• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98110805669
  • خبرنگار : 50223

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

۶۸ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد جوان هستند

۶۸ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد جوان هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸ درصد از جمعیت کل استان ما در محدوده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند که جمعیت جوان را تشکیل می دهند.

"علی پوزش" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۳۰ هزار و ۵۲ نفر بوده و براساس پیش بینی که مرکز آمار استان انجام داده در سال ۹۸ چیزی حدود ۷۴۴ هزار نفر بوده است.

وی اظهارکرد: از جمعیت ۷۳۰ هزار و ۵۲ نفر استان، ۱۹۵ هزار و ۲۴۷ نفر در گروه سنی صفر تا ۱۴ سال، ۴۸۴ هزار و ۹۹۵ نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال و تعداد ۳۲ هزار و ۸۴۶ نفر بیش از ۶۴ سال سن دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود ۶۸ درصد جمعیت استان ما در محدوده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال است که به عنوان پنجره جمعیتی از آن یاد می شود و می تواند یک فرصت برای استان باشد البته اگر از این فرصت استفاده نشود می تواند یک تهدید باشد.

پوزش تصریح کرد: چون ۶۸ درصد جمعیت ما در سنی است که بخش زیادی از آن ها جوان‌ها هستند و این جمعیت قطعا به مسائلی مثل ازدواج، اشتغال، مسکن، تحصیل که از چالش های مهم جمعیتی هستند نیاز دارند که اگر آن‌ها را برآورده کنیم یک فرصت است و اگر نتوانیم ممکن است یک تهدید هم شود.

وی ادامه داد: از کل جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴.۶ درصد سالخورده و گروه سنی بالای ۶۴ سال را تشکیل می دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چیزی که این روند نشان می دهد این است که در حال حاضر جمعیت ما یک جمعیت جوان است اما ساختار سنی جمعیت استان نشان می دهد که در آینده این جمعیت رو به پیری پیش خواهد رفت.

پوزش بیان کرد: جمعیت استان ما جوان است همچنین جمعیت کشور هم جوان است اما مزیت استان ما همان پنجره جمعیتی است و نشان می دهد که ۶۸ درصد جمعیت استان ما در این فاصله ۱۵ تا ۶۴ سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha