• دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98110705147
  • خبرنگار : 71038

برگزاری تجمع در اعتراض به سخنان ظریف مقابل وزارت خارجه

برگزاری تجمع در اعتراض به سخنان ظریف مقابل وزارت خارجه
عکس: اکرم احقاقی

تعدادی از معترضان به سخنان اخیر وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل با سردادن شعارهایی در مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع که در برابر ساختمان «نه شرقی نه غربی» وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، شعارهایی علیه محمدجواد ظریف در مذمت مذاکره با آمریکا بعد از شهادت قاسم سلیمانی و ترور وی از سوی آمریکایی‌ها سر داده شد.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی در انتقاد به سخنان ظریف، شعارهایی از جمله مرگ بر سازشکار ، مرگ بر منافق، مرگ بر اسراییل ، مرگ بر انگلیس، ظریف حیا کن، وزارت خارجه را رها کن، ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد، الله اکبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق سازشکار، نه سازش  نه تسلیم نبرد با آمریکا، حرف ما یک کلام انتقام انتقام، خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است، مذاکره با دشمن ، خنجر زدن به میهن و ... سر دادند.

در این تجمع یک روحانی به نمایندگی از شرکت کنندگان صحبت کرد و اظهارات ظریف و پاسخ ترامپ به وی  را حقارت‌آمیز خواند و مدعی شد که این سخنان اقتدار کشور را زیر سوال برده است.

او گفت: همه در کشور باید در راستای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی از آمریکا حرکت کنند و همه ما فریاد بزنیم هیهات منا الذله.

در این تجمع پرچم آمریکا  توسط تعدادی از شرکت‌کنندگان به آتش کشیده شد .


عکس: اکرم احقاقی

در پایان این تجمع، شرکت کنندگان بیانیه‌ای را قرائت کردند و سپس از داخل محوطه ساختمان وزارت خارجه به سمت در خروجی این وزارت خانه تظاهرات کردند و شعار دادند سفارت انگلیس باید تعطیل گردد.

به گزارش ایسنا، برگزاری این تجمع در حالی است که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران درباره حاشیه‌های چند روز اخیر و سوء برداشت از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل ابراز تاسف کرد که "برخی رسانه‌ها توئیت‌های فارسی دونالد ترامپ را منبع خود قرار داده‌اند".

وی تصریح کرد: صحبت‌های آقای ظریف حرف تازه‌ای نبود چون سیاست اصولی جمهوری اسلامی را بیان کرد. این همان صحبتی است که مقام معظم رهبری، دولت و مقامات به عنوان یک حرف اصولی و اساسی همواره بیان کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۵:۱۰

اگر منابع مالی و حمایتی این معترضان مشخص شود کار ارزشمندی است.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۷:۴۸

بدون شک منابعش از کاخ سفید تامین نمیشه شما خیالتون راحت

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۵:۴۶

آفرين ايسنا از تجمع اين همه دانشجو و شعارهاشون تو دى ماه نه تصويرى و نه صدايى اونوقت اين ده پانزده نفر براشون خبرنگار و عكاس ميفرستى! ما هم خدايى داريم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۷:۲۳

اقای کنجکاو : اینها حرف دل ملت است ..مگر اینکه سازشکار باشی یا خیانتکار نفوذ شاخ ودم ندارد بعد از برجام بدفرجامتان این گونه اظهار نظرها فقط از کسی پذیرقفته است که خود را به خواب زده باشد ولاغیر

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۳

....در یک خط خطاب به ظریف، خراب کردی وحشتناک

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۹:۰۶

باعث تاسفه که این جمع بدون آن که سخنان ظریف را خوانده باشند، این طوری رگ گردنشان کلفت می شود! و با شعارهای ضد اخلاقی و ضد اسلامی،مثل مرگ بر فلانی!!! بی غیرت و ...، گویی دارند علیه دشمنان خونی این کشور حرف می زنند!...

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۲

ظریف تا کی میتواند سکوت کند و تیپ انقلابی به خود بگیرد ؟ این نظر اعلام شده نه تنها حرف ظریف که سیاست اصلی ....