• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98111409597
  • خبرنگار : 71129

احزاب اقلیت استرالیا به دنبال تعیین رهبران جدید

احزاب اقلیت استرالیا به دنبال تعیین رهبران جدید
آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا

رهبر سبزهای استرالیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از سیاست کناره‌گیری می‌کند تا به این حزب فرصت دهد با ناکامی‌های دولت در مواجهه با بحران آتش سوزی در اراضی استرالیا روبه‌رو شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استعفای نابهنگام "ریچارد دی ناتال" از حزب حامی محیط زیست سبزها به معنای این است که هم سبزها و هم حزب ملی‌گراها زمانی که پارلمان برای نخستین بار در سال جدید روز سه شنبه جلسات خود را از سر می‌گیرد، رهبران جدیدی انتخاب می‌کنند.

دی ناتال ۴۹ ساله گفته که تنها یک دلیل برای کناره گیری‌اش از رهبری حزب سبزها وجود نداشته و اعلام کرده که می‌خواهد زمان بیشتری برای خانواده بگذراند.

وی با اشاره به بحران آتش‌سوزی‌های گسترده در اراضی استرالیا که باعث کشته شدن ۳۳ تن و تخریب بیش از ۳۰۰۰ منزل مسکونی از سپتامبر ۲۰۱۹ شده،‌ به خبرنگاران گفت: ما به عنوان یک ملت با یکی از بدترین و مرگبارترین رویدادهای تاریخ کشور روبرو هستیم. این یک فرصت برای رهبری جدید است تا در زمانی قدم به عرصه سیاست بگذارد که تمرکز ملت بر روی مساله بحران آتش سوزی است و این را نشان دهد که ما حزبی با هوشیاری و استعداد هستیم که در آن رهبر جدید می‌تواند قدرتش را بر دولتی که نتوانسته با این فاجعه رو در رو شود، مسلط کند.

دولت "اسکات موریسون"، نخست وزیر استرالیا به تعلل بیش از حد در واکنش به این بحران آتش سوزی در اراضی این کشور و عدم اقدام مناسب برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای متهم شده است.

در همین حال، "بریجیت مک‌کنزی"، وزیر کشاورزی استرالیا هم روز یکشنبه از سمت خود استعفا کرد و استعفایش به این معناست که قانونگذاران حزب ملی‌گرای این کشور حالا باید برای تعیین یک معاون برای رهبری حزبشان جلسه تشکیل دهند.

"بارنابی جویس"، رهبر سابق حزبی ملی گرایان استرالیا امروز گفته که اگر رهبری و معاون حزب هر دو به رای گذاشته شوند، برای سمت رهبری حزب کاندیدا می‌شود. اما "مایکل مک کورمک"، رهبری این حزب گفته که بعید است سمتش به رای گذاشته شود و اعلام کرده که آماده هر رقابتی است.

هر کسی که رهبری ملی‌گرایان را برعهده بگیرد، معاون نخست وزیر خواهد شد و در زمانیکه موریسون در خارج از کشور به سر می‌برد، زمام امور کشور را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha