• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98111309209
  • خبرنگار : 50040

بخشدار رودبنه:

پرنده نگری یکی از چشم اندازهای گردشگری تالاب امیرکلایه است

پرنده نگری یکی از چشم اندازهای گردشگری تالاب امیرکلایه است

ایسنا/گیلان بخشدار رودبنه پرنده نگری را یکی از چشم اندازهای گردشگری تالاب امیرکلایه دانست و یادآور شد: باید حفاظت از تالاب را به فرهنگ تبدیل کنیم.

سیدمحمد علوی امروز(سیزدهم بهمن ماه) در همایش روز جهانی تالاب ها که در پناهگاه حیات وحش تالاب امیرکلایه برگزار شد، محیط زیست را میراث طبیعی برای نسل های آینده دانست و عنوان کرد: تالاب امیرکلایه یکی از تالاب های مهم بین المللی بوده و معیشت مردم منطقه با این تالاب عجین شده است.

وی کشاورزی و صیادی را از جمله معیشت های وابسته به تالاب دانست و افزود: در راستای مدیریت جامع زیست بومی و اکولوژیک تالاب امیرکلایه که با همکاری پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در حال اجراست، به دنبال برقراری تعامل بین جوامع محلی و سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

بخشدار رودبنه با بیان اینکه مدیریت جامع زیست بومی تالاب امیرکلایه نباید زندگی و معیشت جوامع محلی را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: هشت روستا در حوزه شهرستان لاهیجان بهره بردار تالاب امیرکلایه هستند.

علوی تالاب امیرکلایه را تامین کننده آب زراعی کشاورزان منطقه دانست و عنوان کرد: مدیریت جامع زیست بومی تالاب امیرکلایه می خواهد کشاورزی برگرفته از آب تالاب را مدیریت کند. متاسفانه برخی از ذی نفعان تالاب اقدام به تخریب دیواره ها و دریچه های تالاب جهت برداشت بی رویه آب می کنند.

وی با بیان اینکه تصرف حاشیه تالاب موجب شده مساحت آن از ۱۳۰۰ هکتار به ۱۰۰۰ هکتار برسد، خاطرنشان کرد: تالاب امیرکلایه یکی از زیستگاه هایی است که می تواند مورد بهره برداری گردشگری قرار گیرد.

بخشدار رودبنه پرنده نگری را یکی از چشم اندازهای گردشگری تالاب امیرکلایه دانست و یادآور شد: باید حفاظت از تالاب را به فرهنگ تبدیل کنیم و مردم بدانند زندگی آنان در کنار تالاب حفظ خواهد شد. در این راستا همایش ها و دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان جهت آشنایی با کارکردهای زیست محیطی تالاب ها برگزار کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha