• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۶:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98111208399
  • خبرنگار : 80001

واجدان شرایط مسکن ملی بخوانند

واجدان شرایط مسکن ملی بخوانند

بنا به گفته‌ مسوولان، تا روز دوشنبه به ۵۸ درصد افرادی که شرایط پنج‌گانه طرح اقدام ملی مسکن را داشته‌اند پیامک ارسال می‌شود. متقاضیانی که پیامک را در روزهای آتی دریافت می‌کنند باید با تشکیل پرونده، فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مسوولان وزارت راه و شهرسازی، حداکثر تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه به افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن پیامک ارسال می‌شود. تایید شدگان باید به سایت www.tem.mrud.ir مراجعه کنند و سپس با درج کد رهگیری، از مکانی که باید برای ارایه مدارک مراجعه کنند مطلع شوند. فعلا فقط به کسانی که واجد  شرایط هستند پیامک ارسال می‌شود اما برای کسانی که حذف شده‌اند نیز شرایطی فراهم می‌شود که بتوانند در روزهای آینده با کد رهگیری از  وضعیت و علت حذف خود اطلاع پیدا کنند.

در مرحله اول از ثبت‌نام که دوم دیماه به اتمام رسید ۲۳۳ هزار و ۸۲۲ نفر ثبت‌نام کردند که در حال حاضر مرحله اول پالایش متقاضیان با بررسی اطلاعات مربوط به سوابق مالکیت شخصی، استفاده از یارانه و کمک‌های دولتی در حوزه زمین و مسکن و استفاده از تسهیلات بانکی خرید و یا ساخت مسکن به پایان رسیده است. طبق اعلام وزیر  راه و شهرسازی ۵۸ درصد واجد شرایط و ۴۸ درصد فاقد شرایط تشخیص داده شده‌اند. بنابراین ثبت نام مجدد تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

البته بنا به گفته پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن، تایید ۵۸ درصد کسانی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند نیز به عنوان پذیرش قطعی و نهایی محسوب نمی‌شود. پذیرفته‌شدگان غیرقطعی این مرحله با پیامکی که دریافت می‌کنند باید به ادارات کل، شرکت عمران شهرهای جدید و یا بنیاد مسکن، بسته به محلی که ثبت‌نام کرده‌اند مراجعه کرده و با تشکیل پرونده، فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

پروانه اصلانی از پالایش دو مرحله دیگر پس از دریافت پیامک به متقاضیان خبر داد و گفت: بعد از دریافت پیامک، متقاضیان پالایش شده در مرحله اول باید از نظر سکونت و همچنین تطابق مدارک ارایه شده با مدارک واقعی بررسی شوند و در صورت صحت موارد ارایه شده با واقعیت، به عنوان پذیرفته شده قطعی شناخته شده و در غیر این صورت، جزو حذف شدگان از مرحله اول ثبت نام قلمداد خواهند شد.

هم‌چنین محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مبلغی که واجدان  شرایط  باید در مرحله اول  طرح اقدام ملی مسکن پرداخت  کنند به ایسنا گفت: افراد در مرحله‌ اول بین  ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. البته ممکن است با توجه به ویژگی‌های پروژه از جمله ارتفاع و زیربنا نیاز باشد که پول بیشتری بپردازند. قیمت‌ها هم فعلا  متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است. البته ما قیمت را علی‌الحساب در نظر گرفته‌ایم و در زمان تحویل، مسکن بر اساس قیمت تمام شده ارایه می‌شود.

درخصوص امکان خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی نیز باید گفت این موضوع امکانپذیر نیست. هنوز قطعیتی برای پذیرفته‌شدگان وجود ندارد و دو مرحله پالایش دیگر که اولی سکونت و دومی تطابق مدارک ارایه شده با مدارک واقعی است در جریان است و متقاضیان باید دراین خصوص هوشیاری کامل داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۴ ۰۰:۱۸

والله من با سه تا بچه بزرگ مستاجر هستم با ۱۰ میلیون پول پیش

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۴ ۱۱:۳۰

۵۸ درصد واجد شرایط و ۴۸ درصد فاقد شرایط... 58+48 میشه 106 درصد مسئول محترم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۶ ۰۸:۲۱

اون شش درصد رو برای اطرافیان خودش گذاشته

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۶ ۱۱:۴۸

من اگه میتونستم 30 تا 40 میلیون الان بدم بقیه روهم ماهی 1.5 میلیون بدم که خودم خونه میخریدم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۶ ۱۳:۴۱

نمیدونم این خونه ها رو به کی میخوان بدن ما که ثبت نام کردیم مستاجر هم هستیم سابقه سکونت تو شهری که ثبت نام کردیم رو هم داریم خوبه بیمه مون هست واجد شرایط نشدیم زمین وملاک هم نداشتم که بگن زمینی به نامتون بوده

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۶ ۱۷:۵۲

سلام من همه شرایط را دارم نمیدونم چرا رد شدم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۱۱:۴۷

علی الظاهر همون مسکن مهره . یاد احمدی نژاد بخیر. دمت گرم مرد عمل که خیلی هارو خونه دار کردی. .....

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۱۵:۰۱

مبلغ اقساط ماهیانه این طرح چقدر هست.؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۹ ۰۱:۲۲

سلام من اجاره میدم شرایطشم دارم اما پولم کمه چیکار کنم ممنون میشم راهنمایم کنید

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۸ ۱۲:۳۴

سلام بنده کد تایید صلاحیت دریافت کرده ام ولی برای تشکیل پرونده چندین بار ب بنیاد مسکن شهر محل اقامت مراجعه کرده درپاسخ میگویند چنین بخشنامه ایی در دستور کار ما نیست .بلاتکلیف موندم نمیدونم براپیگیری کجا مراجعه کنم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۸ ۲۰:۰۷

فردا هم برای تکمیل پرونده وقت است ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۱

سلام بعد از ثبت نام اولیه وقبول شدن وتحویل مدارک امروز رفتم مسکن شرایطش اولیه که گفته بودن 30تا40 شده یکصد میلیون اولیه میگه یا انصراف بده یا تا 15 روز درست کن این پولو من کار گر از کجا بیارم اقای وزیر

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۴۱

تادست دلالها از سوداگی قطع نشود ومسکن از کالای سوداگی به کالای مصرفی تبدیل نشود این مشکل حل دیر می شود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۱:۲۵

ببخشید تازه امشب فهمیدم البته یک پیامک قبل ازساعت 12فرستادم به همون سایت حالا اسمم ثبت شده

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۱۲:۵۴

خدا فقط به دادمون برسه آخه وزیر عزیز من مستاجر با سه تا بچه چطور ۳۰ الی ۴۰ میلیون رو بدم ماهی صد هزار تومن نمیتونم پس انداز کنم این خدا وکیلیه