• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98110805668

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

زلزله به زیرساخت‌های خانه‌زنیان آسیب نزده است

زلزله به زیرساخت‌های خانه‌زنیان آسیب نزده است

ایسنا/فارس مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: علی‌رغم وقوع زمین لرزه ٥.٤ ریشتری در منطقه خانه‌زنیان، خوشبختانه تاکنون هیچ آسیبی به زیرساخت‌ها، به ویژه تاسیسات راه، آب، برق، گاز و ... گزارش نشده است.

رحیم آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پس از وقوع زمین لرزه عصر دوشنبه هفتم بهمن، ستاد مدیریت بحران استان فارس تشکیل جلسه داد و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی با فاصله اندکی به منطقه وارد و مستقر شدند و ارزیابی‌ها و خدمات رسانی‌ها را آغاز کردند.

او ادامه داد: تعدادی از خانوارهای ساکن شهر خانه‌زنیان که خانه‌های آنها آسیب جزئی دیده یا دچار وحشت شده بودند با همکاری نیروهای هلال احمر و ایجاد کمپ‌های اسکان موقت در چند مسجد اسکان داده شدند و خانوارهای روستاهای اطراف این شهر نیز به لحاظ اسکان و لوازم و مایحتاج اولیه، پوشش مناسبی داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: ارزیابان جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای این حادثه طبیعی تاکنون در محل برای برآورد میزان خسارت‌ها حضور دارند و امیدوار هستیم که تا ظهر امروز سه‌شنبه ٨ بهمن میزان خسارت‌های ریالی را اعلام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ساعت 16 و 58 دقیقه عصر دوشنبه هفتم بهمن ماه، زمین لرزه‌ای به قدرت 5.4 ریشتر با مرکزیت 10 کیلومتری شهر خانه‌زنیان و 41 کیلومتری شهر شیراز، حادث شد. براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، عمق این زمین لرزه 7 کیلومتری زمین بود.

براساس گزارش خبرنگار ایسنا، وقوع این زمین لرزه که در نقاطی از شیراز نیز احساس شد، به حدی بود که حتی در شیراز برخی از شهروندان را وحشت زده کرد و از ساختمان‌ها بیرون کشید.

به گفته رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، این حادثه به برخی ساختمان‌ها در منطقه خانه‌زنیان بین 10 تا 30 درصد آسیب وارد کرده است.

مرادی، رئیس مرکز اورژانس فارس نیز تعداد مصدومان این حادثه را 33 نفر اعلام و خاطرنشان کرده بود که تنها 2 نفر از مصدومان برای دریافت خدمات درمانی تخصصی به شیراز اعزام شدند.

مرادی یادآور شده بود که مصدومان هنگام خارج شدن از خانه و در مسیر فرار، دچار مصدومیت شده بودند که 31 نفر از آنان خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha