• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98110604101
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

نقش ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش

نقش ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش

ایسنا/لرستان معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که این ستاد تنها ستادی بوده که دارای برنامه‌ریزی پنج‌ساله مدون است، اظهار کرد: ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش نقش داشتند

حسین درودی امروز، ۶ بهمن در کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش لرستان، اظهار کرد: سابقه کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش به شکل سازمان‌دهی شده به ۱۴ سال پیش برمی‌گردد.

وی با ذکر این مطلب که این کمیته در استان‌ها متشکل از یازده نفر است به عضویت نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل آموزش‌وپرورش و معاون پرورشی آموزش‌وپرورش، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و مدیر حوزه‌های علمیه در این کمیته اشاره کرد و گفت: این ستاد تنها ستادی است که دارای دو رئیس و برنامه مدون ۵ ساله است.

درودی با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش به امضای وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس حوزه‌های علمیه می‌رسد، خاطرنشان کرد: مستند بالادستی این تفاهم‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است.

معاون ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش، افزود: قبل از انقلاب ما سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش نداشتیم به‌طوری‌که برنامه‌ریزی حوزه تربیت ما توسط فرانسه صورت می‌گرفت و کتب درسی ماقبل از انقلاب توسط آمریکا به چاپ می‌رسید.

وی با ذکر این مطلب که در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش تربیتی آموزه‌های قرآنی تأکید شده است، اضافه کرد: پیگیری سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش پیگیری سند رسول‌الله بوده چراکه قرآن به‌عنوان الگوی تربیتی در سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش است.

درودی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان باید در طراز حیات طیبه تربیت شوند، خاطرنشان کرد: حیات طیبه یعنی دانش‌آموز ما بداند سلام کردن برای سلامت روح است.

معاون ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش نقش داشتند، خاطرنشان کرد: در محیط آموزشی از ساحت رقابتی به مشارکتی برسیم.

وی با ذکر این مطلب که بحث آموزش‌وپرورش در لرستان باید اولویت باشد و مصلی‌های نماز جمعه آن بتوانند آموزش‌وپرورش در اولویت قرار دهند، افزود: در حوزه مهدکودک و پیش‌دبستانی روحانیونی که بتواند در حوزه آموزش کمک کند کم هستند این در حالی است که آسیب‌های حوزه مهدکودک و پیش‌دبستانی باید احصا شوند.

درودی با تأکید بر فراهم شدن فضای پاک مدارس و ممنوعیت ورود موبایل به مدارس، به کار ابتکاری لرستان برگزاری مسابقه خلاصه‌نویسی خطبه‌های نماز جمعه توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کمیته‌ همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش باید برنامه‌نویسی شود و این برنامه‌نویسی توسط نخبگان دانشگاه فرهنگیان و طلاب طرح امین انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.