد و گفت: با این داشبورد علاوه بر معرفی و حمایت از طرح‌های دانشگاهی، از تمامی کم و کیف و مراحل انجام طرح‌های دانشگاه در هر زمان می‌توان مطلع شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، معتبرترین دانشگاه خصوصی و برندی قابل اعتنا در آموزش عالی کشور است، تصریح کرد: معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه فناور مورد توجه دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، دکتر شیرنگی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی با چند اتاق کشورهای قزاقستان و چین برای فروش محصولات دانشگاهی، گفت: اگر ظرفیت‌های دانشگاهی به خوبی معرفی و زیرساخت‌های لازم برای کسب‌وکار دانشجویان ایجاد شود، علاوه بر کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای، در جذب دانشجو و افزایش درآمدهای شهریه‌ای نیز موفق خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha