• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98111409842
  • خبرنگار : 71516

برگزاری انتخابات داخلی حزب "بعث" سوریه در استان‌های این کشور

برگزاری انتخابات داخلی حزب "بعث" سوریه در استان‌های این کشور

در حالیکه انتخابات درون حزبی "بعث" از دو روز پیش آغاز شده معاون دبیرکل حزب بعث سوریه از اعضای حزبش خواست از انتخاب کسانی که طی جنگ هیچ کاری برای وطن نکرده‌اند، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هلال هلال، معاون دبیرکل حزب بعث سوریه همزمان با آغاز انتخابات دورن حزبی برای انتخاب اعضای دفاتر فرعی در ریف دمشق گفت: اعضای بعث باید به مسؤولیت خود عمل کنند و از انتخاب کسانی که طی جنگ هیچ خدمتی به وطن نکرده و اکنون برگشته‌اند تا مجددا به پست دست یابند خودداری کنند.

وی پیام بشار اسد، دبیرکل حزب بعث و رئیس‌جمهوری سوریه را به اعضای حزب رساند و بر تمایل وی برای اجرای دموکراسی در بهترین شکل ممکن تأکید کرد.

بعد از ۹ سال جنگ حزب بعث شنبه انتخاباتی را که تا دهم فوریه ادامه خواهد داشت برای انتخاب اعضای دفاتر فرعی در استان‌ها آغاز کرد. دفاتر فرعی استان‌های رقه و ریف دمشق شنبه انتخابات برگزار کردند. دفاتر فرعی استان‌های دمشق و قنیطره یکشنبه رای گیری را برگزار کردند و دفاتر فرعی حلب نیز امروز (دوشنبه) انتخابات را برگزار می‌کنند و بعدا به بقیه استان‌ها می‌رسد.

معمولا در این حزب ۲۴ عضو از هر استان تعیین می‌شود که رهبری حزب هشت تن از آن‌ها از جمله دبیر دفتر فرعی و استاندار را انتخاب می‌کند تا نماینده کنگره منطقه‌ای باشند که طی آن اعضای رهبری مرکزی انتخاب خواهند شد. آخرین کنگره منطقه‌ای (کشوری) سال ۲۰۰۵ برگزار شد.

طی سال‌های جنگ بشار اسد اصلاحاتی را در رهبری مرکزی ایجاد کرد بدون اینکه کنگره ملی برگزار شود. سال ۲۰۱۱ رهبری منطقه‌ای برای چند ساعت نشستی را برگزار کرد و رهبری جدید برای حزب تعیین شد. در این نشست فاروق الشرع، معاون رئیس‌جمهوری سوریه کنار گذاشته شد اما اسد جایگاه خود را به عنوان دبیرکل رهبری منطقه‌ای حفظ کرد و بعد هلال هلال به عنوان معاون حزب تعیین شد.

اسد سال ۲۰۱۸ عبارت "رهبری منطقه‌ای" را از حزب سوسیال بعث حذف کرد و این عبارت به عبارت "رهبری مرکزی" و نیز "دبیر منطقه‌ای حزب" به "دبیرکل" تغییر یافت. این اولین تغییر از زمان تأسیس حزب در سال ۱۹۴۹ بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha