• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98111207967
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندار سمنان اعلام کرد:

رشد 1140درصدی پروژه‌های دهه فجر سمنان با وجود تحریم‌ها

رشد 1140درصدی پروژه‌های دهه فجر سمنان با وجود تحریم‌ها

ایسنا/سمنان فرماندار سمنان از 11 برابر شدن پروژه‌های افتتاحی سمنان در دهه فجر امسال در مقایسه با دهه‌فجر سال قبل خبر داد و گفت: این افزایش بیش از 1140 درصدی در شرایطی است که با تشدید تحریم‌های ظالمانه با برخی محدودیت‌های اعتباری روبرو بودیم.

سیدعباس دانایی در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های دهه فجر استان و شهرستان سمنان در امامزاده یحیی و در جوار گلزار شهدای سمنان اظهار کرد: در مجموع ارزش پروژه‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی مرکز استان در دهه فجر امسال بالغ بر یک‌هزار و 25 میلیارد تومان می‌شود که در شرایط دشوار اقتصادی فعلی رقم بسیار بالایی است که حکایت از 11.4برابر شدن پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان دارد.
به گزارش ایسنا- فرماندار سمنان از افتتاح 93 پروژه عمرانی با اعتباری 123 میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 9 پروژه اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اعتباری 587 میلیارد تومانی نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار سمنان با بیان اینکه در مجموع 102 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در دهه فجر به افتتاح می‌رسد گفت: برای بهره برداری از این پروژه‌ها در مجموع بیش از 711 میلیارد تومان هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.
دانایی از آغاز عملیات اجرایی 17 پروژه در مرکز استان با اعتباری 314 میلیارد تومانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در مجموع 119 پروژه در دو بخش عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر یک‌هزار و 25 میلیارد تومان در شهرستان سمنان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود خاطرنشان کرد: ارزش پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی مرکز استان بیش از 1140درصد در مقایسه با پروژه های دهه فجر سال قبل این شهرستان رشد داشته است و این در حالی است که تحریم های ظالمانه امریکا شرایط ویژه‌ای به وجود آورده اما با این حال شاهد رشد بسیار بالای پروژه های عمرانی و اقتصادی در سمنان بوده ایم که این مهم نشان از تلاش ویژه مدیران استان و خصوصا استاندار سمنان دارد.

وی با اشاره به برخی پروژه های آماده افتتاح این شهرستان اضافه کرد: مخزن 2000مترمکعبی روزیه سمنان، مرکز جامع سلامت تدین، ساختمان اداری اداره کل گمرک، یک پروژه 6000قطعه ای مرغ تخم‌گذار، واحد تولیدی پودر و کربنات سدیم، شهرک 20 هکتاری بازیافت سمنان که اولین شهرک بازیافت و پسماند در سطح کشور است، زندان و ندامتگاه سمنان که از مطالبات جدی مردم در سمنان بوده و سال‌هاست منتظر افتتاح آن هستند، یک مدرسه 12کلاسه، زیرگذر راه آهن سمنان، مجتمع تجاری ایران‌زمین، واحد تولیدی مصالح مدرن ساختمانی، چندین اقامتگاه سنتی بومگردی، شرکت درین و شرکت تولیدی کویر، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه سمنان، خوابگاه خیرساز دانشجویی و...از مهمترین پروژه‌های شهرستان سمنان هستند.

وی همچنین به برخی پروژه های کلنگ زنی شده شهرستان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: دو مجتمع مسکونی که از سوی اداره کل اوقاف احداث می‌شود، سایت تولید واکسن طیور که با مشارکت سرمایه گذار روسی انجام می‌شود و...از جمله این پروژه ها هستند.

فرماندار سمنان از افتتاح 21 پروژه شهرداری سمنان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: آبفای شهری سمنان دارای 9 پروژه، آب و فاضلاب روستایی دارای 5 پروژه ، برق منطقه ای 10 پروژه، توزیع برق 10 پروژه،امور عشایری دو پروژه،راهداری سه پروژه، نوسازی مدارس دو پروژه،بنیاد مسکن چهار پروژه، دانشگاه علوم پزشکی دارای 6 پروژه، شرکت شهرک ها دارای چهار پروژه،صنعت معدن و تجارت سه پروژه، میراث فرهنگی دو پروژه ، جهادکشاورزی سه پروژه، اوقاف، راه آهن، منابع طبیعی،ورزش و جوانان، هلال احمر، ارتباطات زیرساخت، گمرک، ارتباطات و فناوری هر کدام یک پروژه را در مرکز استان به افتتاح می‌رسانند.
دانایی با بیان اینکه امروز تعدادی از پروژه های شهرستان افتتاح می‌شود افزود: تعدادی از پروژه ها نیز در طول دهه فجر با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha