• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98111308627
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دفتر شورای نگهبان در اردستان:

کاندیداها از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند

کاندیداها از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند

ایسنا/اصفهان رئیس دفتر شورای نگهبان در اردستان گفت: کاندیداها خود را ملتزم به قانون بدانند و تا زمانی که تبلیغات آغاز نشده است تبلیغ نکنند و تبلیغات را در زمان خود انجام دهند.

مهدی رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تأیید شورای نگهبان یک نفر دیگر از افراد رد صلاحیت شده به صحنه انتخابات شهرستان اردستان بازگشت و در حال حاضر تعداد ۸ نفر کاندیدای نمایندگی مجلس در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه تأیید نهایی داوطلبان توسط شورای نگهبان در تاریخ ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد، گفت: امکان تغییر در تعداد و اسامی نامزدها وجود دارد. برای مثال یک داوطلب تأیید شده در صورت انجام تخلفاتی مثل تبلیغ زود هنگام و ... رد صلاحیت شود یا یک نامزد رد صلاحیت شده با ارائه مدارک و مستندات تأیید صلاحیت  شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی و در جامعه رصد می‌شود، گفت: تبلیغات زود هنگام داوطلبان و هواداران آن‌ها و رسانه‌ها، خلاف قانون است که با این افراد طبق قانون برخورد خواهد شد. عمل به قانون مهم‌ترین معیار برای انتخاب افراد شایسته در انتخابات است و به مردم توصیه می‌کنیم معیار و ملاک انتخاب خود را عمل و تبعیت افراد از قانون قرار دهند.

رنجبر با بیان اینکه داوطلبانی که زودتر از موعد مقرر تبلیغات، شروع به تبلیغات کرده‌اند تخطی از قانون می‌کنند، گفت: کسی که قرار است در مجلس قانون تصویب کند چگونه خودش ملزم به رعایت قانون نیست. ضرورت دارد مجریان و ناظران انتخابات و همچنین داوطلبان و هواداران آن‌ها و رسانه‌ها فعالیت‌های خود را قانونی انجام دهند.

وی با بیان اینکه کاندیداها خود را ملتزم به قانون بدانند، خاطرنشان کرد: کاندیداها تا زمانی که تبلیغات آغاز نشده است تبلیغ نکنند و تبلیغات را در زمان خود انجام دهند. نباید به هر قیمتی به مجلس رفت، باید بر اساس قانون حرکت کرد، چراکه مردم این موارد را می‌بینند و هیئت نظارت نیز رصد می‌کند بنابراین رعایت اخلاق انتخاباتی مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha