• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98111207762
  • خبرنگار : 50233

سرپرست دفتر نظارت انتخابات استان در گفت‌وگو با ایسنا:

تاییدصلاحیت 24 داوطلب جدید در سمنان/رد یا تاییدصلاحیت 6 نامزد استان تا فردا اعلام می‌شود

تاییدصلاحیت 24 داوطلب جدید در سمنان/رد یا تاییدصلاحیت 6 نامزد استان تا فردا اعلام می‌شود

ایسنا/سمنان سرپرست دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان استان سمنان از تاییدصلاحیت 24 داوطلب جدید در این استان خبر داد.

حجت الاسلام حسنعلی عربی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع تعداد داوطلبان تاییدصلاحیت شده در این استان از 53 کاندیدا در مرحله قبل به 78 داوطلب افزایش پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان صاحب چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است به داوطلبان انتخابات در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان پرداخت و افزود: در مجموع از 20 داوطلب این حوزه 10 نفر تاییدصلاحیت، هشت داوطلب نمایندگی ردصلاحیت، یک نفر انصرافی و صلاحیت دو نفر نیز هنوز اعلام نشده است.

سرپرست دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان استان با اشاره به تاییدصلاحیت شدگان حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: از 54 داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه 29 داوطلب تاییدصلاحیت، 15 نفر ردصلاحیت، 7 داوطلب انصراف داده و صلاحیت دو نامزد نیز هنوز اعلام نشده است.

وی از انصراف یک نامزد در حوزه انتخابیه دامغان خبر دااد و اضافه کرد: از 32 داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه 20 داوطلب تاییدصلاحیت، 9 نفر ردصلاحیت شدند و صلاحیت دو داوطلب نمایندگی این دوره نیز هنوز اعلام نشده است.

عربی از انصراف 11 داوطلب در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی خبر دااد و اظهار کرد: از 51 داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه 19 داوطلب تاییدصلاحیت، 21 نفر ردصلاحیت شدند.

سرپرست دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان استان یادآوری کرد: در مجموع در استان سمنان صلاحیت 78 داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم تایید و 53 نفر ردصلاحیت شدند. همچنین 20 نفر از داوطلبان انصراف خود را اعلام کردند و صلاحیت 6 نامزد در استان نیز هنوز اعلام نشده است.
حجت‌الاسلام عربی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اعلام نشدن صلاحیت 6 نامزد این استان خاطرنشان کرد: رد یا تاییدصلاحیت این 6 نامزد تا فردا اعلام می شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با امکان اعتراض مجدد نامزدهای ردصلاحیت شده گفت: تنها آن دسته از نامزدهایی که در شورای نظارت استانی تایید و در شورای نگهبان ردصلاحیت شدند امکان اعتراض دارند که با این اوصاف تنها یکی از ردصلاحیت شدگان استان امکان اعتراض مجدد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha