• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98110806177
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس پلیس راهور:

خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می‌شود

خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می‌شود

ایسنا/همدان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اعلام کرد: خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می‌شود.

سرهنگ علی فکری سه شنبه ۸ بهمن در کارگاه استانی آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در همدان، با بیان اینکه از میدان قائم(عج) تا میدان امام(ره) خط ویژه خودروهای امدادی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: حوادث ترافیکی در مجموع حوادث کاری اورژانس دارای فراوانی است و سهم بسیاری در شغل اورژانس دارد که بسیار حائز اهمیت است. 


وی تأکید کرد: حوادث ترافیکی چندبخشی و فرابخشی است از این رو نیازمند مدیریت واحد است چرا که فراگیر است و مصوبات و کمیسیون هایی که ابلاغ می‌شود باید دارای ضمانت اجرایی باشد و توسط بالاترین فرد اجرایی کشور که مدیر سوانح و حوادث است، مدیریت شود. 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه نخستین استانی هستیم که امتحان گواهینامه را وارد فضای راهنمایی و رانندگی کرده است، افزود: کسی که گواهینامه می‌گیرد عملا با جان خود و دیگران سر و کار دارد، قبلا درصد بالایی از افراد در آموزشگاه ها قبول می شدند اما در آزمون اخیر از بیش از ۲۰۰ نفر ممتحن، تنها ۳۰ نفر پذیرفته شدند. 


وی با طرح چند مثال از حوادث ترافیکی دهشتناک در راههای شهری و برون شهری، تاکید کرد: آموزش مهمترین محور پیشگیری از بروز حوادث هولناک ترافیکی و پیامدهای بعد از آن است، در اغلب کشورها حدود یکسال آموزش رانندگی به طول می انجامد اما در ایران فقط یک ماه طول می کشد. 

فکری ادامه داد: ما در تمام مدارس آموزش و ادارات و سازمانها و حتی برای پیک‌های موتوری دوره‌های آموزشی داریم، فرهنگ یاران ترافیک یکی از رویکردهایی بود که طی سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی و استانداردها برای  بالابردن ایمنی خودرو و استانداردها نیاز به عنوان نیاز اساسی جامعه دیده شود، تبیین کرد: در حوزه بیمه، چالش‌ها و مشکلاتی نیز وجود دارد و اغلب بیمه‌ها به منافع آنی و لحظه ای می اندیشند در حالیکه اگر در زمینه آموزش یا قانونگذاری و توانبخشی ورود کنند هزینه‌های خودشان نیز کاهش می یابد به همین علت نیازمند تحول جدی در شرکت های بیمه هستیم. 


رئیس پلیس راهور استان همدان مطرح کرد: در ماده ۲۳ که تصریح داشته از درآمدهای اخذ جرابم باید برای ایمن سازی به راهور و شهرداری پرداخت شود، چالش‌های جدی داریم، اگر برآیند درآمدها کامل پرداخت شود، بخشی از این مشکلات مرتفع می‌شود. 

وی متذکر شد: امداد و آمایش امدادگران، فرماندهی صحنه تصادف و ساختار اطفاء حریق از دیگر مسائلی است که به مشارکت چند بخشی نیاز دارد همچنین لازم است مدنظر داشته باشیم که آموزش، فرهنگسازی و اعمال قانون لازم و ملزوم یکدیگر هستند. 


فکری تشریح کرد: پس‌رویداد (کوتاه ترین راه انتقال مصدومان به مراکز درمانی) باید با فرهنگسازی به سمت مشارکت و همراهی بیشتر مردم با اورژانس و خودروهای امدادی منجر شود تا بخشی از مشکلات پس از حوادث کمتر شود. 


وی با اشاره به اینکه آنچه افراد را از حوادث تلخ عبور داده و به آرامش می‌رساند حضور پلیس و اورژانس هستند، گفت: برخی از این حوادث سالهای سال در ذهن افراد باقی می مانند و ما برای مدیریت این شرایط نیازمند کمک همه دستگاهها هستیم تا تخلفات و تصادفات کاهش یابد. 


رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: چند عامل عمده در گسترش حوادث رانندگی تاثیرگذار است؛تغییر سبک زندگی، تغییر نوع خودروها، افزایش استرس که باعث باعث سه برابر شدن سطع تصادفات بوده و عدم درک تابلوهای راهنمایی و رانندگی است. 


وی اظهار کرد: تعداد تلفات ترافیکی سال گذشته ۱۷ هزار نفر بود که بسیاری از آنها متخصص، معلم و ... هستند و مادر و پدر و فرزند و امید خانواده های خود بودند، رعایت اصول ایمنی نظیر بستن کمربند ایمنی، سرعت بهینه، مهمترین علت تصادفات سرعت بالاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha