• دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98110704918

مدیرکل ارشاد گلستان خبرداد:

ثبت‌نام ۲۵۰۰ گلستانی در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

ثبت‌نام ۲۵۰۰ گلستانی در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هجدهمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور در گلستان برگزار می شود.

عادله کشمیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) از ۱۱ بهمن‌ماه در چهار گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم دو رشته‌ تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی این سوره، در گروه معارف اهل بیت دو رشته‌ حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، در گروه حفظ قرآن کریم ۱۰ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء آخر، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم و در گروه آموزش‌های الکترونیکی نیز دو رشته سبک زندگی سیره معصومین و روخوانی قرآن کریم را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هدف از برگزاری این آزمون را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت اهل بیت و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی اعلام کرد.

کشمیری با اشاره به اینکه برای این آزمون ۱۱ حوزه انتخابیه در سطح استان در نظر گرفته‌شده است، گفت: شهرهای گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، بندرگز، آق‌قلا، مراوه‌تپه، علی‌آباد کتول، آزادشهر، مینودشت، رامیان و کلاله میزبان برگزاری این آزمون هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۵۰۶ نفر در استان در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۱۴۰۶ نفر در بخش حفظ کتبی، ۳۳۰ نفر در بخش حفظ شفاهی، ۲۷۷ نفر در بخش مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت و ۴۹۳ نفر در رشته‌های الکترونیکی حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha