• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98110604012
  • خبرنگار : 71605

رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه "ثبت اختراعات" اعلام شد

رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه "ثبت اختراعات" اعلام شد

مسئول امور مالکیت فکری و ثبت اختراعات دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از برنامه‌های آتی این دفتر در حوزه مالکیت فکری خبر داد و افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه اختراعات بر اساس تعداد اختراعات ثبت شده در http://htdo.research.ac.ir/ در دسترس است. 

به گزارش ایسنا، حامد جهانگرد در مراسم رونمایی از آیین‌نامه ساختار و خط مشی مالکیت فکری و نوآوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی که امروز در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، یکی از مهمترین اقدامات در دفتر توسعه فناوری سلامت این وزارت‌خانه را تشکیل "کمیته فنی مالکیت فکری" در کنار کمیته سیاست‌گذاری دانست و اظهار کرد: این کمیته به منظور تأمین محتوای فنی کمیته سیاست‌گذاری تشکیل شده است. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس شاخص‌های متعددی که در سامانه اطلاعات فعالیت‌های توسعه فناوری وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفته‌ و در حوزه ثبت اختراعات، بر اساس تعداد ثبت اختراع رتبه‌بندی شده‌اند. این رتبه‌بندی در وب‌سایت http://htdo.research.ac.ir/ در دسترس است. 

مسئول امور مالکیت فکری و ثبت اختراعات دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های آتی این دفتر در حوزه مالکیت فکری، گفت: از جمله این برنامه‌ها تصویب سرفصل‌های کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظارت در برگزاری تمرکز و تجاری‌سازی اختراعات حوزه سلامت، ایجاد رویه واحد در میان مراجع استعلام جهت داوری اختراعات حوزه سلامت با همکاری اداره ثبت اختراعات قوه قضاییه و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضاییه است.
 
جهانگرد در پایان اضافه کرد: برگزاری دوره یک روزه "مقدمات مالکیت فکری" ، دوره دو روزه "مقدمات جستجو و نگارش اختراعات" و دوره آموزشی سه روزه "داوری اختراعات" از سوی دفتر توسعه فناوری سلامت پیش‌بینی شده و برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha