• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98111208153
  • خبرنگار : 50312

روند هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قم مثبت بود

روند هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قم مثبت بود

ایسنا/قم رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد گفت: هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، روز جمعه11 بهمن ماه در دوشبستان امام علی(ع) و امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

سیدمصطفی میرعرب در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: این دوره از مسابقات که با همکاری مشارکت نهادهای  فرهنگی استان، مسجد مقدس جمکران و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، روال بسیار خوب و مثبتی را داشته وهمچنین برای ما باعث افتخار است که شهر قم در بین شهرستان‌های کشور رتبه‌ نخست را در برگزاری این مسابقات به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، 3هزار و 469 خانم و 1هزار و 975 آقا در بخش حفظ، 666 نفر خانم و آقا در بخش مفاهیم قرآن و اهل‌بیت و 172 نفر نیز در بخش الکترونیکی و فضای مجازی شرکت کرده‌اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در آزمون شفاهی این دوره از مسابقات که اسفندماه برگزار خواهد شد حدود 600 نفر ثبت نام کرده‌اند که مسئولیت برگزاری این بخش از مسابقات نیز بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه خواهد بود، همچنین  به طور کلی 6هزار و 336 نفر درهجدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت و ثبت‌نام کرده‌اند.

میرعرب توضیح داد: هدف از برگزاری این آزمون‌ها سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات و مراکز قرآنی کشور و همچنین ایجاد انگیزه در اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است، چرا که شرکت کنندگان این مسابقات محدود به سن و قشر خاصی نیستند و ما در همه سنین و از همه اقشار جامعه شرکت کننده داشته‌ایم.

وی  در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به تعداد جمعیت قرآن آموزی که در استان هست از مراکز و نهادهای فرهنگی استان، به ویژه مجریانن برنامه‌های فرهنگی  انتظار داریم که نگاه و توجه ویژه‌ای به این مسابقات داشته باشند، چرا که لازمه‌ شرایط و آسیب‌های اجتماعی موجود، به وجود آمدن زیربنای قرآنی و ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha