• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98111208173
  • منبع : نمایندگی سمنان

چرایی تفاوت فاحش تایید صلاحیت‌های هیات‌های اجرایی و نظارت از منظر رئیس ستاد انتخابات

چرایی تفاوت فاحش تایید صلاحیت‌های هیات‌های اجرایی و نظارت از منظر رئیس ستاد انتخابات

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار امیدواری کرد: با تاییدصلاحیت داوطلبانی از سلایق مختلف سیاسی زمینه برپایی یک انتخابات پرشور در کشور و استان فراهم شود.

حبیب الله خجسته‌پور در چهارمین نشست تبیینی ، اطلاع رسانی و خبری ذیل شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان اظهار کرد: هیچ‌گونه تقابلی بین هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات نیست و تفاوت فاحش در تایید صلاحیت‌های این دو هیات بیشتر به معیارها و شیوه‌های بررسی صلاحیت‌ها در آنها برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی در تایید و یا ردصلاحیت افراد مراجع چهارگانه را مبنا قرار می‌دهند افزود: شورای نگهبان و هیات های نظارت در تایید صلاحیت‌ها به شیوه‌های دیگری عمل و تنها به استعلام چهار مرجع قانونی اکتفا نمی‌کند و به سایر روش‌ها و از جمله تحقیقات محلی و اطلاعاتی برای احراز صلاحیت‌ها استفاده می‌کند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه هیات‌های اجرایی توسط فرماندار، دادستان و ثبت احوال استان انتخاب و به شورای نضارت پیشنهاد می‌شوند اضافه کرد: تایید این اعضا بعد از انتخاب فرماندار و دادستان باید به تایید شورای نظارت برسد.

رئیس ستاد انتخابات استان، حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات را امری مهم برای دولت و نظام دانست و گفت: انتظار می‌رود که با کاستن از این اختلاف فاحش تاییدصلاحیت ها بین هیات اجرایی و نظارت، و ایجاد تغییراتی در شما تاییدصلاحیت ها زمینه انتخابات حماسی در کشور و استان فراهم شود و با حضور کاندیداهای همه سلایق سیاسی بستر برای برپایی انتخاباتی با حضور حداکثری مردم فراهم شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت چهار مولفه مهم و اساسی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان است افزود: همکاری و هم افزایی مسئولان مربوط برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان مطلوب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در طی ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ، مشارکت اقشار مردم در این رویداد سیاسی، ۱۰ درصد بیشتر از متوسط کشور است و پیش بینی می شود این روند در این دوره از انتخابات هم وجود داشته باشد.

خجسته پور با بیان اینکه، تمام مسئولان مربوط برای برگزاری پرشور و امن انتخابات در استان آمادگی دارند گفت: تمام مراجع مربوط از جمله ستاد انتخابات و شورای نگهبان در چارچوب قانون به فعالیت خود را برگزاری انتخابات در تلاش هستند.
این مدیر ارشد اجرایی با ابراز خرسندی از همکاری و تعامل خوب بین هیات های اجرایی ،بازرسی و نظارت در استان پیش‌بینی کرد: نرخ مشارکت مردم استان سمنان در این دوره نیز بیشتر از متوسط کشوری و در حدود همان 70درصد دوره های پیشین باشد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص جشنواره فیلم فجر در استان سمنان گفت: در سالهای گذشته نمایش فیلم فجر به صورت متمرکز در تهران بود که با سیاست دولت تدبیر و امید شاهد اکران همزمان این فیلم ها در برخی مراکز استان هستیم که این اقدام بسیار مثبت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha