• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98110604220
  • خبرنگار : 80001

وزیر راه و شهرسازی:

امضافروشی در نظام مهندسی باید تمام شود

امضافروشی در نظام مهندسی باید تمام شود

امروز جلسه تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی سازمان نظام مهندسی در حالی برگزار شد که رئیس سابق این سازمان به نبود شفافیت مالی طی سه سال گذشته اذعان کرد و وزیر راه و شهرسازی گفت که امضا فروشی باید برای همیشه از سازمان نظام مهندسی رخت ببندد.

به گزارش ایسنا، امروز مراسم معرفی احمد خرم به عنوان رئیس جدید و تکریم فرج الله رجبی به عنوان رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که با کنایه رجبی همراه بود و گفت: در دقیقه ۹۰ به این مراسم دعوت شده است و البته خرم بابت این موضوع از او معذرت خواهی کرد.

رجبی این را هم گفت که در سه سال گذشته دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و جا دارد از مهندس اسلامی که شرایط ایجاد آرامش در سازمان نظام مهندسی را فراهم کرد، تشکر کند. در سه سال اخیر عمده انرژی ما صرف مسائلی شد که نباید می‌شد.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی، این سازمان را نیازمند انضباط تشکیلاتی دانست و اذعان کرد: در سه سال گذشته از عدم شفافیت مالی صدمات زیادی دیدیم.  

احمد خرم، رییس جدید سازمان نیز که سوابقی همچون وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران را در کارنامه دارد، سازمان نظام مهندسی را بزرگترین NGO جهان با ۵۰۰ هزار عضو معرفی کرد و گفت: با این لشکری که داریم حق خطا و فرصت سوزی باقی نمی‌ماند.

اسلامی: امضا فروشی باید برای همیشه تمام شود

همچنین محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - با اشاره به هفت نکته از جمله انسجام و هماهنگی، شفافیت، برخورد با فساد و ایجاد عدالت بین اعضای سازمان نظام مهندسی هشدار داد: اگر بخشنامه‌ای از طرف وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی ابلاغ می‌شود همه باید اجرا کنند و اینطور نباشد که در یک استان اجرا شود و استان دیگر آن را اجرا نکند. ما این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم و با آن برخورد می‌کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم رشد تکنولوژی در صنعت ساختمان را مهم دانست و گفت: باید نگاه خود را در ساخت و سازها به سمت صنعتی شدن ببریم. متاسفانه هم اکنون ضابطه‌ای وجود ندارد و باید نیروها به‌صورت ترکیبی و یکپارچه عمل کنند.

اسلامی تاکید کرد: آمار را ببینید که چند درصد از ساخت و سازها بدون توجه به ضوابط و معیارها انجام می‌شود. نباید اجازه دهیم که بیش از این هرج و مرج در ساخت و سازها به وجود بیاید. مهندس ما باید متعهد باشد کاری که انجام می‌دهد طبق اصول و مقررات است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: امضا فروشی باید برای همیشه از سازمان نظام مهندسی رخت ببندد و هجرت کند.

خرم: حق فرصت سوزی و خطا نداریم

در این مراسم همچنین احمد خرم - رئیس جدید سازمان نظام مهندسی - ضمن تشکر از وزیر که برای اولین بار طی هشت دوره قبلی در مراسم معرفی رئیس سازمان نظام مهندسی شرکت کرده است، گفت: این نشان دهنده نقش مهم تشکل‌های مردم نهاد است.

خرم افزود: سازمان نظام مهندسی را یکی از بزرگترین تشکل‌ها در کشور معرفی کردند اما من می‌گویم این سازمان بزرگترین NGO در جهان است و هیچ NGO در جهان اینقدر عضو ندارد. هیچ NGO هم با این کیفیت وجود ندارد. لذا با این لشکری که داریم حق نداریم خطا کنیم و حق فرصت سوزی هم نداریم.

خرم، سازمان نظام مهندسی را دارای قدرت اجرایی بسیار خوبی دانست و گفت: ما انگیزه مالی و سیاسی هم نداریم و انگیزه‌هایمان، اداری، اجرایی و تخصصی است. شرایط خدمت به مردم کاملا فراهم است و باید با طرح و برنامه با مدیریت نتیجه گرا حرکت کنیم.

محمود محمود زاده - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی - نیز عملکرد ۲۵ سال گذشته سازمان نظام مهندسی را دارای تحولات بنیادین در صنعت ساختمان دانست و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۷ درصد ساختمان‌ها ناپایدار بود اما امروز این عدد به کمتر از پنج درصد رسیده است.

وی خبر داد: تا قبل از پایان سال جلساتی را در جهت اصلاح فرآیندها در سازمان نظام مهندسی خواهیم داشت. همچنین به زودی پروانه‌های تخصصی اشتغال ارائه می‌کنیم که هم دامنه اشتغال بیشتر شود و هم تخصص افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۶:۰۸

جناب خرم ضمن تبریک یادآوری میکنم تعداد اعظای سازمان نظام مهندس به دلیل پروانه اشتغال و کارگردن در حرفه است نه یک ngo داوطلبانه کی بدون عضویت حق کار پیدا میکنه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۲

امضا فروشی تا کی باید تمام بشه ؟اصولا چرا امضا فروشی رایج شد و ادامه یافت چند دهه؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۸

تا وقتی بیمه و گارانتی و شناسنامه فنی ساختمان اجرایی و اجباری نشود هیچ مهندسی احساس تعهد نخواهد کردو امضا فروشی کماکان ادامه خواهد داشت.

avatar

تا زمانیکه مهندسان شاغل در بخش دولتی و خصوصی از مهندسان شاغل تمام وقت سرساختمان تفکیک نشدند ، امضافروشی ادامه خواهد داشت ، مثلا مهندسی که شاغل در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است و از ۷ صبح تا ۱۵ عصر در اداره دولتی مشغول کار است فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارد و مهر و امضا میفروشد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۲:۵۳

مهندس شاغل در پتروشیمی که برجی ۷ میلیون تومان حقوق میگیرد و از ۷ صبح تا ۵ عصر سرکار است ، امضافروشی می‌کند فلذا پروانه اشتغال مهندسان شاغل در صنایع و کارخانجات دولتی یا خصوصی باید باطل شود

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۲:۵۹

برای توقف امضافروشی اول باید وزیر و معاونان وزیر و کارمندان ادارات راه و شهرسازی و مدیران و کارمندان سازمان نظام مهندسی ، پروانه اشتغال نظام مهندسی خود را باطل کنند تا با ایجاد شرکت های صوری ، منافع میلیاردی کسب نکنند ( منع تعارض منافع )

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۳:۰۴

در نظام مهندسی اراک شخصی به نام احمد. ر صاحب ۴ شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن است ، این اقا با خریدن پروانه نظارت سایر مهندسان و قراردادن آنها در سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره توانسته ۴ شرکت حقوقی ازمایشگاه تاسیس کند و تمام کارهای ازمایشگاهی را می بلعد و باعث بیکار شدن سایر شرکت های آزمایشگاهی شده

avatar

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن باید شاغل تمام وقت در شرکت باشند از ۸ صبح تا ۳ عصر و توسط حسگر لمسی اثر انگشت (فینگر پرینت ) میتوان حضور و غیاب مهندسان را به اطلاع شورای انتظامی نظام مهندسی رساند و از پروانه فروشی مهندسان جلوگیری کرد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۶:۴۴

صاحبان شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها ملزم به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی امتیازآوران و شاغلان در شرکت های حقوقی شوند . تا امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان در شرکت ها متوقف شود

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۶:۴۹

با دریافت تاییدیه کدپستی منزل مهندسان از اداره پست و استعلام از اداره ثبت میتوان محل سکونت مهندسان را از محل کار مهندسان تشخیص داد ، به طور مثال مهندسی که ساکن تهران هست نمیتواند و نباید پروانه نظام مهندسی خود را به آزمایشگاه بتن در همدان بفروشد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۸

با ایجاد تیم های کنترل و بازرسی میتوان حضور و غیاب مهندسان سرساختمان یا در شرکت های حقوقی و ازمایشگاه ها را کنترل کرد ، بدین شکل که مهندسان مجری از ۸ صبح تا ۵ عصر باید سرساختمان باشند و مهندسان عضو دفاتر طراحی و آزمایشگاه ها از ۸ صبح تا ۳ عصر در شرکت حضور داشته باشند و این تیم های بازرسی به شکل سرزده بازدید میکنند و مهندسان امضافروش را جریمه یا تعلیق پروانه میکنند ...

avatar

https://account.tamin.ir/auth/login این سایت مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی است ، سوابق بیمه تا یک ماه اخیر نشان میدهد مهندسان در کدام ارگان های دولتی یا خصوصی شاغل هستند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۲۰:۰۹

کارمند حراست اداره راه و شهرسازی اولین متهم امضافروشی است ، چون مهندسان شاغل در بخش دولتی اصلا فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارند و اصل پروسه ساخت از ۷ صبح تا ۳ عصر که مهندس حاضر در اداره است .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۰۸:۲۹

تعارض منافع در آیین نامه اخلاق حرفه ای و آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ و در حتی قانون منع شده... ولی کسی (مشخصا وزارت راه و شهرسازی) پیگیر نشده حالا شما توقع داری اینطور با پررویی جواب نده اگه این اتاق شیشه اییه 😂 اول کارکرد و شرکتها را شیشه ای کنند😂 ضمننا عضویت در هیات مدیره شرکت هم شغل تمام وقت است

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۰۸:۵۵

اما آفتی که این شرکتها و اعضایشان را تهدید می کند اینست که متولیان پروژه های بزرگ شهر با خرید پروانه اشتغال مهندسین بین سه تا شش سال، شرکت ناظران حقوقی تاسیس کرده و عملا خودشان بر پروژه شان نظارت می کنند! وقتی ظرفیت بالا باشه این مهندس نماها هستن که ظرفیتهاشون رو با تخفیف پر می کنند ولی وقتی ظرفیت کم بشه امکان گرفتن کار ازاونها سلب میشه ودرصد گرفتن کار برای دیگران بیشتره که می تونن تخفیف هم ندن. قبل از طرح ارجاع حدود سال ۸۶ یا کمی پس و پیش متراژ ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ بود. باید پایان کار گرفته می شد تا متراژ مهندس آزاد بشه. قبل از اون متراژ ثابت بود و شما فقط ۱۰۰۰ متر امضا در سال داشتید

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۱:۴۶

اول باید پروانه اشتغال مهندسان بازنشسته و پیر و فسیل و از کارافتاده و مریض و علیل رو ابطال کنید چون امضافروشی میکنند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۲:۰۷

صدها هزار مهندس بیکار و صدها شرکت حقوقی ورشکسته شدند به علت امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان و ایجاد شرکت های صوری و بی تفاوتی وزارت راه و شهرسازی

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۳:۱۴

مهندسان مقیم کانادا و استرالیا ، پروانه نظام مهندسی خود را به شرکت های حقوقی در تهران میفروشند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۱۳:۴۰

۱_ همونطور که عمده مرجع تعیین ظرفیت رشته های دانشگاهی گروه پزشکی وزارت بهداشت و درمان هست،مرجع تعیین ظرفیت های رشته های مهندسی باید وزارت راه و شهرسازی و اونهم بر اساس نیاز بازار باشه.2-سقف پاسخگویی به 50 درصد سوالات برای اخذ پروانه باید برداشته بشه و بجای اون تعداد افراد مورد نیاز بر اساس حجم کار و رونق بازار ساخت و ساز ملاک قرار بگیره.نتیجه صدور بی رویه پروانه های نظارت و اجرا بر اساس حد نصاب 50 درصد سوالات بدون توجه به نیاز بازار میشه همون چیزایی که امروز شاهدشیم.از تخفیف گرفته تا ... .نتیجه موفق این مدل پروانه دادن رو در بعضی رشته ها از جمله کارشناسان دادگستری می تونیم ببینیم که هر چند اون ها هم از رکود بی نصیب نموندن اما هنوز قوام کار و پروانشون حفظ شده.3-تعریف منابع جدید درامدی که هم توجیه کاربردی داشته باشه و هم نفع برای مهندسین. فرضا مقرر بشه هر ساختمونی که 15 سال از ساختش بگذره باید توسط هیئتی از ناظرین ساختمان مورد بازدید فنی قرار بگیره تا نواقص احتمالی که در این مدت رخ داده از مسائل سازه ای گرفته تا معماری (تغییرات داخلی خلاف مقررات ملی،نواقص احتمالی نما و... )و تاسیساتی بیان و رفع بشه و حق النظاره ای هم از این بابت تعریف بشه.البته این صرفا یک پیشنهاده و به عنوان نمونه بیان میشه.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۲ ۲۱:۱۵

ایجاد صندوق بیمه بیکاری مهندسان برای پرداخت مستمری ایام بیکاری به مهندسان و جلوگیری از امضافروشی آنها

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۰۷:۳۸

: تا قبل از پایان سال جلساتی را در جهت اصلاح فرآیندها در سازمان نظام مهندسی خواهیم داشت = صدور اینترنتی پروانه شرکت های حقوقی با همکاری دفاتر پیشخوان دولت

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۰۷:۴۵

ابجاد سامانه جامع اطلاعات حرفه ای مهندسان کشور = حسن این سامانه آن است که با دسترسی به تمام اطلاعات حرفه ای مهندسان کشور می توانیم یک برنامه‌ریزی درست،متعالی وهدفمند برای حال و آینده داشته باشیم. علاوه براین سامانه فوق، این مزیت را می تواندداشته باشدکه با بانک های اطلاعاتی نهادهایی مانند سازمان ثبت احوال ،سازمان تامین اجتماعی و وزارت علوم ارتباط برقرار کند و نیازهایی که برای صحت سنجی اطلاعات لازم است رابرآورده نماید. این سامانه به ما کمک خواهد کرد که اطلاعات و آمار درستی از اعضای سازمان استانها و توانایی های آن ها داشته باشیم وبر اساس این اطلاعات، مدیریتی یکپارچه و مبتنی بر فناوری اطلاعات و اتوماسیون شکل می‌گیرد که در بهبود ساختاری وعملکردی سازمان بسیارموثر خواهد بود.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۰۸:۰۹

http://www.karmandiran.ir با استعلام از سامانه کارکنان نظام اداری کشور میتوان شاغلان در بخش دولتی را شناسایی کرد چون اغلب امضافروشی و پروانه فروشی میکنند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۰:۰۴

https://www.cspf.ir با استعلام از صندوق بازنشستگی کشوری میتوان مهندسان پیر و بازنشسته و امضافروش را شناسایی کرد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۶

به زودی پروانه‌های تخصصی اشتغال ارائه می‌کنیم که هم دامنه اشتغال بیشتر شود و هم تخصص افزایش پیدا کند= پروانه بازرسی آسانسور ، پروانه نظارت گودبرداری ، پروانه مسئول ایمنی ساختمان ، ...

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۲۲:۵۰

راه انداری مجدد طرح ارجاع به صورت شفاف و با قابلیت رصد توسط کلیه مهندسین و رفع نواقص قبلی به جهت حفظ عدالت و شان مهندسین در دریافت حق النظاره و یا مطرح شدن دادن تخفیف به عنوان تخلف صنفی از طرف سازمان و پیگیری آن با تعریف مکانیسم مربوط

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۰۹:۰۵

اعضای دفاتر طراحی از عضویت در شرکت های حقوقی نظام مهندسی منع شوند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۰۹:۴۸

اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۷۴ در مجلس

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۲

با ایجاد سیستم ارجاع کار بین شرکت ها میتوان تعرفه خدمات مهندسی را به شکل یکجا و اینترنتی از مالکان دریافت کرد و با این روش ارتباط مستقیم مالی بین مالکان و شرکت ها قطع میشود و بساط دلالی افراد و تخفیف گرفتن از شرکت ها متوقف میشود

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۳

با ایجاد سیستم ارجاع کار بین شرکت ها میتوان تعرفه خدمات مهندسی را به شکل یکجا و اینترنتی از مالکان دریافت کرد و با این روش ارتباط مستقیم مالی بین مالکان و شرکت ها قطع میشود و بساط دلالی افراد و تخفیف گرفتن از شرکت ها متوقف میشود

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۲:۵۹

چرا به یک بازنشسته فسیل و ازکارافتاده و ناتوان و مریض ، پروانه اشتغال نظام مهندسی میدهید ؟

avatar

عضویت در هیات مدیره شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها ، شاغل تمام وقت محسوب میشود پس یک نفر مهندس نمیتواند و نباید سهامدار و عضو هیات مدیره ۴ شرکت حقوقی و ازمایشگاه باشد ، در غیراینصورت این شرکت ها صوری هستند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۵:۰۳

چرا بدون توجه به نیاز بازار کار ، تعداد زیادی پروانه اشتغال شرکت حقوقی و حقیقی صادر کردین ؟ چرا برنامه ریزی و امارگیری ندارین ؟ مگر نیاز به آزمایشگاه خاک چقدر است که در اراک ، پروانه ۳۴ آزمایشگاه خاک صادر کردین ؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۵ ۲۰:۴۸

عضویت افراد بیسواد و دیپلمه و دارای مدرک غیرمتخصص با ساختمان در شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی ممنوع شود چون این افراد بعضا دلال هستند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۵ ۲۱:۲۷

تعلیق پروانه و جریمه ۵۰ میلیون تومانی برای امضافروشان در نظر گرفته شود .

avatar

اغلب شرکت های صوری متعلق به مدیران و کارکنان نظام مهندسی است که با خریدن پروانه سایر مهندسان ایجاد شدند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۰۹:۳۴

بیشترین شرکت های صوری متعلق به کارمندان ادارات راه و شهرسازی است لذا پروانه اشتغال کارمندان ادارات راه و شهرسازی باید باطل شود .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۰۹:۵۹

ایجاد کمیته کنترل مضاعف برای کنترل حضور و غیاب مهندسان مجری سرساختمان

avatar

شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن ملزم به رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی مدیرعامل و امتیازآوران خود شود .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۱۰:۲۹

مهندسان ناظر و مجری باید به سیستم gps مجهز شده و روزی ۸ ساعت سرساختمان حضور داشته باشند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۱۲:۱۷

چرا یک بنگاه دار معاملات ملکی بیسواد به راحتی میتواند سهامدار عمده و صاحب یک شرکت مجری حقوقی در نظام مهندسی باشد ، ( با خریدن پروانه اجرای ۲ نفر از مهندسان و قراردادن آنها در سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت )

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۱۶:۰۹

تعداد زیاد مهندسان با نیاز بازار کار ، اصلا متناسب نیست به همین علت مازاد مهندسان ، پروانه فروشی میکنند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۱۶:۴۰

اعضای دفاتر طراحی نباید سهامدار شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن باشند به علت قانون منع تعارض منافع

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۲۰:۱۴

ولی قانون منع مداخله کارمندان دولتی در مقاطعه دولتی که مصوب سال ۳۷ هست وجود دارد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۲۰:۱۹

برگزاری آزمون مهندسی حرفه ای جایگزین آزمون های نظام مهندسی شود

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۰۷:۵۳

اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه نباید از پروانه اشتغال نظام مهندسی استفاده کنند ، چون از ۸ صبح تا ۵ عصر در دانشگاه حضور تمام وقت دارند و فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۰۷:۵۹

مدیران ۲۴ شغله نظام مهندسی عاملان ایجاد شرکت های صوری و شیوع امضافروشی در سازمان هستند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۰۹:۳۸

طبق قانون کار ، مهندسان مجری باید ۸ ساعت در روز یا ۴۴ ساعت در هفته سرساختمان حضور داشته باشند، در غیراینصورت امضافروشی کردند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۰۹:۵۸

وقتی مدیران بازنشسته و چندشغله نظام مهندسی ، حضور تمام وقت در سازمان ندارند ، حضور خود را در سازمان ثبت ساعت نمیکنند شما انتظار دارید مهندسان سرکارشان حاضر شوند ؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۰:۱۵

متاسفانه وزارت راه و شهرسازی و سازمان بازرسی کل کشور هیچ نظارتی بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ندارد ، حتی قوانین فعلی در نظام مهندسی رعایت نمیشود ؟ چرا مسئول دفتر طراحی از سهمیه مجریان استفاده میکند ؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۵:۴۱

افراد پیر و محافظه کار از عضویت در شورای انتظامی نظام مهندسی منع شوند چون پیرها ... طالب قدرت هستند و لذا نمیتوانند با فساد و امضافروشی مبارزه کنند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۷:۳۸

اعضای دفاتر طراحی حضور تمام وقت در دفتر ندارند . طبق قانون باید اعضای دفاتر طراحی از ۸ صبح تا ۲ ظهر در دفتر حضور داشته باشند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۷:۴۲

ضوابط سخت گیرانه برای صدور مدرک مهندسی از دانشگاه آزاد و پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته شود . امتحانات پایانترم هماهنگ

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۲۰:۰۲

اعضای دفاتر طراحی ملزم به حضور تمام وقت در دفاتر باشند ، از ۸ صبح تا ۱۴ عصر ، برای جلوگیری از امضافروشی مهندسان

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۳:۳۵

برای دولت ... ، بیکار شدن مهندسان به علت پروانه فروشی دیگران هیچ اهمیتی ندارد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۹ ۱۱:۱۴

یه خورده هم کارکردهای مهندسان و شرکتهاشون شیشه ای بشه بد نیست ( شفاف سازی برای عموم ) 😂

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۹ ۱۱:۳۶

مهندسان شاغل تمام وقت سرساختمان شامل کسانی می شود که مستخدم دولت و بخش خصوصی نیستند وهیچ گونه حق بیمه ای برای آنها در بخش دولتی و بخش خصوصی پرداخت نمی شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۰۱:۵۱

ان شالله سال جدید سال اصلاحات سیستم اداری باشد ، تغییر فرایند صدور پروانه های حقوقی ، استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی مهندسان .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۰۹:۵۵

دستگاه فینگر پرینت در دفاتر طراحی نصب شود تا مهندسان طراح هر روز حضور و غیاب خود را ثبت کنند و نتایج به شکل آنلاین برای شورای انتظامی نظام مهندسی ارسال شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۱۰:۳۳

معاونان وزیر به فکر اصلاح قوانین نیستند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۱۲:۲۳

متاسفانه ممنوعیت جذب و استخدام مجدد بازنشستگان در سازمان نظام مهندسی رعایت نمیشود ، این مهندسان پیر و از کارافتاده و مریض و علیل به ماشین فروش امضا تبدیل شدند . هزاران مهندس خانه نشین و بیکار شدند چون دولت نمیتواند با فساد سازمان یافته مقابله کند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۱۳:۰۷

مهندس شاغل در پتروشیمی شازند که از ۷ صبح تا ۵ عصر در کارخانه دولتی مشغول به کار است ، قطعا فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارد پس مجبور است الکی نقشه ها را امضا کند ، بدون اینکه حضور فیزیکی سرساختمان داشته باشد .

avatar

سیستم فینگرپرینت در آزمایشگاه های خاک و بتن نصب شود ( برای حضور و غیاب مهندسان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت )

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۰۱:۵۳

دستورالعمل اجزایی بند ۵ مادهدستورالعمل اجزایی بند ۵ ماده ۲ مکرر ایین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصلاحی ۱۳۹۴ . موضوع : “ اجتناب از تکفل همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم میاورد .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۸:۲۳

تدوین و توسعه نظام جامع تضمین کیفیت ساختمان

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۱:۰۹

استعلام از سامانه پلیس گذرنامه جهت شناسایی مهندسان مقیم خارج از کشور که امضافروشی میکنند .

avatar

امیدوارم از ۱۴ فروردین بازرسی از شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن آغاز شود و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت هایی که در محل کار خود حضور ندارند به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۲۲:۵۶

بسه دیگه به خدا بسه ، بازی با جان مردم بسه ، ای نماینده مجلس که برای تصاحب ریاست سازمان نظام مهندسی جهت استفاده از منافع مالی و اهرم تبلیغاتی سازمان جهت انتخابات مجلس تلاش میکنی ؟ ای مدیر دولتی که برای برج سازی با خلاف اضافه بنا و اضافه متراژ به دنبال ریاست بر سازمان نظام مهندسی هستی تا از پرداخت جریمه تخلفات خود فرار کنی، این سازمان را به حال خود رها کنید تا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۴

درگذشت مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر اثر کرونا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۴ ۱۱:۰۰

تاسیس شرکت های بازرسی ساخت برای کنترل حضور و غیاب مهندسان مجری سرساختمان

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۲:۵۵

ستاد ملی مبارزه با کرونا ، مهندسان شاغل در بخش دولتی را که بیمه تامین اجتماعی و حقوق مادام العمر دارند از دریافت سهمیه نظارت و اجرای نظام مهندسی منع کند تا برای مهندسان بیکار و خانه نشین فرصت اشتغال ایجاد شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۱۱:۴۲

درد دل یک همکار محترم : تعارض منافع بیداد میکند شما به هر اداره ای که مراجعه کنید و از عدم همکاری سازمانهای نظام مهندسی ، به ان مدیر تظلم خواهی نمائید بدلیل اینکه ان مدیر در نظام مهندسی منافع دارد...و نگران منافع خود است از پیگیری امور شما طفره میرود.. و اینگونه است که امکان بدست امدن نتایج موثر تحت الشعاع قرار میگیرند . بخشنامه تعارض منافع حدودا دو ساله شد عدم بهبودی فضای کسب و کار با مدیران دارای منافع دوگانه همچنان ادامه دارد . مدیران میانی دارای منافع دوگانه ،افت بزرگ این موضوع هستند و تنها در صورت اجرا کامل بخش نامه مذکور میتوان به اینده امیدوار بود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۷

با آغاز به کار سازمان نظام مهندسی از ۲۰ فروردین باید بخش نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی ، نیروهای خود را به دفاتر شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی اعزام کند و شرکتهایی که مدیرعامل یا امتیازاوران شرکت حضور ندارند شناسایی شده و به شورای انتظامی معرفی شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۲

استعلام سوابق بیمه مهندسان شاغل در بخش دولتی یا نظامی

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۵:۱۵

محل تولد ، محل گذران دوران ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان مهندسان بررسی شود که مهندس ساکن تهران ، پروانه نظام مهندسی خود را به شرکت مجری حقوقی در اراک نفروشد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۲

از سازمان بازنشستگی کشوری اسامی مهندسان پیرو فسیل و از کارافتاده و امضافروش و ترسو و محافظه کار را تهیه کنید ، مهندسانی پیر که از روی زمین ، سقف طبقه ۷ را نظارت میکنند به شکل تلفنی با کارگران .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۲۲:۲۷

از مهندسان بازنشسته و سالخورده و فسیل و ازکارافتاده تست کرونا بگیرید .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۲۲:۳۲

عکس دریافتی با شرح: "وضعیت brt تهران، خط راه‌آهن به تجریش" کرونا که سهله، تو این اتوبوس بیماری‌های ...هم به راحتی منتقل میشن !! همه جای دنیا کارگرها تو خونه هستن و نمایندگانِ مردم مشغول خدمت اینجا مجلس رو کلاً تعطیل کردند، بزرگان هم تو خونه نشستن، کارگرها مشغول کارند !

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۰۹:۳۲

وقتی نظام مهندسی از ارجاع نوبتی کار عاجز باشد ، شرکت ها و مهندسان مجبور میشوند برای دریافت کار دست به دامن دلالان و کارچاق کن ها شوند و این سیکل باطل باعث پیدایش شرکت های صوری میشود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۰:۱۵

شرکتهای بیمه میتوانند نظارت ساختمان را برعهده گیرند و با این روش امضافروشی متوقف میشود چون شرکت بیمه بابت نظارت صوری و امضافروشی هیچ پولی به ناظران نمیپردازد و زیر بار هیچ مسئولیتی نمیرود

avatar

آخرین تغییرات و روزنامه رسمی شرکت های حقوقی در صدور و تمدید پروانه شرکت های حقوقی بررسی شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۳:۲۴

با توجه به شرایط کرونا و تعطیل شدن کارگاه های ساختمانی، بهتر است مهندسانی که شاغل در بخش دولتی و نظامی و آموزشی هستند یا حقوق بازنشستگی و مستمری مادام العمر دارند از دریافت کار منع شوند تا فرصت اشتغال برای مهندسان بیکار فراهم شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۳:۲۵

رییس نظام مهندسی به عنوان حامی ... محاکمه شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۴:۱۲

افراد بساز و بفروش که با خرید مدرک و پروانه مهندسان، چندین شرکت مجری حقوقی صوری ایجاد کردند و تمام کارهای اجرای ساختمان را می بلعند شناسایی شده و از ادامه حضورشان در شرکت های مجری حقوقی جلوگیری شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۰۰:۵۱

مدیرعامل شرکت حقوقی و آزمایشگاهی که بیش از ۲ بار در هفته در ساعات اداری در دفتر شرکت حضور ندارد به جرم پروانه فروشی به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۲۴

شرکت های صوری و آزمایشگاه های صوری جای مشخص و ثابتی ندارند و هر ماه محل دفتر شرکت را عوض میکنند لذا بخش نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی هر ماه باید به دفاتر شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها سرکشی کند و موقعیت GPS این محل ها را ثبت کند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۲۸

مجری ذیصلاح حقیقی و حقوقی از ۷:۳۰ صبح تا ۳ عصر باید سرساختمان حضور داشته باشند وگرنه امضافروشی و پروانه فروشی کردند ‌ . کانکس کارگاهی مجهز به فینگرپرینت ، اسکنر اثر انگشت مهندسان شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۰

شخصی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه خاک در اراک است ولی ساکن لنگرود استان گیلان است ، یعنی این اقا فقط ۱ روز در ماه به آزمایشگاه سرمی زند ، این مدیران عامل پروازی باید شناسایی شوند و پروانه آزمایشگاه آنها باطل شود چون حضور تمام وقت ندارند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۶

افرادی که سهامدار چندین شرکت حقوقی و آزمایشگاه هستن با استعلام اسامی اعضای شرکت ها از اداره ثبت شناسایی شوند ، این افراد عموما دلال و سرمایه گذار و خریدار پروانه و مدرک سایر مهندسان هستن و نقش اساسی در بیکار کردن مهندسان نظام مهندسی دارند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۰۵

این روز ها کار نیست سازمان نظام مهندسی و ساختمانها هم تعطیلند و خیلی از شرکتها در حال ورشکستگی حال انکه عده ای پول انچنانی به مهندسان برای ورود به شرکت و فروش امضا و پروانه نظام مهندسی می دهند یعنی یا دارند کار های خلاف میزنند و یا برایشان مهم نیست بعدا چه بر سر مهندس می آید و برود گیر مالیات و شورای انتظامی بی افتد، اگر شرکتها هم تعطیل شوند بیش از ۱۳۰۰۰ هزار مهندس بیکار و باز در صفهای انچنانی و کاری نیست پس باید همه دست به هم دهیم کمک کنیم تا از این بحران گذر کنیم خیلی از مالکها این روزها حتی اجاره های خود را بخشیده یا به تعویق انداختند اوضاع جامعه اصلا خوب نیست همه باید کمک کنیم تا از ورشکستگیها جلو گیری شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۲۱

پروانه فروشی و امضافروشی به علت افزایش بی حد و اندازه تعداد شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها و کاهش تعداد ساخت و سازها ، شرکت ها مجبور هستن برای تصاحب کار به مالکان تخفیفات تا ۵۰ درصد زیر تعرفه نظام مهندسی دهند به همین علت ارجاع کار نوبتی بین مهندسان و شرکتها و کاهش ظرفیت اشتغال دارندگان پروانه اشتغال ضروری است تا بساط تخفیف گرفتن مالکان از شرکت ها گرفته شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۵

ورود و خروج سهامداران از شرکتهای حقوقی کنترل شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۳

لطفا سهامداران و اعضای شرکت های حقوقی را تک تک بررسی کنید ، افراد دیپلمه ، افراد دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط ( حسابداری ، کامپیوتر ، مهندسی نرم افزار ... ) از عضویت در شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی منع شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۲

دولت تزویر و فساد اصلا به فکر سلامت و معیشت مردم نیست ، مهندسان و شرکت ها نباید در نظام مهندسی جمع شوند برای دریافت کار !!! ، بلکه سازمان به نوبت کار بدهد و شرط دریافت چند کار همزمان لغو شود یعنی هیچ شرکتی چند کار همزمان نداشته باشد و هیچ شرکت حقوقی و آزمایشگاهی بیکار نماند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۶

افرادی که خانه ندارند ، شغل دولتی ندارند ، حقوق بازنشستگی ندارند ، شغل دولتی و درآمد ثابت ندارند ، بسته حمایتی بگیرند تا امضافروشی نکنند و پروانه فروشی نکنند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۶

اگر سازمان نظام مهندسی ، حق بیمه تامین اجتماعی مهندسانی که سهامدار و شاغل تمام وقت در شرکت های حقوقی هستند را پرداخت کند ، افرادی که شاغل در بخش دولتی و خصوصی هستند شناسایی و از چرخه دریافت کار حذف میشوند چون ۱ شخص از ۲ جا نمیتواند لیست بیمه رد کند هم بیمه دولتی هم بیمه نظام مهندسی

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۲۱:۴۱

رییس نظام مهندسی در منزل خودش پنهان شده و اول ماه چندین میلیون تومان حقوق می گیرد و هیچ دغدغه معیشتی ندارد ولی صدها هزار مهندس عضو سازمان به علت شیوع بیماری کرونا و افزایش شرکت های صوری بیکار شدند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۲۱:۵۶

آخرین تغییرات و روزنامه رسمی شرکت های حقوقی در صدور و تمدید پروانه شرکت های حقوقی بررسی شود تا سهامداران شرکت ها و نسبت فامیلی آنها با مدیران و کارکنان سازمان مشخص شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۰

نامه لغو تفاهم نامه آبفا بین شرکت اب با و سازمان نظام مهندسی و از این به بعد سازمان اب توسط کارشناسان خود کنتور ساختمانهارا می دهد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۰۸:۲۳

میلیاد ها تومان سازمان برای شناسنامه فنی میگیرد در مقررات ملی هم آمده برای کلیه ساختمانها واجبه چرا این را اجرایی نمیکنند شناسنامه فنی یعنی داشتن استاندارد داشتن‌نقشه ازبیلت ۴ رشته ، داشتن ازمایشهای مربوطه، داشتن بیمه تضمین کیفیت ، داشتن مجری ، داشتن تاییدات اسانسور و اتش نشانی و سازه و معماری و تاسیسات و برق وبرو کف توسط تمام ناظرین در تمام رشته ها

avatar

با ارجاع کار نوبتی بین آزمایشگاه های خاک و بتن باید جلوی فعالیت دلالان و کارچاق کن های سازمان گرفته شود ، برخی مدیران آزمایشگاه های قدیمی و با سابقه از مالک کار میگیرن میدن به همکارای دیگه پورسانت میگیرن (حق دلالی )

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۳:۰۲

برخی مهندسان صاحب کارخانه بتن آماده یا مالک کارخانه تیرچه بلوک هستن پس شاغل در بخش خصوصی هستن پس نمیتوانند و نباید شاغل تمام وقت در شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها باشند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۵

صدور پروانه شرکتهای حقوقی و آزمایشگاه ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شود ، تا زمانیکه روند صدور پروانه شرکت های حقوقی اصلاح شود و امتیازآوران شرکت از لحاظ سوابق بیمه تامین اجتماعی بررسی شده و در صورت داشتن شغل دولتی یا خصوصی ، مانع عضویت آنها در شرکت های حقوقی شد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۴:۰۸

الان معلمان در بدو استخدام باید چکاب بدنی انجام دهند ولی مهندس ناظر ساختمان که مسئولیت بزرگ کنترل ساخت خانه و ایمنی و استاندارد محل سکونت ده ها خانواده را بر عهده دارد هیچ گونه چکاب بدنی و تست سلامت انجام نداده و متاسفانه مهندسان پیر و کهنسال و بازنشسته اصلا توانایی بالا رفتن از راه پله نیمه کاره ساختمان را ندارند و از روی زمین با تلفن از کارگران طبقه ۵ میخواهند گزارش روند ساخت را اعلام کنند و این خدمات صوری است

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۴:۴۵

سازمان که تلفن تمام مالکها را دارد در سامانه هم موجود است که برای مابه التفاوت به انها پیام میزند به راحتی می تواند در انتهای پیام بزند کلیه پروژه ها ملزم به استفاده از ۴ گرایش بابت نظارت و مجری دارای صلاحیت می باشد هفته بعدشم تمام کار های که مجری ندارند را نامه توقف کار و عدم رعایت مقررات ملی و قانون بزند کار پیچیده ای نیست نیاز به بازرسی حضوری هم ندارد یا مالک از ۴ گرایش استفاده کرده و مجری هم در سیستم سازمان ثبت شده یا اینکار را انجام نداده و دستور توقف و تخلفش به شهرداری و رونوشتش به اداره کار و شورای شهر و حتی به کمیسیون عمران مجلس هم می تواند زده شود کجای این کار سخته و منافع چه کسانی در خطر می افتد که انجام نمی شود را اگر کسی میداند توضیح دهد انقدر هم توپ را در زمین مهندسان نیندازند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۵:۳۸

افرادی که به عنوان سرپرست کارگاه ساختمانی فعالیت میکنند باید دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی در بخش نظارت و اجرا ساختمان باشند و دارای کارت شناسایی معتبر جهت اعلام حضور به بازرسان سازمان ، گاها دیده شده افراد دانشجو و فاقد پروانه به عنوان سرپرست کارگاه مشغول هستن

avatar

مهندسان پیر و بازنشسته امضافروش که به عضویت شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها درآمدند ، هر روز با مراجعه به سازمان نظام مهندسی حضور خود را ثبت ساعت کنند ‌

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۸:۰۶

چرا افرادی که به عنوان سرپرست کارگاه ساختمانی مشغول فعالیت هستن و در معرض سقوط میلگرد و نبشی و بتن ... و سایر حوادث ساختمانی قرار دارند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۹:۰۲

افزایش تعرفه های نظام مهندسی در سال ۹۹ هرچه سریع تر تصویب و ابلاغ شود . ( ابتدای سال ) تا مهندسان امضافروشی نکنند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۱ ۱۲:۴۳

بهتر است مهندسان ناظر نظام مهندسی در ازای گزارش تخلفاتی که به شهرداری گزارش میکنند مورد تشویق قرار بگیرند و بخشی از جریمه های تخلفات ساختمانی که از مالکان اخذ میشود به حساب مهندسان ناظر نظام مهندسی واریز شود . تا انگیزه مهندسان برای حضور تمام وقت سرکارشان بیشتر شود و امضافروشی نکنند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۱ ۱۴:۳۳

اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی نباید توسط هیات مدیره منصوب شوند چون بله قربان گو و مطیع اوامر هیات مدیره نظام مهندسی میشوند و چشمان خود را بر روی تخلفات هیات مدیره می بندند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۹

تا قبل از اینکه خشم مهندسان لبریز شود ، قانون نظام مهندسی را اصلاح کنید ، بیماری کرونا و تعطیلی کارگاه های ساختمانی یک بحران است ولی امضافروشی و مدرک فروشی پروانه فروشی و شرکت های صوری از همه بدتر است، مسلما مدیر یا کارمند وزارت راه و شهرسازی که با سهمیه بازی به استخدام این وزارتخانه درآمده هیچ تعهدی نسبت به کار خود ندارد و از استعلام سوابق بیمه ای مهندسان صرف نظر میکند تا مهندسان شاغل در بخش دولتی و خصوصی ، امضافروشی و مهر فروشی کنند و این سازمان را به لجن بکشند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۱:۰۱

رتبه‌بندی شرکتها، شغل و دارای درآمد ماهانه محسوب نمی‌شود و تنها در این میان از مدرک شخص برای ثبت شرکت و ثبت نام وی به عنوان عضو هیات‌مدیره استفاده می‌شود. همچنین پس از پایان مدت قرارداد 2 ساله، فرد می‌تواند مدرک خود را برای بار دیگر در اختیار شرکت‌های رتبه‌بندی قرار دهد. در مدت زمان در اختیار بودن مدرک دانشگاهی هم هیچ منع قانونی برای فرد در استخدام‌های دولتی ایجاد نخواهد شد، بلکه تنها تا زمان پایان مدت قرارداد نمی‌تواند ثبت شرکت داشته باشد.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۱:۰۴

نتیجه امضافروشی مهندسان و خدمات صوری = 🎥 فیلمی از ریزش کوه (تونل سه گدار) در مجاورت تونل جاده ملی در حال ساخت «پاتاوه به دهدشت

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۶:۱۱

اگر فقط ۱ میلیون تومان بابت خرید دستگاه فینگر پرینت (اسنگر اثر انگشت )توسط شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها هزینه شود و این شرکت ها مجبور شوند حضور و غیاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت را ثبت کنند و به سازمان نظام مهندسی اعلام کنند و جلوی پروانه فروشی مهندسان گرفته شود ، بهتر از این است که شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها تا ۵۰ درصد تعرفه خود را به مالکان تخفیف بدهند برای دریافت کار

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۸:۱۵

ناظران عالیه ادارات راه و شهرسازی هر هفته به دفاتر طراحی و شرکت های مجری حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن سرکشی کنند و غیبت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها را به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی اطلاع دهند و شرکت های صوری به علت پروانه فروشی تعطیل شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۹:۴۹

وقتی وزیر راه و شهرسازی و رییس نظام مهندسی و کارکنان نظام مهندسی ، پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی خود را باطل کردند ، اون موقع امضافروشی تمام شود مثل کارمند نظام مهندسی عضو شرکت مجری صوری شده و تمام کارهای اجرا را می بلعد یا عضو هیات مدیره نظام مهندسی عضو شرکت خدمات آزمایشگاه خاک و بتن شده و با زد و بند با مالکان همه کارهای آزمایشگاهی را می بلعدد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۲۱:۱۴

✳️ پیگیری مطلوب وزارت راه و شهرسازی...✳️ ✅ تعیین ظرفیت اشتغال و تعداد کار... بر اساس پیشنهاد نظام مهندسی استان ها...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۲۱:۳۲

مهندسی که کارمند دولته یا شاغله، کار مجری برمیداره بعد چون نمیتونه بیاد سرکار مجبوره یه سری امتیازها به مالک بده که مالک چک او را پاس کنه یا ازش شکایت نکنه به شورای انتظامی وبه قول معروف ازش راضی باشه.و این میشه که ساختمانهایی ساخته میشه که اصلا مهندسی نیست . مهندس هست روی کاغذ ولی اصلا مهندسی نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۲۳:۱۳

امیدوارم از ۲۳ فروردین بازرسی از شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن آغاز شود و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت هایی که در محل کار خود حضور ندارند به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۰۰:۲۲

خبری مسرت بخش برای جامعه مهندسی کشور! دستور اصلاح ظرفیت اشتغال مهندسان (حقیقی و حقوقی) به شورای مرکزی ،توسط وزارتخانه راه و شهرسازی! بی شک این حرکت منشأ اتفاقات خوبی برای جامعه مهندسی ، با توجه به وضعیت واقعی عرضه و تقاضا و در جهت بهبود شرایط اشتغال و معیشت مهندسان و در مضیقه قرار گرفتن شرکتهای کاغذی و صوری خواهد بود . ظرفیت اشتغال مهندس های دارای پروانه هر استان ،به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب وزارت راه تعیین‌می شود . هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استانها تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ۹۹ بایستی ظرفیت اشتغال مهندسین را اعلام‌نماید. با توجه به کاهش کار ، انتظار میرود سهمیه مهندسان کاهش پیدا کند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۰۹:۴۹

ولی منظور من لزوما و صرفا کارمندان دولتی نبود،کارمندان بخش خصوصی هم هستند.مهندسانی که تهران یا شهرستان سرپرست کارگاه یا دفتر فنی هستند و تهران هم کار مجری میگیرند و سرکارمتاسفانه نمیرند،یعنی نمیتونند برن.نهایتا هفته ای یکروز اونم چهار پنج ساعت

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۰۹:۵۵

این مهندسین‌ هم قیمت رو خراب میکنند،به خاطر اینکه شغل دومشونه و زیاد زندگیشون به این کار وابسته نیست و هم اینکه آگاه هستند اگه قیمت رو بالا بگیرند مالک توقع داره که حتما سر ساختمون حضور داشته باشند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۳:۰۶

با توجه به کاهش کار ، سهمیه مهندسان و شرکت ها کاهش یابد . ظرفیت اشتغال به کار شرکت های مجری حقوقی از ۵ کار در سال به ۱ کار در سال کاهش یابد .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۳:۱۶

ابلاغ تعرفه ۹۸ سازمان نظام مهندسی همدان در سال ۹۹ !!!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۷:۴۱

بی تدبیری و بی کفایتی در احقاق حقوق مهندسی در مجموعه هئیت مدیره ،هیئت رئیسه و ریاست سازمان نظام مهندسی قابل تامل است .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۳:۲۸

کاهش ظرفیت اشتغال به کار شرکت های خدمات آزمایشگاه بتن از ۸۰ کار در سال به ۱۵ کار در سال کاهش یابد تا شرکت های صوری تعطیل شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۳:۳۹

از کلیه همکاران عزیز کارمند،چه دولتی و چه خصوصی، تقاضا دارم،دوستانه و مصرانه،که اگر علاقمندهستند که غیرازنظارت وارد این فیلد مجری هم بشن،به عنوان مشارکت در ساخت یا سرمایه گذار به عنوان پیمانکار جز و کل وارد بشوند که خداییش ما مجریهای ساختمان هم صمیمانه استقبال میکنیم. نون ما مهندسینی که فقط از این راه ارزاق میکنیم را انصافا آجرنکنید. ممنون و تشکر🙏🙏😊😊🌺

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۴:۲۴

کاهش ظرفیت اشتغال به کار شرکت های خدمات آزمایشگاه خاک از ۴۰ کار در سال به ۱۰ کار در سال کاهش یابد تا شرکت های صوری تعطیل شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۶:۳۹

مشکل ما تحریم نیست . مشکل ما سومدیریت است. ایجاد پرونده الکترونیک مهندسان با اسکن مدارک شناسایی و آدرس محل سکونت و محل کار و سوابق بیمه ای مهندسان ضروری است تا جلوی خرید و فروش پروانه مهندسان گرفته شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۸:۰۵

🚩تعلل 25 ساله وزارت راه وشهرسازی در تدوین آیین‌نامه صنفی کارهای ساختمانی 🔹در حالی باید بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان، حداکثر طی 6 ماه آیین‌نامه صنفی کارهای ساختمانی تدوین می‌شد که پس از گذشت یک ربع قرن هنوز این آیین‌نامه تهیه نشده است

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۸:۲۳

مدیرعامل شرکت حقوقی و آزمایشگاه خاک که در ساعات اداری ( ۸ تا ۱۴ ) در محل کارش حضور ندارد به جرم پروانه فروشی و امضافروشی به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شده و پروانه شرکت حقوقی ابطال شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۸:۵۲

باید تعرفه خدمات آزمایشگاهی توسط نظام مهندسی دریافت شود و سپس به شکل حقوق ماهانه بین اعضا و سهامداران شرکت پرداخت شود تا جلوی امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان گرفته شود چون داشتن چند شرکت صوری هیچ مزیت اقتصادی برای سرمایه گذار و مالک این شرکت های صوری ندارد چون اگه مهندسی چند شرکت و ازمایشگاه هم داشته باشد فقط یک حقوق ماهانه از نظام مهندسی دریافت میکند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۹:۲۷

سومدیریت در نظام مهندسی به مرحله ای رسیده که چاره ای جز انحلال این سازمان بی در و پیکر و بی قانون نمانده . بهتر است سازمان نظام مهندسی در سازمان برنامه و بودجه ادغام شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۲۱:۴۴

با سلام خدمت دوستان عزیز به نظرم باید یه تفکیک بشه بین کارمندهای دولت و بازنشسته ها و کارشناس رسمی دادگستری و نظام مهندسی نمیشه یک نفر از هر چهار جا درآمد داشته باشه 🔺نظارت باید یک شغل تمام وقت حساب بشه 🔺کارمندا باید یا شغل دولتی رو انتخاب کنن یا نظام مهندسی 🔺کارشناسان رسمی دادگستری ماشالا خوب پول در میارن چه نیاز به این درآمد ناچیز نظام دارن

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۳

مدیرعامل شرکت آزمایشگاهی به کانادا مهاجرت کرده ولی پروانه خود را فروخته

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۰

از مهندسان بازنشسته تست سلامت بگیرید . چون مهندس بیمار سرکارش حاضر نمیشود و امضافروشی میکند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۱۴:۴۴

بهتر است آماری از شرکت های بیکار و آماری از شرکت های پرکار ( شرکت های صوری ) تهیه شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۴

قوانین نظام مهندسی و همه قوانین مملکت را بیست شغل به بالاها می نویسند . کدام قانون نویس نظام مهندسی زیر شصت سال سن دارد و زیر بیست مجمع عضو نیست .😄

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۸

تعداد آزمایشگاه های خاک در اراک از ۱۵ آزمایشگاه به ۴۲ آزمایشگاه افزایش یافته که اغلب این آزمایشگاه ها صوری هستن و بسیاری از آزمایشگاه داران ورشکسته و بیکار شدند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۲۳:۴۳

شخصی که عضو امتیازآور یک شرکت است ، نمیتواند در شرکت های دیگر شاغل تمام وقت باشد پس شخصی که ۴ تا آزمایشگاه دارد قطعا ۳ تا از این آزمایشگاه ها صوری است

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۸

نماینده مجری یا سرپرست کارگاه باید توسط شرکت مجری حقوقی ، بیمه شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۳:۳۷

یکی از دوستان دانشجوی دکترای معماری و عضو شرکت مجری حقوقی بود ولی به علت نبود کار بیکار شده و راننده آمبولانس شده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۵:۲۴

مدیرعامل شرکت حقوقی یا آزمایشگاه هفته ای ۲ بار به سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و حضور خود را ثبت کند تا مدیران پروازی ممنوع الکار شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۷:۳۷

الان مغازه موبایل فروشی وقتی جواز میگیرد اگه ۲ روز تعطیل باشد ، از اداره اماکن عمومی ناجا و اتحادیه موبایل فروشان میان سراغش و جوازش رو باطل میکنند ، اون وقت شرکت حقوقی نظام مهندسی یا آزمایشگاه خاک و بتن که وظیفه کنترل کیفیت ساخت را برعهده داره همیشه تعطیله و درش بسته و مدیرعامل حضور نداره

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۸:۰۸

استنباط من اینه که الان ظرفیت اشتغال شرکتها و اشخاص بسیار بالاتر از کارهای موجوده برای همین هم بازار سیاه و مفت کاری به وجود اومده. مد نظر نامه اینه که ظرفیتها کاهش پیدا کنه مطابق با کارهای موجود . این منتج میشه به عدالت در توزیع کارها و توقف پروانه فروشی

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۲۰:۳۵

این دولت بخش مهندسی در ایران را ورشکسته و بیکار کرده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۲۰:۴۱

بیکاری مهندسان و شرکت ها را ببینید . وقتی همین طوری و بدون برنامه ریزی پروانه اشتغال حقوقی صادر میکنید نتیجه میشود افزایش شرکت های صوری و بیکاری دیگر شرکت ها

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۰۰:۲۳

الان هم کسانیکه قوانین را می نویسند در همه زمینه ها بازنشستگان هستند به نظر حقیر بایستی ابتدا شاغلین ادارات وبخصوص اداراتی همچون شهرداری ومسکن وشهرسازی رو می‌توانند از طریق رانت کار خود رو پیش ببرند بایستی حذف گردند چون جای دفاع داره بعد از اون میشه بقیه کارها رو پیش بگیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۰۱:۲۵

خدا امواتتونو بیامرزه دلیل بر این نیست که جامعه مهندسی ساکت بشینه و منتظر بشه تا ده سال دیگه اوضاع درست بشه و یک عده بی وجدان دعوت حق رو لبیک بگن تا شرایط برای همکاران بیکارمون فراهم بشه. از 1000 نفر نهایت 50 نفر میتونه بند پ و ... داشته باشه برای کار و استخدام مابقی تو این مملکت حق و حقوق ندارن؟؟؟؟ گرفتن حق شاغلین تمام وقت در نظام مهندسی ها و ارجاع اون به شاغلین مصداق بارز دزدی و حرام خوری هست

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۰۱:۳۷

مشکل اول حذف چند شغله ها و بازنشسته ها از نظام مهندسیه . مشکل اساسی ب نظر من باید دست دلالها و واسط ها از شهرداری برای ارجاع کار قطع بشه تا دست دلالای شهرداری قطع نشه مهندسا بازیچه ی مشت بی سواد تو شهردارین طرف رشتش مدیریته از کار ساخت ساز شهداری و ارجاع اون سالی صد ملیون بیشتر گیرش میاد در صورتی که من نوعی که رشتم مهندسیه اینقد گیرم نمیاد هیچ مسولیتیم ندارن هیچ کاریم نمیکنن. مشکل بعد بحث پولی میاد هزینه مهندسین میاد وسط که بنظرم نباید این هزینه بیفته دست دفاتر و مهندسین من نوعی مهندس خجالت میکشم برای سه تومن پول ده بار زنگ بزنم دفتر بگم اقا پول کارمو بریزحساب باید این هزینه های نقشه کشی و هزینه های مهندسی از طرف قسمت مالی تو نظام مستقیم بعد انجام کار واریز بشه . مشکل بعد ارجاع کار از دفاتر ب مهندسین طبق ی برنامه نویسی از طرف خود سازمان باشه ی برنامه مشخص و رو اصول(برنامه مد مظر و پینهادی من ی برنامه نؤیسی کلی باید توسط ی اکیپ برنامه نویس برای کل نظام مهندسی و شهرداری برای این امور ب صورت کلی صورت بگیره که هیچ دخالت انسانی در اون صورت نگیره )

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۸

خب استخدام شده تمام اون از اون حوزه ارتزاق کنه والسلام ما میگیم بایستی شاغلین از حوزه نظام مهندسی حذف بشن تا همکارانی که بنابه دلایل نبود بند پ و عدم علاقه به کارهای دولتی و استخدامی بیان تو حوزه مهندسی به صورت مستقل مشغول به فعالیت تمام وقت بشن و از حداقل درآمد تو این مملکت برخوردار بشن و نظام مهندسی ها ساز و کار لازم برای ممانعت از ورود شاغلین به این حرفه رو فراهم کنن. چطور در حوزه کارگری طرف اگه بازاری باشه و بفهمن رفته تو بازار بوتیک زده بلافاصله بازرسین اتحادیه کارگری بیمه اون شخص رو قطع میکنن؟؟؟ خب میگن موجب تضییع حق کارگرای دیگه میشه کارگر جماعت از یک عده به اصطلاح باسواد از بابت ارتزاق و درآمد از یک شغل زیاد حالیشون هست...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۲۰

من به شخصه نه مشکل خصومتی با بازنشستگان و نه شاغلین ولی اوضاع و شرایطی جوری هست که هر گروهی باید از یه منبع درامد داشته باشند و متاسفانه دوستانی که شغلهای دیگه دارند مبادرت به دادن تخفیف و در بعضی موارد مهر فروشی میکنند دولت و مجلس هم در سالهای پیش به این نتیجه رسیدند که بازنشستگان در بدنه دولت حق کار به جز موارد خاص را ندارند و با این قانون فضا برای جوانان و اشتغال جوانان بیشتر شد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۹:۵۴

اتفاقاً شایستگی در کشور ما به گونه ای با بند پ شروع میشه و همینکه طرف استخدام شد رفته رفته از حیث درآمد خیالش راحت میشه و پله های ترقی رو با موشکافی راههای برون رفت از قوانین و درآمدزایی بیشتر پیدا میکنه و چون وقت کافی داره و درآمد ثابت هم داره به راحتی میتونه روی مباحث تمرکز کنه و شایسته سالاریشو زیادتر کنه!!! اما ریشه رو که عرض کردم خوب بخون!! بنده هم چندین سال پیش راههای استخدامی و ... رو رفتم و در کمال ناباوری نورچشمی های بند پ و به اصطلاح شایسته مورد قبول واقع شدن !!! اینکه دوباره برگردن از حوزه نظام مهندسی ارتزاق کنن مصداق بارز حرام خوری هست. طرف هم جوشکار ماهری هست و هم بنای ماهر اما همزمان نمیتونه در یک ساختمان از جوشکاری درآمد کسب بکنه و از یک ساختمان دیگه از بنایی کسب درآمد کنه !!! اما در حوزه مشاغل تحصیلاتی متاسفانه قوانین جوری هست که با یکم زرنگ بازی میتونی شایسته سالاریتو با اختلاس به اوج خودش برسونی!!! بماند ارتزاق از چندین شغل با کسب پروانه و حضور در شرکت و تدریس در دانشگاه و ...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۲۰:۰۴

سلام همکار محترم ولی مهندسین زیادی هستن که در ادارات و شرکت های راهسازی و ... مشغول بکار هستن و از امتیازات و سنوات لازم و بیمه و ... برخوردار میشن. و در مقابل مهندسینی هستن که در ارگان دولتی یا شرکت های خصوصی نتونستن کار پیدا کنن و ظرفیت پذیرش اونها کمتر هست و با پروانه مهندسی میخوان از حوزه نظام مهندسی ( طراحی یا نظارت ) درآمد برای امرار معاش خونوادشون داشته باشن و اگر در صف بندی ارجاع نظارت بین کسیکه کارمند دولتی هست و سالانه حداقل سی الی چهل میلیون تومان درآمد داره و کسیکه هیچ بند پ نداره و تنها درآمدش حوزه نظام مهندسی هست تفاوتی قائل نشن رسماً حق خوری و ناعدالتی هست!!!؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۲۰:۱۱

مهندس الان کارمندان شهرداری ها دارن کار مجری ساختمان میگیرن مجری ای که حتی محل پروژه اش هم بلد نیست مجری ای که باید تمام وقت سر پروژه اش باشه نظارت که دیگه جای خودش داره تا وقتی امضافروشی حل نشه مشکلات هم باقی میمونه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۲۱:۲۲

در مورد ناظرین انتخابی ساز و کارش تا حدودی تعریف شده بود که شهرداریها برای خودشون مهندسین ناظر خبره جذب کنن که به عنوان نظارت عالیه و بازرس در حوزه ساخت و ساز ورود کنه و چنانچه تخلف و مغایرتی بین نقشه و اجرا رخ داده باشه و مهندس ناظر گزارش نکرده باشه و یا محرز بشه که ناظر به ساختمان تحت نظارتش سر نمیزنه بلافاصله به شورای انتظامی ارجاع بشه و دست شورای انتظامی تا سرحد ابطال پروانه مهندس ناظر قلابی باز هست... در امر طراحی تیم چک و کنترل چنان سختیگیری میکنن که ممکنه نقشه ای تا چندین بار تایید نشه و به طراح پس بفرستن. و هزینه بازبینی ها از جیب طراح تقبل میشه!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۰:۱۷

مهندس جان اگر به وزیر راه و شهرسازی و افراد ذی ربط اعلام بشه که مبحث دو رو مورد بازنگری قرار بدن و ویرایش جدید ازش بدن واقعا ضروریه گاهی میبینیم هر استانی برای خودش قوانینی میزنه در یه استان ناظر پایه دو سه هزار متر سهمیه داره در یه استان دیگه شیش هزار متر در یه استان میگن ناظر نباید مجری بشه در یه استان میگن در پروژه ای که تحت نظارت خودش نیست میتونه مجری بشه مدت تعهد نظارت ها باید شفاف مشخص بشه گاها میبینیم یه ناظر سه سال از عمرش رو صرف نظارت یه ساختمان دو طبقه میکنه و تغییراتی باید در مقوله تمدید نظارت ها و انصراف یا اتمام نظارت از نظر مدت نظارت به لحاظ گزارش نویسی و... داده بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۰:۴۴

مهندس یک موردی هم که به نظرم باید رفع بشه حذف دلال ها و گاها دفاتر سودجو که میان با درصدهایی که گاها واقعا ظلم به مهندسه میگن سهمیه مهندسو پر میکنن در مورد دو شغله ها واقعا حق با شماست ما کارمند داریم که هر روز تا ساعت ۱۴ سر کاره، بعد کار اجرا یا نظارتم میگیره من خودم اگه ماهی چهار میلیون ثابت میداشتم کلا قید نظام مهندسی رو میزدم همه اش استرس و مسیولیت ولی درامد شاگرد کاشی کار یک پروژه از ناظر معماری همون پروژه بیشتره

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۳:۰۹

مهندس الان کارمندان شهرداری ها دارن کار مجری ساختمان میگیرن مجری ای که حتی محل پروژه اش هم بلد نیست مجری ای که باید تمام وقت سر پروژه اش باشه نظارت که دیگه جای خودش داره تا وقتی امضافروشی حل نشه مشکلات هم باقی میمونه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۲

در عجبم که وقتی میریم بانک حساب باز کنیم دیگه مثل سابق اونهمه کپی و ... اخذ نمیکنن و میگن کد ملی والسلام چونکه به سامانه ثبت احوال متصل شده!! در حوزه نظام مهندسی و ... اگر همچین سامانه هایی متصل به هم باشن و محرز بشه طرف چقدر و از کجا درآمدش هست و سقف درآمدی یکساله تعیین بشه یقیناً در مملکتمون با کمبود نیروی انسانی برای اشتغال مواجه خواهیم شد!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۲

شما با ارجاع توسط دفاتر به صورتی که درصدی رو خودشون ببرن در عوض برای مهندساشون کار بگیرن موافقین؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۹:۰۵

بنظربنده کسانی که شاغل دردستگاهها وسازمانهای دولتی ونیمه دولتی وشهرداریها هستند چون ازبیمه وحقوق ثابت برخوردارهستند ازصف ارجاع کاربایستی حذف شوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۲۱:۵۸

درود وهزاران درود بر شما دوستان، میدونید در زمینه ارجاع نظارت چرا کارهای برزگ همیشه به اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان ها میرسه چون از اول قرار بود برنامه ارجاع بصورت واحد واز تهران کنترل بشه حضرات هراستان خودشان برنامه نویس استخدام کردند که من خودم یه مدتی برنامه نویسی میکردم وآقایان به برنامه نویس گفته اند کارهای بزرگ به اشخاص خاص ارجاع شود ویه اگر هم در برنامه گذاشته اند بعد از یه هفته برنامه به قبل برمی‌گردد اینه نوبت بعضی از دوستان تا ظهور حضرت مهدی عجل الله نمیرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۰۹:۲۲

در شرایط کنونی نمی شود هم از دولت و شرکت و وزارتخانه ارتزاق کرد و هم از نظام مهندسی!! چراکه مصداق بارز بی عدالتی و دزدی در روز روشن محسوب میشه و میبایستی در برابر این بی عدالتی با اتحاد و همبستگی و به دست قانون بایستیم. 🔴🔴👈اگر تا دیروز مملکت از جنگ تحمیلی فارغ شده بود و همکارانمون بنابر شرایط کشور و کمبود نیروی متخصص می توانستند از چندین محل ارتزاق کنن ولی در دهه کنونی و آتی بحث کمبود متخصص نیست که آن بدعت در حال حاضر هم ادامه پیدا کند و موجبات تضییع حقوق همکاران شاغل تمام وقت در نظام مهندسی و دفاتر مهندسی گردد که روز به روز بر آمار بیکاری صنف مهندسی بیانجامد.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۱۳:۳۴

دقیقاً و در این بین برخی از ناظرین ممکن هست که سهل انگاری کنن و با مالک کنار بیان تا مثلاً بجای میلگرد نمره 16 از نمره 14 استفاده کنن!! و عملاً اهرم های فشار به مهندس ناظر متخلف وجود نداره !

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۱۶:۱۰

شما تو خود تهران ببینین طرف پروانه رو به عنوان مجری امضا زده حتی. ادرس محل پروژه هم بلد نیست تو نظام مهندسی خیلی اتفاق ها میفته که فقط قانونش هست ولی در اجرا ...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۹ ۱۳:۰۶

کارمند شهرداری میشناسم ناظرم هست خودش میگفت از اول تا اخر سه بار بیشتر سر نمیزنم گزارش هامم همین جا رد میکنم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۹ ۱۳:۳۱

حدود 500/000 نفر جامعه مهندسی کشور هست در رشته های هفتگانه و حداقل 50 درصد دارای پروانه مهندسی هستن حدود 250/000 نفر و حداقل 50 درصدشون شاغلین و بازنشستگان و مهندسین پیشکسوت و بازنشسته تشکیل میدن اگر این بزرگواران به دست مبارک قانون کنار گذاشته بشن یقین بدونین تا سال 1415 مهندسی کشش لازم رو خواهد داشت و ابدا مازادی وجود نداره.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۱۸:۲۲

حقیقی هست الان بالای سالی ۲۰ تا مهر میزنه ۱۰ تاش قانونی بقیش ... چون به افراد خاص وصله حقیقی و حقوقی نداره وقتی طرفیت الکی زیاده باید تعداد کار و ظرفیت محدود شود و متناسب با عرضه و تقاضا از ان طرف هم تکلیف چند شغله ها مشخص شود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۴ ۰۹:۴۱

مطابق اخبار واصله مهندسان ناظر در رشته تاسیسات برقی در اعتراض به پایین بودن حق الزحمه خود از پذیرش کار در سیستم ارجاع کار خودداری می کنند... 🗓 شنبه... ۱۳۹۹/۲/۱۳ سازمان ما-نقد آزاد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۰ ۱۰:۵۹

مهندسان ناظر کرمانشاه به سامانه جی پی اس مجهز متصل می شوند... منبع خبر: @avayzagros رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه گفت: حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری به زودی به مرحله اجرا می‎رسد.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۴۷

دقیقا کی ؟؟؟؟؟؟ مهر و امضافروشی مهندسان در شرکت های مجری حقوقی و شرکت های خدمات آزمایشگاهی نظام مهندسی تمام شود ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۴

دستگاه حضور و غیاب آنلاین مهندسان ناظر سرساختمان نصب شود ( حسگر اثر انگشت و لمسی )