• چهارشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98110906449
  • خبرنگار : 71610

اردن: رونمایی از معامله قرن "روز سیاه" فلسطین و هدیه‌ای رایگان برای اسرائیل است

اردن: رونمایی از معامله قرن "روز سیاه" فلسطین و هدیه‌ای رایگان برای اسرائیل است

به دنبال رونمایی رئیس جمهوری آمریکا از طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن"، وزیر امور خارجه اردن تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را تنها راه تحقق صلح خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، أیمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در سخنانی نسبت به رونمایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از طرح صلح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" واکنش نشان داد.

وی در این باره ضمن تأکید بر تعهد اردن نسبت به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی طبق راه حل دو کشوری، تشکیل این کشور را تنها راه تحقق صلح خواند.

وی افزود، اردن خواستار صلح واقعی و عادلانه طبق قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی است، طوری که به اشغال پایان بدهد و حق و حقوق ملت فلسطین و همچنین منافع اردن را حفظ کند.

الصفدی در ادامه بر ضرورت آغاز مذاکرات جدی و مستقیم برای حل و فصل نهایی مسأله فلسطین در چارچوب حل و فصل همه جانبه آن طبق قانون بین‌المللی و ابتکار عمل عربی تأکید کرد.

وی همچنین ضمن هشدار نسبت به اقدامات یکجانبه اسرائیل، گفت که این اقدامات محکوم شده هستند و نقض قانون بین المللی و اقدام تحریک‌آمیز به شمار می‌روند که منطقه را به سمت تشدید تنش پیش خواهد برد.

الصفدی در ادامه تصریح کرد که اردن تمام امکانات خود را برای حفاظت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین و حفظ وضعیت تاریخی و قانونی موجود به کار خواهد بست.

وی همچنین عنوان کرد که اردن از هرگونه تلاش حقیقی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر و مورد قبول ملت‌ها حمایت خواهد کرد.

در همین حال، عاطف الطراونه، رئیس پارلمان اردن نیز ضمن انتقاد از طرح معامله قرن، اظهار کرد: طرح معامله قرن یک طرح "منحوس" بوده و رونمایی از آن "روز سیاه" مسأله فلسطین و تداعی کننده اعلامیه بالفور است.

وی افزود، این طرح به طور کلی از سوی ملت اردن و فلسطین محکوم شده است و هیچ شهروند عرب و یا انسان منصفی در جهان این طرح را نخواهد پذیرفت.

الطراونه در ادامه خاطرنشان کرد: این معامله قرن یک معادله یکطرفه و هدیه‌ای رایگان برای اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha