• چهارشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98110906556
  • خبرنگار : 71594

معاون فرهنگی قوه قضاییه:

نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضایی منجر به افزایش عدالت می‌شود

نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضایی منجر به افزایش عدالت می‌شود

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه پیاده سازی مفاهیم قرآنی در قوه قضاییه از این جهت دارای اهمیت است که شعائر اسلامی در زندگی افراد جاری می‌شود، گفت: نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضایی منجر به افزایش عدالت در جامعه اسلامی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از  میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، در هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان قوه قضاییه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سالانه بیش از ١٢ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های قوه قضاییه در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند.

وی افزود: این مسابقات اهداف مهمی دارد و یکی از این اهداف انس با قرآن است و سعی شده این مسابقات همراه با آموزش به شرکت کنندگان باشد تا علاوه بر اینکه با مفاهیم قرآنی آشنا شوند، نسبت به اینکه مفاهیم قرآنی نیز در زندگی آنان جاری شود، آموزش‌هایی به این افراد داده می‌شود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در خصوص سایر اهداف برگزاری این مسابقات نیز خاطرنشان کرد: هرچه انس با قرآن بیشتر شود این آموزه‌ها نمود بیشتری در زندگی افراد پیدا می کند و یکی از دستگاه‌هایی که بیش از هر دستگاه دیگری نیاز به فراگیری آموزه‌های قرآنی دارد و علت آن نیز اجرای قوانین قوه قضاییه است و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه از مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی در رفتار سازمانی بهره‌مند شویم.

صادقی با تاکید بر اینکه پیاده سازی مفاهیم قرآنی در قوه قضاییه از این جهت دارای اهمیت است که شعائر اسلامی در زندگی افراد جاری می‌شود، ادامه داد: افراد فعال در این قوه باید علاوه بر تاکید بر قانون دارای عدالت در زندگی شخصی و کاری باشند و این مهم جز با تاثیر پذیری از قوانین الهی میسر نمی‌شود.

وی در خصوص سایر رسالت‌های معاونت فرهنگی نیز بیان کرد: یکی از تاکیدات معاونت فرهنگی توجه به اصول امر به معروف و نهی از منکر است و با تاکید بر فنون مدیریت شاهد بهبود و افزایش تکریم ارباب رجوع در مراجعات افراد به محاکم قضایی خواهیم بود.

به اعتقاد وی دستگاه قضایی باید با اجرای سیستم نوین مدیریت در دو حوزه عدالت پروری و اخلاق مداری در جامعه نمونه باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضایی منجر به افزایش عدالت در جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: برای ارتقاء فرهنگ عدالت در جامعه در تلاش هستیم تا با آموزش فرهنگ حقوق شهروندی به افراد جامعه گام مهمی در راستای عدالت پروری در جامعه اسلامی داشته باشیم.

صادقی در پایان گفت: در راستای افزایش صلح و سازش در جامعه ستاد ملی صبر با حضور جمع کثیری از خیران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و افراد دست اندرکار تشکیل شده و هدف از این ستاد نیز افزایش صلح، سازش و بخشش در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha