• چهارشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98110906436
  • خبرنگار : 71402

نیکی هیلی: اولویت شماره ۱ معامله قرن امنیت اسرائیل است

نیکی هیلی: اولویت شماره ۱ معامله قرن امنیت اسرائیل است

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد، اولویت شماره یک "معامله قرن" امنیت ملی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورشلیم پست، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در مراسمی در موزه هنر تل‌آویو گفت: این طرح انجام شدنی است. شما لایق صلح هستید. می‌توانم به شما بگویم که جارد کوشنر (مشاور کاخ سفید) وقت زیادی روی آن گذاشته است. این طرح بسیار بسیار متفکرانه است.

هیلی گفت، هیچ خطری برای کشورهای عرب همسایه همچون اردن که توافق‌های صلح خودش با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند، وجود ندارد. به گفته هیلی، برای طرح صلح باید "دست" زد. او همچنین به تلاش‌های کنونی در سازمان ملل متحد علیه اسرائیل اشاره کرد و آن را "وسواس علیه اسرائیل" دانست.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت: معتقدم بعد از جنگ ۱۹۶۷، آن‌ها متوجه شدند که هرگز قادر نخواهند بود اسرائیل را در میادین نبرد شکست دهند. بعد از آن، تلاش‌ها برای شکست اسرائیل به لحاظ دیپلماتیک آغاز شد. بنابراین وقتی آن‌ها می‌گویند "علیه اسرائیل رای بدهید"، کشورها به خاطر نفت علیه اسرائیل رای می‌دهند. اعتقادی ندارم که همه کشورها از اسرائیل تنفر داشته باشند، مگر کشورهای عرب همسایه.

او گفت: در سازمان ملل متحد از صحبت درباره اسرائیل خودداری می‌کردم... دیگر کشورها هم همین رویه را داشتند. در ابتدا واقعا جالب بود که می‌دیدم کشورها در سازمان ملل مرتبا از اسرائیل انتقاد می‌کنند. وقتی قطعنامه ۲۳۳۴ با موضوع "اراضی اشغالی فلسطینی از ۱۹۶۷" به تصویب رسید و آمریکا رای ممتنع داد، ناراحت شدم.

هیلی ادامه داد: بعد از تصویب قطعنامه، همه ایستادند و تشویق کردند و من دنی دانون (سفیر اسرائیل) را دیدم. او با ناامیدی طرف ما می‌آمد تا بپرسد چه خبر شده است. به دنی گفتم "چنین چیزی دوباره تحت نظر من انجام نخواهد شد." معتقدم اینکه ما به تکرار داستان اسرائیل ادامه دهیم، مهم است. معتقدم اسرائیل چیزی فراتر از مساله اسرائیل – فلسطین است. آنقدر که آن‌ها فکر می‌کنند، از شما متنفر نیستند.

نیکی هیلی در رابطه با تصمیم آمریکا برای جابجایی سفارتش در اسرائیل به قدس در سال ۲۰۱۸ مدعی شد: این حق ماست که هر جایی که می‌خواهیم سفارتمان را قرار دهیم. اگر قدس پایتخت اسرائیل باشد، که هست، بنابراین این همان جایی که سفارتخانه باید باشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha