• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98111208199
  • خبرنگار : 50034

رئیس جهاددانشگاهی همدان خبر داد

مهارت‌آموزی ۵۵۰ سرباز در همدان

مهارت‌آموزی ۵۵۰ سرباز در همدان

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان از انعقاد تفاهم نامه ای در قالب قرارداد آموزشی طرح «سرباز ماهر» بین اداره کل ورزش و جوانان استان و جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: در طرح سرباز ماهر ۵۵۰ نفر از سربازان نظام وظیفه مهارت‌های زندگی و شغلی را می‌آموزند.

اکبر اسدی در کمیته استانی اجرای طرح سرباز مهارت همدان، با بیان اینکه خاستگاه جهاددانشگاهی دانشگاه است اما با بدنه جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای است که مأموریت آن ایجاد پلی بین دانشگاه و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در بحث اشتغال و مهارت های زندگی سوابق درخشان و تجارب خوب و ارزنده ای دارد، تصریح کرد: به طور قطع در طرح سرباز ماهر از اساتید مجرب و با تجربه‌ای استفاده خواهد شد.

اسدی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند موجب افزایش آگاهی و ارتقاء سطح مهارت های سربازان عزیز شود و نتایج و اثرگذاری مثبت اجرای طرح سرباز ماهر در زندگی آینده این افراد نمایان خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی همدان با تأکید بر اینکه جوانان موتور محرکه جامعه هستند، ادامه داد: توانمند کردن سربازان عزیز در نیروهای مسلح می‌تواند سرعت حرکت و رشد آینده جامعه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در طرح سرباز ماهر دو سرفصل مهارت های زندگی و مهارت های اشتغال و کارآفرینی ارائه می‌شود، تأکید کرد: در این طرح ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی و ۴۸ ساعت مهارت های اشتغال و کارآفرینی به سربازان ارائه می‌شود و در پایان دوره بعد از برگزاری آزمون، گواهینامه مهارت صادر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: طرح سرباز ماهر از ابتدای سال ۹۸ در استان همدان به مرحله اجرا درآمده است.

محسن جهانشیر اظهار کرد:  دو تفاهم نامه در این راستا منعقد شده است به‌طوریکه یک تفاهم نامه با ستاد مشترک نیروهای مسلح و یک تفاهم نامه با جهاددانشگاهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد، افزود: در این طرح باید سختگیرانه و با دقت بیشتری کار شود چرا که این افراد مهارت‌های خود را در آینده به کودکان و افراد مختلف آموزش خواهند داد بنابراین باید دراین زمینه دقت بیشتری شود.

در پایان این جلسه قرارداد طرح سرباز ماهر بین جهاددانشگاهی استان  و سازمان ورزش و جوانان استان همدان به امضا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha