• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98111409548
  • خبرنگار : 71592

ترکیه درصدد ایجاد ایست‌های بازرسی جایگزین در اطراف ادلب

ترکیه درصدد ایجاد ایست‌های بازرسی جایگزین در اطراف ادلب

منابعی در استان ادلب از گشت‌زنی کاروان نظامی ترکیه در پایگاه‌های وابسته به "هیئت تحریر الشام" (النصره سابق) در اطراف این استان با هدف انتخاب ایست‌های بازرسی جایگزین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، پس از محاصره دو ایست بازرسی وابسته به ترکیه در مورک و الصرمان و محاصره موقت سومین ایست بازرسی در جنوب ادلب توسط ارتش سوریه، آنکارا به دنبال ایجاد ایست‌های بازرسی برای نیروهای خود خارج از بزرگراه حلب – دمشق و حلب - لاذقیه است.

به گفته منابعی در ادلب، کاروان نظامی متشکل از چهار خودروی زرهی ترکیه و برخی خودروهای نظامی وابسته به نیروهای مسلح از پایگاه‌های وابسته به هیئت تحریر الشام در اطراف استان ادلب یعنی اردوگاه المطسومه در جنوب این استان، کارگاه ریسندگی در شرق آن، کارخانه کنسروسازی در غرب آن بازدید کردند.

اردوگاه المطسومه شامل پایگاه‌های آموزشی گروه‌های اویغور و ازبک‌ بوده و همگی این اماکن تحت کنترل هیئت تحریر الشام قرار دارند.

این منابع احتمال دادند که دلیل گشت‌زنی ترکیه در این مناطق انتخاب ایست‌های بازرسی جایگزین برای نیروهای خود خارج از دو بزرگراه حلب – دمشق و حلب – لاذقیه باشد.

به گفته این منابع، این ایست‌های بازرسی خطوط دفاع از ادلب محسوب می‌شوند. 

همچنین ارتش ترکیه دو کاروان نظامی را از گذرگاه غیرقانونی کفرلوسین در شمال ادلب به حومه جنوبی حلب و ادلب منتقل کرد.

در همین راستا، منابع مخالف نزدیک به جبهه "آزادی‌بخش ملّی" سوریه وابسته به ترکیه به روزنامه الوطن گفت: پس از اینکه آنکارا دو ایست بازرسی در جنوب ادلب و شمال آن بدون هماهنگی با روسیه ایجاد کرد، اینک به ایجاد ایست بازرسی غیرقانونی در مسیر ابوالضهور و سراقب در نقطه اتصال شهرک کفرعمیم به منظور نظارت بر سراقب از سه جهت مبادرت ورزیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha