• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98110805942
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان:

۲۵ حادثه آتش‌سوزی در همدان در دست بررسی است

۲۵ حادثه آتش‌سوزی در همدان در دست بررسی است

ایسنا/همدان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان گفت: از آغاز سال تا پایان دی ماه سامانه ۱۲۵ همدان ۱۴۰ هزار و ۷۷ تماس دریافت کرده که از این تعداد ۳۳۳۳ مورد منجر به عملیات شده است. 

محمدرضا بیاناتی با اشاره به ثبت ۱۴ هزار و  ۵۲۸ مورد تماس اشتباه تأکید کرد: ۷۴۶۲ مورد تماس برای دریافت مشاوره، ۱۵ مورد گزارش آتش‌سوزی کذب و ۱۱۴ هزار و ۷۳۹ مورد ایجاد مزاحمت داشتیم.

وی ادامه داد: ۱۷۸۸ مورد از عملیات های انجام شده اطفاء حریق بوده است که اطفاء حریق پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۶ مورد، اماکن مسکونی با ۲۰۱ مورد، وسائط نقلیه با ۲۰۱ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۵ مورد و مراکز تجاری با ۸۲ مورد بیشترین تعداد عملیات در این حوزه را شامل شده است.

بیاناتی با بیان اینکه ۱۷۶۳ عملیات اطفاء حریق داخل و ۲۵ عملیات خارج از محدوده شهری انجام گرفته است، اضافه کرد: عامل بروز ۷۰۲ حادثه آتش‌سوزی عمدی، ۱۰۶۰ حادثه غیرعمدی و ۲۵ حادثه در دست بررسی کارشناسی است. 

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان ۶۵ نفر شامل ۲۹ مرد و ۳۶ زن را در عملیات‌های اطفاء حریق نجات داده‌اند، تصریح کرد: در حوادث آتش سوزی ۴۵ نفر شامل ۳۰ مرد و ۱۵ زن و چهار نفر از آتش‌نشانان مصدوم شده‌اند و متأسفانه یکی از شهروندان جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۱۰ مورد عملیات احتیاط حریق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۴۲ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس، ۵۳ مورد به دستور شورای تأمین و ۱۵ مورد در مناسبت‌ها بوده است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، وی با اشاره به انجام ۱۴۳۵ عملیات امداد و نجات طی سالجاری خاطرنشان کرد: نجات حیوانات با ۲۵۵ مورد، مهار حیوانات با ۲۳۷ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۷۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۴۵ مورد، رفع آبگرفتگی و امدادونجات در سیلاب‌ها با ۱۰۴ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیا و اجسام با ۹۷ مورد بیشترین تعداد عملیات‌ها بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha