• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98111208068
  • منبع : نمایندگی همدان

/خبر بروزرسانی شد/

تأیید صلاحیت ۱۷۹ کاندیدا در همدان/ردصلاحیت قطعی داوطلبان شاخص و ۳ نماینده

تأیید صلاحیت ۱۷۹ کاندیدا در همدان/ردصلاحیت قطعی داوطلبان شاخص و ۳ نماینده

ایسنا/همدان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به تأیید صلاحیت ۱۷۹ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اینکه گفته می‌شود اجازه دهند همه سلایق وارد انتخابات شوند، تأکید کرد: هیچ‌کدام از کاندیداهای مجلس به علت سلیقه سیاسی رد صلاحیت نشده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین جلال مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه مطالبه ورود جریان یا حزب و یا گرایش سیاسی فاقد صلاحیت بر خلاف قانون است، اظهار کرد: انتظار از کسانی که قرار است قانونگذار یا ناظر بر قانون باشند، این است که پایبند به قانون بوده و حرمت قانون را نگه دارند و افراد فاقد صلاحیت قانونی را به عنوان ورود گرایش ها و سلایق به مجلس مطرح نکنند.

وی با بیان اینکه ۳۸ نفر از کاندیدای مجلس شورای اسلامی مجدداً تأیید صلاحیت شدند، افزود: ۴۷.۱۱ درصد از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان همدان تأیید صلاحیت شدند.

مرادی با اشاره به اینکه در استان همدان صلاحیت ۱۷۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی تأیید شده است، بیان کرد: در مرحله اول بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ۱۴۱ نفر تأیید صلاحیت شده و ۵۷ نفر نیز انصراف داده بودند و در مجموع ۳۸۰ نفر باقیمانده بود که از این میزان ۴۷.۱۱ درصد تأیید صلاحیت شدند.

وی با تأکید بر اینکه کاندیدایی که در هر دو مرحله ردصلاحیت شده، نمی‌تواند شکایت کند، تصریح کرد: کاندیدایی که در مراحل بررسی هیئت نظارت تأیید صلاحیت شده اما در شورای نگهبان رد شده که البته در استان همدان سه یا چهار نفر هستند، می‌توانند امروز و فردا برای شکایت به هیئت نظارت استانی یا تهران مراجعه کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان درباره تأیید صلاحیت نمایندگانی فعلی رد صلاحیت شده نیز خاطرنشان کرد: برای نمایندگان فعلی و ادوار و کاندیداهای شاخص نیز همان نتیجه‌ای که قبلاً ابلاغ شده بود، داده شده و هیچ تغییری در بررسی صلاحیتشان حاصل نشده است.

مرادی با اشاره به اینکه جریان های سیاسی و سلایق سیاسی در هیئتهای نظارت و شورای نگهبان مطرح نبوده است، ادامه داد: اگر افرادی که رد صلاحیت شده اند مورد بررسی قرار گیرند، مشخص می‌شود که این افراد به علت ماده ۲۹(استعفای قبل از کاندیداتوری) و ماده ۲۸ و ۳۰ قانون انتخابات، براساس مدارک و مستندات اعلامی در قانون انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین تأیید صلاحیت‌ها مربوط به حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ با ۶۸.۴۲ درصد است، یادآور شد: در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۶۳ نفر ثبت نام شده بود که از این تعداد شش نفر انصراف داده و از ۵۷ نفر باقیمانده ۳۹ نفر تأیید صلاحیت شدند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: کمترین میزان تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسدآباد با ۷ نفر معادل ۲۵.۹۳ درصد از کاندیداهای ثبت نامی بوده است.

مرادی تأکید کرد: در حوزه انتخابیه اسدآباد ۳۵ نفر برای کاندیدای مجلس ثبت نام کرده بودند که از این تعداد هفت نفر انصراف داده بودند و از ۲۷ نفر باقیمانده ۷ نفر تأیید صلاحیت شدند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه به طور میانگین برای هر کرسی ۲۰ نفر رقابت خواهند داشت، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیز ۱۴۳ داوطلب ثبت نام کرده بود که از این تعداد ۱۸ نفر انصراف داده بودند و از ۱۲۵ نفر باقیمانده ۶۳ نفر تأیید صلاحیت شدند که بیش از ۵۰ درصد داوطلبان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین در مجموع در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۶۳ نفر، ملایر ۲۶ نفر، نهاوند ۱۷ نفر، تویسرکان ۹ نفر، رزن و درگزین ۱۸ نفر، بهار و کبودراهنگ ۳۹ نفر و اسدآباد ۷ نفر تأیید صلاحیت شدند.

به گفته مرادی، پس از سه مرحله بررسی در هیئت اجرایی، هیئت نظارت استان  و هیئت مرکزی نظارت در استان همدان 47.11 درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس تأیید صلاحیت، 25.26 درصد عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت شدند.

مرادی پیش از این به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده در حال اعلام بوده و براساس حروف الفبای استان ها، از طرف مرکز در حال ارسال است که همدان نیز به زودی اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان تصریح کرد: نتایج بررسی ها پس از دریافت از مرکز به اطلاع کاندیداهای معترض خواهد رسید.

شنیده می شود لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده حدود ۲۰ استان تاکنون اعلام شده این در حالیست که براساس برنامه زمان‌بندی مقرر بود ۱۱ بهمن ماه این لیست اعلام شود و تا ظهر روز شنبه ۱۲ بهمن هم به دست داوطلبان معترض نرسیده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha