• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98111409794
  • خبرنگار : 71588

کشته شدن 2 تن از فرماندهان نیروهای حفتر در حمله ارتش لیبی

کشته شدن 2 تن از فرماندهان نیروهای حفتر در حمله ارتش لیبی

منابعی در الجزایر از کشته شدن دو تن از فرماندهان نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی عراق" در شرق مصراته خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره، منابعی در الجزایر اعلام کردند که دو تن از فرماندهان نیروهای خلیفه حفتر در حمله توپخانه‌ای نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در شرق مصراته کشته شدند.

در همین راستا، مرکز رسانه‌ای عملیات "برکان الغضب" (آتشفشان خشم) در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی یکی از اتاق‌های عملیات فرعی فرماندهان نیروهای حفتر در منطقه "الوشکة" واقع در شرق مصراته لیبی را هدف قرار دادند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: در نتیجه این حمله توپخانه‌ای هفت تن از نیروهای خلیفه حفتر کشته شدند.

حدود یک هفته پیش نیروهای حفتر تلاش داشتند تا بر منطقه ابو قرین ( واقع در 120 کیلومتری جنوب شرق مصراته) تسلط یابند اما نیروهای دولت وفاق ملی آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

فعالان اعلام کردند که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در دو روز اخیر حملات توپخانه‌ای متعددی به پایگاه نیروهای حفتر انجام دادند که در نتیجه آن چندین تن از نیروهای ارتش ملی لیبی کشته و زخمی شدند.

پیشتر سخنگوی عملیات "آتشفشان خشم" وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شبه نظامیان حفتر علی رغم فراخوان آتش‌بس در برلین، حملات شدیدی را به منطقه ابوقرین در شرق مصراته انجام می‌دهند.

وی افزود: منطقه ابوقرین هنوز تحت کنترل ماست و درگیری‌های شدید در منطقه همچنان ادامه دارند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ترکیه و روسیه در تاریخ ۸ ژانویه طی دیداری در استانبول، خواستار برقراری آتش‌بس در لیبی شده و طرف‌های درگیر در این کشور را به مذاکره برای دستیابی به صلح دعوت کردند اما خلیفه حفتر سرکرده گروه مسلحی که سعی در ساقط کردن دولت مشروع لیبی (دولت وفاق ملی) دارد از پذیرش این درخواست سرباز زد.

نشست ۱۳ ژانویه هیئت‌های ترکیه، روسیه و طرف‌های درگیری در لیبی در مسکو نیز بدون نتیجه پایان یافت و خلیفه حفتر بدون امضای توافق‌نامه، این شهر را ترک کرد.

یکشنبه ۱۹ ژانویه نیز کنفرانس برلین برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور برقراری آتش‌بس و صلح پایدار در لیبی برگزار شد.

نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha